07

297 19 10
                                    

18 oktober 2023

POV Ben

Papa heeft me net op bed gelegd. En ik heb mijn Batman pyjama aan!

Nu zijn papa en mama rare geluiden aan het maken.

Ik sluit mijn ogen en probeer aan leuke dingen te denken, zoals het voetballen met Theo.

Hij had gewonnen met 8-4, maar het was heel leuk. Hij had twee keer per ongeluk bij zichzelf gescoord. En twee keer was hij gewoon slecht in keepen.

Ik hoorde papa en mama praten over tante Denise en iets met kanker. Wat is kanker?

Ik heb er in het weeshuis over gehoord, een leider daar had het, ze ging naar het ziekenhuis en is nooit meer teruggekomen.

Is ze daar nog steeds? Is ze dood? Waarom gaan mensen dood? En waar gaan mensen heen als ze dood zijn?

Ik word moe van alle vragen in mijn hoofd. Ik zal ze morgen wel stellen aan papa of mama.

Ik voel mijn oogleden vermoeid worden en het is weer stil in het huis.

De volgende dag, 19 oktober 2023

POV Ben

'Ben, wakker worden,' hoor ik een stem van ver weg zeggen.

'Mmh,' mompel ik, en ik draai me om.

'Er is bacon, en er zijn pannekoeken!'

Ik schiet rechtovereind. Mama grinnikt vanuit de deuropening en dan rolt ze weg.

Papa grijnst naar me. Hij zit op mijn bed. 'Ik heb honger,' zeur ik.

'Kom, kleed je maar aan, dan krijg je eten.' Ik rol uit mijn bed. Letterlijk. Papa vangt me nog net op.

'Oepsie,' giechel ik. Hij schudt lachend zijn hoofd.

Ik kleed me snel om met papa's hulp en dan wil ik naar beneden rennen, maar papa houdt me tegen en gooit me over zijn schouder. Ik gil en papa lacht luid. Hij rent de trap af en ik gil uit plezier.

'Kan het nog luider?' vraagt mama.

'Ja hoor,' grijns ik. Papa lacht.

'Nee!' gilt mama.

Ik moet nu ook lachen om mama.

'Waarom was tante Denise er gisteren niet?' vraag ik zodra we aan tafel zitten.

Papa en mama kijken elkaar verschrikt aan.

Papa kijkt naar mij en dan weer vragend naar mama. Mama knikt.

'Wat is er?' vraag ik.

'Nou ehh, Denise heeft kanker, weet je wat dat is?'

Ik schud mijn hoofd.

'Oké, ehh, dat is een ziekte waaraan je dood kan gaan, en-'

'Gaat tante Denise dood?' vraag ik bang.

'Nee, ze waren er nog niet zo laat bij dat het verspreid was over haar lichaam, dat heet uitzaaiingen.'

'Dus tante Denise gaat niet dood?'

'Nee Ben, tante Denise gaat niet dood,' papa aait over mijn hoofd.

'Hoop ik,' fluistert papa zo zachtjes dat het bijna niet hoorbaar was.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hey, mensen! Ja ik steel intro's van Dylan Haegens, problemen mee?

Maar dus, zijn jullie mijn fans?

Adopted by Liall Storan (ABLS #2)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu