"Hyung"v memecah sunyi yang dari tadi berada di dalam bilik jin. Tidak menoleh mahupon menyahut matanya tetap di pemandangan yang berada di balkoni mereka. Ape yang difikirkan? Sudah semestinya hal kahwin yang baru dibangkitkan oleh ommanya semalam. Sejak malam semalam dia tak dapat tidur dengan lena. Dia mahu mencari isteri di mana?! Gila!! Ini semua menempah maut!!
Ringtone telefon berbunyi. Jin terus menjawab. "Tabik hormat! Ya puan kenapa? Errr saya di rumah omma. Emm tapi puan-"panggilan dah dimatikan. Jin terkejut seketika. Kemudian kembali ke alam nyata. "Taehyung ah. Puan suruh balik ke ibu pejabat. Sekarang"jin memandang wajah adiknya yang sudah melopong. Bukan ke patutnya mereka sedang bercuti!
"Ye ke hyung?"
"Okay lahh tak..dia suruh hyung je yang lapor diri selaku ketua alpha tpi hyung tidak mahu!!"jin memegang dahinya dan mengurut sedikit. Bukan tidak mahu sebab ape, cuma ketua baru mereka adelah yoongi dan yujin. Dia tidak rela bertemu wanita itu lagi!!
....................
Jin sampai di hadapan pintu ibu pejabat seoul. Pakaian seragam dikemaskan di pantulan pintu kaca dihadapannya. Senyuman manis cuba diukir. Dia melangkah masuk ke dalam ibu pejabat dengan langkah yang berat pada waktu itu.
Sampai di floor dia harus melapor diri, pantulan seseorang sudah berdiri sebaris dengannya. Baju yang kemas, senyuman yang manis dan muka yang sama. Seokjin cuba menahan sebak, "ini bukan masanya seokjin-ah". Dia mengatur langkah mendekati mereka.
Sebaik sahaja yoongi menoleh seokjin angkat tabik dengan kemas dan hormat. Yoongi hanya tersenyum dan menyambut tabik jin kemudian mereka bersalam. Yujin hanya memandang kosong wajah seokjin ketika itu, mahu beri reaksi apa? Takkan dia mahu melompat teruja pula. Mustahil sekali itu akan terjadi!
Yujin memandang seokjin dari hujung rambut hinggalah ke hujung kaki. Lengkap berpakaian rasmi, tinggi, kemas dan paling penting nampak handsome. Tapi bayangan cepat² ditepis ketepi!! Yujin kembali ke alam nyata dan memegang lengan yoongi untuk bercakap dengan yoongi sebentar.
"Itu la -"
"Seokjin..dia yang kau cakap pembunuh tu kan?"yoongi memandang wajah yujin di hadapannya. Yoongi menghela nafas panjang sebelum memegang bahu sahabatnya itu. "Heyy it's fine now..don't be to harsh on him, okay?"yoongi senyum segaris dan kembali kepada seokjin.
....................
"Ape kata kau kahwin dulu. Nak tak?"
"Hah ape kau merepek ni?!"
Tbc..
YOU ARE READING
MISTAKE + [ksj]
Fanfiction*if we're mean to be together, then we will be together* Start:26/09/2019 End: -writen by: yunipark_