kesedaran 1

43 9 0
                                    

     Okeyh, harini intan nak cerita pasal cinta pulak k. Harap korg happy la bile bace kisah ni.

                          *******
     
      Cinta ni ibarat permata ia berharga. So, jangn la sekali ii korang mempermainkan dan meninggalkan org yg kita cinta. Cinta, sayang dan suka mempunyai maksud yang tersendiri.

     Suka ni. Kita boleh suka semua orang tpi sayang?  Suka dan sayang ni lain sebnarnye maksud die. 

Suka ni ibarat macm kau suka kat bunga tu and kau pun pegi petik bunga tu. Tpi kalau kau syangkan bunga tu,  kau tak kan petik malah kau jaga dia supaya bunga itu lebih mekar dan semakin kembang. Bunga kalau dipetik akan layu, tapi bunga kalau kita jaga elok ii takkan layu.
       Suka itu sementara sahaja,
Tetapi sayang itu selamanya.

Sekarang dah dapat bezakan ke?  Yang mane suka yg mne sayang?

                        *******

  Jangan pernah buat manusia ni sekadar tempat persinggahan,
Kau tak thu betapa sukarnya dia untuk terima saat kau datang dan saat kau pergi.

                        ********
Memang mudah untuk kita mencintai seseorang, Tetapi sukar bagi orang yang kita cintai untuk mencintai kita.

Kita hanya perlu bertawakal dan serahkan segalanya kepada takdir.
Kita bercinta bagai nak rak pun,
Tpi last ii rak patah sebb ade org ketiga tk guna juga kan. Emmm.

PENGENALAN SEBUAH PENCERITAAN Where stories live. Discover now