Chapter 1

15 3 5
                                    

"I wish I was, beside you", he whispered.

~~~

Aamuauringon ensi säteet loivat lämpimiä juovia kasvoilleni, huoneeni lattiasta kattoon ulottuvasta ikkunasta. Tänään oli ensimmäinen kesälomapäivä ja lähtisin huomenna kohti Sydneyä, parhaan ystäväni Charin - hänen oikea nimensä on Charlotte - luo koko kesälomaksi asumaan. Char oli muuttanut Sydneyyn vuosi sitten ja sitä ennen olimme nähneet melkein joka päivä, samassa naapurustossa kun asuttiin. En ollut itse koskaan käynyt Sydneyssä, sillä aina kun olimme Charin kanssa nähneet, hän oli tullut Brisbaneen, perheensä luokse ja sitten me aina vietimme aikaa yhdessä.

Oven koputus sai minut hätkähtämään ajatuksistani ja nousin kiireesti ylös sängystäni, joka oli tietenkin virhe, sillä edellis illan baarikäynti oli aiheuttanut minulle astetta pahemman krapulan, kuin yleensä. Mutta minkäs sille voi, kun on isolla porukalla lukiolaisia, mennään lukion lähimpään baariin juhlimaan kesäloman alkua ja juodaan muutama lasillinen. Istuin takaisin alas sängylle, sillä päässäni jyskytti ja minua huimasi.

Koputus kuului taas ja kohta äitini Julie aukaisi oven, astuen sisään kahta suurta matkalaukkua käsissään kannatellen.

"Huomenta kulta", hän sanoi pirteästi.

"Huomenta...", sanoin haukoitellen leveästi ja hieroin ohimoani helpottaakseni jomottavaa särkyä.

"Mä toin nämä matkalaukut sulle, et voit aloittaa pakkaamaan syötyäs huomista varten." Katsoin äidin säteileviä kasvoja, kun hän laski laukut seinän viereen.

"Kiitos", hymyilin äidille, joka lähti myhäillen kohti keittiötä.

Nousin uudelleen ylös sängystä, tällä kertaa huomattavasti rauhallisemmin, joka onnistui hyvin, vaikka pientä horjumista oli havaittavissa. Laahustin kylpyhuoneeseeni ja pesin kasvoni viileällä vedellä, joka virkisti huomattavasti. Kuivasin kasvoni valkoiseen pyyhkeeseen ja etsin kaapista käsiini hammasharjan ja hammastahnan. Harjasin hampaani nopeasti mintun makuisella tahnalla.

Palattuani kylpyhuoneesta makuuhuoneeseen, suuntasin suoraan vaatekaapilleni ja etsin itselleni beigen väriset collegehousut ja mustan t-paidan, sekä tietenkin mustat nilkkasukat. Sutaisin tummanruskeat kiharat hiukseni sotkuiselle nutturalle ja siirryin meikkipöytäni ääreen. Tein kevyen ja luonnollisen meikin ja lisäsin lopuksi kirkkaan punaista huulipunaa ja olin valmis.

×××

Keittiön ikkunasta paistava aurinko sai modernin, valkoisen keittiömme tulvimaan kullan keltaisessa valossa. Istuin ruokapöydän ääressä nauttien avokadoleivistä ja lasillisesta kylmää ja raikasta appelsiinimehua. Oli kuin aamiainen ja auringon valo olisivat vieneet päänsärkyni mennessään, sillä se oli poissa, vaikka en ollut vielä ottanut särkylääkettä kipuun, joka oli aamulla vaivannut minua.

"Noh", äiti aloitti, istuessaan pöydän ääreen höyryävän kahvikuppinsa kanssa. "Miltä tuntuu lähteä jo huomenna Sydneyyn?"

"Hyvältä! En oo nähny Charia tosi pitkään aikaan, joten kiva viettää koko kesä hänen kanssaan!" Hymyilin leveästi, sillä ajatuskin siitä, mitä kesälomalla tapahtuisi sai minut hymyilemään, vaikka päivä olisi ollut kuinka huono tahansa.

"Tiedän", äiti hymyili ja jatkoi: "Siitä puheen ollen, siirrämme sinulle isän kanssa viikottain rahaa, jotta selviät siellä ilman meitä."

"Kiitos!" Hymyilin onnellisena. "Yritän silti saada töitä Sydneystä kesän ajaksi. Char sanoi, että hän tietää paikan, mistä voisin saada töitä!"

"Sehän on kiva kuulla!" Äiti hymähti ja hörppäsi kahviaan.

Hymähdin vastaukseksi ja nousin pöydän äärestä, syötyäni leipäni ja siirryin tiskialtaan luo, tiskaamaan lautaseni sekä lasini. Sen tehtyäni palasin takaisin huoneeseeni, ja aloin tyhjentämään vaatekaappiani. Pakkasin vaatteeni toiseen matkalaukuistani ja toiseen aloin laittamaan loput tavarani. Olin niin keskittynyt pakkaamiseen, etten ollut tajunnut ajan kulua ja kun vihdoin olin saanut kaiken pakattua, katsoin kelloa ja sain huomata, että se oli jo viisi päivällä. Huokaisin väsyneenä helpotuksesta ja päätin lähteä viileään suihkuun, jonka jälkeen suuntasin keittiöön syömään äidin valmistamaa jauheliha-perunamuusia.

Loppupäivä kului sitten siihen, että kävimme äidin kanssa kaupungilla ja minä siivosin vielä huoneeni puhtaaksi. Illalla, kun vihdoin aivan kaikki oli valmista, suuntasin olohuoneesta, - jossa olimme äidin kanssa katsoneet Netflixiä - makuuhuoneeseeni, valmistautumaan nukkumaan, sillä lentoni Sydneyyn lähtisi aikaisin seuraavana aamuna ja halusin saada niin hyvät yöunet kuin mahdollista.

~~~

Moi! Tässä oli ensimmäinen luku tähän Luke Hemmings fanfictioon, joten toivon, että tykkäsit ja uusi luku tulee toivottavasti pian! En kyllä tiedä yhtään, että mitä tästä tulee, mutta toivottavasti edes jotain! Ja tämä on tosiaan mun ensimmäinen tarina Wattpadiin, joten jos löytyy kirjoitusvirheitä, niin oon pahoillani. Ja oisin todella kiitollinen, jos kertoisitte mielipiteenne tästä ja painaisitte tuota kaunista tähteä tuolla vasemmassa alakulmassa!

-Melodyscar

Word count: 628

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 06, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Beside you × L.HWhere stories live. Discover now