Kalp ve Damar

1.8K 36 5
                                    

Şüphesizdir ki vücudumuzun en önemli organı, kalbimizdir. Kalp ve Damar Cerrahisi, kalpteki sorunları ameliyatla (açık cerrahi ile) giderebilen bir Tıp ihtisas dalıdır.

Kalp ve Damar Cerrahisi ihtisas dalı almak için TUS sınavındaki puanı almak gerekir. Diğer bölümlere göre puanı az olmasına rağmen en ağır olan bölümlerden biridir. 6 yıllık, ağır ve nöbetlerle dolu bir eğitim süreci bulunmaktadır. Yoğun çalışma temposu gereken bir meslektir ve sevmeyen kesinlikle yapamaz.
Uzmanlığını kalp ve damar cerrahı olarak yapmak isteyen bir kişi için okuduğu lisenin günümüzde çok da önemi kalmamıştır. Sayısal MF 3 puanı ile öğrenci alan Tıp Fakülteleri’ne girmeye hak kazanarak hazırlık okumak gerekmiyorsa 6 sene süren tıp eğitimini bitirmek bu konuda atılması gereken ilk adım olacaktır. Katsayıların çok öneminin kalmaması durumu söz konusu olduğundan üniversite sınavlarına girerek sayısal MF 3 puanını yeterli tutan kişiler doktor olup, TUS ile yakaladıkları başarı ile de kalp ve damar cerrahlığı için uzmanlık yapabileceklerdir. Tıpta Uzmanlık Sınavına KPDS ile en az 50 puan alarak girildiğini de unutmamak gerekir. TUS ile elde edilen başarı sonrasında ise 5 yıl sürecek ilk yıllarında teori ve son yıllarında ise pratik uygulamaların ağır basacağı asistanlık eğitimini almaları gerekmektedir. Hazırlanan test ve 5 yıl sonunda girilen sınavların kabul edilmesi durumunda ise Kalp ve Damar Cerrahı olma hakkını elde edeceklerdir.

Öncelikle

Kalp ve damar ile ilgili olan şikâyetleri incelerken, hastanın tıbbi geçmişini de bilmeli ve koyacağı teşhis için hasta özelliklerini de göz önüne alarak hareket edip tedavi uygulamalıdır. Ameliyata gerekiyorsa hastayı hazırlamalı ve diğer doktorlarla da gereken durumlarda işbirliği yapmalıdır.

Gelelim maaşa

Ben eminim ki bu bölümleri okuyan okumak isteyen çoğu kişi maaşa deil meslek tukusuna bakıyor. Ama maaş hakkında bilgi vermeden geçmek doğru olmaz.
*Çalıştığı yerin özel ya da devlet olmasına göre maaşlar 5000 – 50000 TL arasında değişebilmektedir.*


Doktorlukla İlgili Her şey Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin