001

34 3 0
                                    

Sinaran matahari menerangi bilik aku..aku membuka mata dn menikmati angin pagi yg nyaman...

Ok mari pergi kerja!!aku bersiap utk pergi kerja dan bertugas seperti hari² biasa tiada apa yang berubah semua sama atau mungkin kes yang banyak berubah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ok mari pergi kerja!!aku bersiap utk pergi kerja dan bertugas seperti hari² biasa tiada apa yang berubah semua sama atau mungkin kes yang banyak berubah..

....................

Kereta aku membelah jalan raya yang sebok..setelah beberapa minit aku sampai ke destinasi yang dituju.."okay kim seokjin..just another busy day for you"aku mengomel sendirian

"Bro heyy!!"aku disapa oleh taehyung adik aku yang berada di situ.."so today??"aku menyemak fail² yang berada di atas meja satu demi satu kes diteliti oleh aku dengan betul..urghh banyaknya kes bulan ni tak menang tangan aku nak handle semua benda nasiblah taehyung ni jenis kerja keras sikit..cuma satu je perbezaan antara kami iaitu taehyung ni bahagian forensik bukan unit tindakan khas macam aku..

"Code red!! Code red!!"insp.jong suk memberi amaran agar kami segera bergerak ke destinasi tersebut..satu kejadian tembak menembak telah berlaku dn kami perlu segera agar tiada orang awam yang akan cedera

...................
Skip..

Bang!!!

"Jin!!"aku rebah dn tidak percaya..aku salah target..aku target mangsa yg sepatutnya aku selamatkan..m-mangsa itu tunang aku..a-ani aku salah nampak kan?!!!itu bukan tunang aku kan?!!"hah well² nampaknya tuan jin kita dh tembak salah orng..hey bodoh..aku kat sini yang kau tembak tuh tunang kau sendiri..like what i said i always win dn ouh yaa btw thanks sebab mudahkan kerja aku"

Aku berlari ke arah diey.."arghhh kau!!"aku melepaskan sedas tembakan ke arah diey dn aku tersasar..sedas lagi tembakan dilepaskan tembakan dri penjenayah tersebut terkena tepat pada tangan aku..aku melepaskn sedas tembakan lagi tapi aku terlambat mereka dah lari

Aku berlari ke arah tunang aku yang berlumuran dengan darah dan memangku diey "ani awak jangan!!saya bodoh!!saya salah!!biar saya je yang mati!!!"aku cuba menepuk pipi diey agar diey kembali seperti biasa.."sa rang hae jin-ah"nafas terakhir telah dihembus oleh sujin..jeon sujin adik jungkook ape aku nak cakap pada jungkook??

Lebih tepat ape aku nak cakap pada family sujin?"ambulance!!!ppalli!!pp-ppalli!!"aku memarahi semua pegawai di sekeliling aku.."bertindak lah cepat bodoh!!!"

aku membaling jaket kalis peluru aku ke tepi.."Jin"jungkook datang menepuk bahu aku.."kook-ah a-aku.."aku tertunduk baju aku yang berlumuran darah dan tangan aku..aku memejamkan mata "aku faham kemalangan boleh berlaku bila² masa"jungkook tampak pasrah dengan semua ini namun air mata diey jatuh juga..

Kemudian aku bergegas ke hospital dengan jungkook dan taehyung..aku diam sepanjang perjalanan memikirkan tindakan bodoh aku tadi??layak ke aku digelar pegawai bahagian anggota polis pling hebat di korea???aku menarik nafas panjang kami dah sampai di hospital dan suasana suram mula menyelubungi hospital tersebut..

"Jin"tuan jeon ketua bahagian utk menyapa aku.."bodoh!"aku ditampar oleh tuan jeon dan aku tidak melawan.."polis ape kau ni?!!salah tembak?!!heyy bodoh di mana kau belajar menembak hah?!anak aku dgn penjahat kau xreti nak bezakan??!!"tuan jeon berang lengan kemeja diey naikkan keatas diey ingin memukul aku lagi

"Yeobo enough"puan jeon memandang aku sayu..aku tahu diey juga xpercaya aku menembak anak diey.."m-mianhae!!"aku menunduk dan beredar dari unit kecemasan dan pergi ke tandas..aku tak kuat aku perlukan sujin..aku perlukan pelukan hangat sujin...sujin-ah saya xsalah kan??

....................

Tbc..

Wow² new story again!!!
So you guys rasa sape penjenayah tu??

[Okay tajuk dn cover diubah]

staerynightt

MISTAKE + [ksj]Where stories live. Discover now