Någon var iallafall glad. Sedan öppnade jag bakluckan på bilen och började ta ut mina väskor. Plötsligt skymtade jag två killar som kom gåendes ur huset mot mig och mamma.
Minnas Perspektiv:
Då såg jag Johan, sedan brevid honom gick en blond kille. Men väldigt fluffig hår, han hade blåa ögon. Jag fortsatte bära ut väskorna, medans mamma sprang fram och kramde Johan. Plötsligt hörde en röst bakom mig.
- Hej jag heter Oscar, hörde jag rösten säga.
Jag vände mig om och såg den blonda killen med det fluffiga håret.
- Åh hej jag heter D/n, sa jag och log-
Sedan sträckte jag fram min hand för att hälsa, men istället kände jag hans två armar runt mig. Jag vände mig om och fortsatte med väskorna, jag tog två väskor och sedan började jag bära dom mot huset. Men tack vare att dom var så tunga så råkade jag tappa en rakt på Oscars fot.
-Oj förlåt, sa jag medans jag fnissade lite.
Oscar började skratta och log mot mig.
-Det gör inget, men vill du kanske ha lite hjälp, sa han och log.
-Ja jätte gärna, sa jag.
Jag tog istället två lite lättare väskor, medans Oscar tog dom lite tungare. Jag la ner väskoorna i den grymt stora hallen. Jag kollade runt, på väggen satt det fyra bilder på oscar. två från när han va typ 1-5 år och sen två när han var runt 12 år kanske.
-Vad gullig du va, sa jag och kollade bak på Oscar som precis kom in med väskorna.
-Mm jätte, sa han och försökte se sur ut.
Jag hörde hur dörren öppnades och stängdes så jag kollade mot dörren och såg mamma och Johan. Dom såg verkligen lyckliga ut.
-Så vilket rum ska jag ha, sa jag och kollade lite fundersamt på dom.
-Oscar kan du visa emelie hennes rum? frågade Johan och kollade på Oscar.
Oscar nickade sen kollae han på mig och sedan på väskorna han hade bärt in.
-Ska dom här till ditt rum, sa han och kliade sig i nacken.
-Aaa men jag kan hjälpa dig att bära, sa jag och kollade på som tunga väskorna.
-Eh det behövs inte, sa han och bärde väskorna super lätt.
Vi gick upp för den vita trappan, sedan kom vi till en vit dörr som Oscar öppnade. Rummet var grymt stort. Min säg stog redan där och min klädställning. Mitt skrivbord. Jag i stort sätt var allt där. Rummet hade vita väggar, mörkbrunt trägolv med ett stort fönster.
-Är det här mitt rum, sa jag och kollade frågande på Oscar.
Han började skratta och kollade på mig.
-Ja, sa han.
Det plingade på dörren och jag hörde hur Johan öppnade dörren och några killar ropade högt.
-HALLÅ OSCAR ÄR DU HEMMA?
-Ehm jag måste väl gå men fixar du det sista själv, sa oscar och kollade på väskorna och sedan på mig.
-Absolut gå du.
Sedan gick Oscar ut ur rummet och ner för trapporna. Oscar var verkligen super snäll, det var ju bra annars hade jag aldrig stått ut. Jag tog upp min mobil och sedan kom jag på att jag skulle ringa. Jag slog upp hennes nummer och det hann bara gå två signaler innan hon svarade.
// E= Emelie // F=Frida//
F: Hej
E: Hej
F: Hur är det? Är det fint? Har du sett någon snygg kille?
Jag skrattade lågt åt alla Fridas frågor.
E: Det är väl helt okej. Det var bättre i Göteborg men jag vänjer mig väll. Det är verkligen super fint, mitt rum är verkligen super fint och allting. Och NEEEJ jag har inte sett någon snygg kille. Har bara träffat min låsas bror och Johan så aa.
F: åh så hur var din bror?
E: Han var helt okej, Men du jag måste gå nu men jag ringer dig snart igen.
F: Aha okej. Men jag måste få komma och hälsa på snart.
E: Ja absolut.
Sedan la jag på och började packa upp mina saker, den sista väskan bärde jag upp för jag skulle lägga den på sängen. Men den var verkligen super tung, så jag råkade tappa den på tån. Jag hörde ett skratt från hallen så jag kollade bak och såg en främmande kille. Han kom in i rummet så jag såg honom. Han hade brunt hår, gröna ögon. En gulsnapback. Han log mot mig.
-Ehh hej sorry att jag skrattade men det såg ganska kul ut jag heter Felix iallafall, sa han och kollade försiktigt på mig.
Felix Perspektiv:
Jag kollade på henne och granskade henne från topp till tå. Hon hade ljusbrunt hår, med blonda toppar, bruna ögon. Hon hade en vit hollister tröja och ett par jeansshort. Hon hade fina former och var verkligen super fin.
Han log försiktigt efter jag hade presenterat mig.
-Det gör absolut inget jag heter Emelie iallafall, sa hon och log mot mig.
-Så du är Oscar nya syster eller? sa jag och kollade på henne.
-Mm, sa hon samtidigt som hon satte sig i sängen.
-FELIX KOMMER DU? hörde jag oscar skrika.
Jag kollade på Emelie som hade tagit upp sin mobil, jag ville så gärna sätta mig brevid henne och lära känna henne bättre men jag borde väl gå till Oscar.
-Ehm jag ska väl gå, sa jag medans jag började gå ut ur rummet sakta.
-Aa gör det var kul att träffa dig, sa Emelie medans hon kollade upp på mig.
_______________________________________________________________
Så hoppas ni gillar den än så länge. Kapitlet var ganska tråkigt men aa.
YOU ARE READING
Forever? Forever
FanfictionVad händer när man måste lämna precis allt. Sina bästavänner, sin pappa, staden man har bott i sen man var liten. Vad händer när man älskar en kille och sedan får reda på att ens bästavän har känslor för en?