"Deci, dacă lumina atinge peretele și se întoarce, asta poartă numele de reflexie, dar printr-un pahar cu apă trece sub un unghi deviat și asta e refracție.Și imaginea pe retină se datorează refracției.De ce nu mi-a spus nimeni până acum asta?"se minunează Newt că pentru prima dată în mult timp, înțelege ceva la una dintre marile mistere ale universului.
Zed mușcă dintr-un măr, apoi îi arătă cu pixul blondului câteva exerciți.Acesta începe să le rezolve încântat, știind în mare ce are de făcut.
"Cineva ți-a spus, dar cine știe la ce scandal, ca șosete cu sandale, te gândeai"adaugă el dupa ceva timp, iar Newt șocat, mai că îi venea să țipe de durere"Acel trend trebuie să dispară de pe fața acestui pământ."
Brunetul bufnește într-un răs simpatic și adaugă plin de încântare"Dacă extratereștrii fură acest stil, îți imaginezi ce bine ar arăta?"
Newt tremură parcă deja văzând oroarea."Nici în cele mai frumoase vise nu scap de prostia asta."Apoi brusc, dorind să schimbe subiectul în același timp, adaugă fericit , dând caietul mai aproape de brunet"Am făcut!"
Zed se uită atent, notează cu roșu câteva greșeli mărunte și îi explică diferența între cele două tipuri de lentile.Apoi închide manualul de fizică și anunță că pentru azi e suficient.
"Serios?Atât am la test?"se minunează Newt și apoi iși pune mâinile la piept revoltat"De ce nu am înțeles eu fizică până acum?"
Brunetul dă ușor din umeri și iși așează cărțile sale în dulap.Iși terminase tema la matematică, înainte ca blondul să apară și acum avea să lucreze la fizică.
Scoate manualul din ghiozdan, iar foaia așezată atât de atent mai devreme cade pe parchet.Newt se apleacă vigilent și o ridică, iar curiozitatea îl face instant să privească conținutul ei.
"Ce tare!"comentează el, apoi se învârte pe scaunul cu rotile, îl timp ce Zed încearca revoltat să obțină foaia la loc.Nu observase când căzuse și nu îi plăcea ideea ca și blondul să știe de ea.Poate era un secret, iar el nu voia să înșele încrederea nimănui.Nici în mod direct, nici indirect."E posibil măcar?"adaugă Newt, dar brunetul prinde comoara secretă și comentează"Nu știu.Nu îmi aparține și nu vei spune nimănui despre ea."
Ochii săi erau nervoși, iar prietenul său putea să vadă asta extrem de clar.De când se știu, blondul a înțeles că în anumite momente nu e bine să te joci cu focul în preajma acestui adolescent.Dă din cap în semn afirmativ, apoi parcă amintindu-și brusc ceva, iși prinde rucsacul și se îndreaptă spre ieșire"Ne vedem mâine, bud"spune, iar în drumul său spre ușa se aude cum refuză cina oferită de mama brunetului"Am un proiect la chimie de făcut.Mulțumesc mult doamnă Wellon."
Pentru Zed, Newt era o carte deschisă.Era inteligent, dar foarte visător și creativ.Iubea moda, ceea ce era clar, dar nu se forța să o inoveze, o făcea pur și simplu.Și-a băgat el în cap că nu e bun la materiile exacte și de atunci se plănge că nu reușește.
Prostii!Tipul ăla putea să ia un 6 cu ochii închiși.Dar trebuia să îi treacă în acele clipe prin minte puțină logică și nu toate reclamele de la televizor.Newt iubea să se uite la teleshop.Nimeni nu înțelegea de ce, iar toți încercau să facă orice ca să îl oprească.Misiune imposibilă.
Zed se întinde în pat, încercând puțin să se liniștească
Multe gânduri îl băntuie în ultimul timp.( Newt și foaia și admiterea, până și propria viață.)Era îmbrăcat în aceiași pantaloni ca la liceu, doar că iși schimbase tricoul, întrucât apucase să ajungă și la sală, dar i-a fost lene să facă duș, considerând tema aia la mate mai importantă.
Oftează lejer și se ridică repede.Pune foaia în caietul său plin de idei și desene(cea mai importantă achiziție a sa) și iși focusează atenția spre acel proiect la fizică.Încă două ore, un duș și poate în sfârșit să doarmă puțin.
CITEȘTI
Girls can play with boys too
HumorBăieții și fetele. Roșu și roz. Puternic și firav. Timpul a împărțit oamenii în două categorii,pe atăt de numeroase, pe atât de dificil de separat. Băieții=simbolul masculinității, cei care pot înfrunta orice și clar nu plâng. Fetele=inocente, inof...