pengenalan

69 12 2
                                    

Assalamualaikum and hai guyss,
Nama saya intan liana binti pezol ahmad. Emm, sebenarnye saye tak minat dalam bab ii menulis ni. But entahlah.. Tiba ii saye rajin pulak nak taip panjang ii ni😂
     
      Saye berasal dari selangor and putrajaya ialah tempat kelahiran saye.  Saye baru je berumur 14 thun and masih muda ye. Cite ii saye mahu menjadi seorg doktor. Tpi sebelum saye menetapkn cite ii tersebut, saye pernah juga nk jadi seorg pramugari but yah you know, my father tak suka ai jadi pramugari. Emm

      Saye anak ke 6 dripd 6adik beradik saye.  Emm. Jelas la yg saye ni anak bongsu right?. Ahhahaah..  Korg mesti nak thu pasal anak bongsu kn? Meh saye ceritakan kisah saye.
  
      Dalam pengalaman saya la kan. Anak bongsu ni perlu dimanjakan but jangan la terlebih manja pulak, sampai die buat salah pon kate betul. Klu mak or ayah kite tk manja kan anak bongsu. Ofc la anak bongsu ni asyik kena buli je. Haishh..  Same juga macam kite pergi duduk or sek kat asrama  and senior still buli the junior right? Same je. Anak bongsu ni ibarat junior dalam satu keluarga.

      Dulu saye manja dgn ayah saye, semua bende yg saye nk mesti dpt but sesetengah je la. Emm sokeyh.. Tpi bile dkt rumah ayah saye selalu belahkan saye.  Itu yg saya mahukan.. Hahahahahahhaha..  Kk.. But selepas ayah saye meninggal dunia, saye rase macam kosong 😞..saye dah kehilangan separuh dari nyawa dan jiwa saya.  But its okeyh..  My mom selalu bgi kata ii semangat supaya saye dpt teruskan hidup..  And the end.. Alhamdulillah  saye redho dgn ketentuaanye..  Yela. Semua org akan merasai mati right?  Emm. Cuma kite tk thu je bile, masa dan tarikh kite akan pergi.  Allah lebih sayangkan ayah saye and yah saya redho atas pemergiannye.

      Terlalu banyak kenangan ii yg saye lakukan bersama ayah saye..  Bile saye tgk je gmbr ayah or dgr je lagu tentang ayah.  Saye tk boleh nak tahan air mata ni dri keluar.   Emmm..

     

PENGENALAN SEBUAH PENCERITAAN Where stories live. Discover now