Eerste schooldag

36 2 0
                                    

Tik Tak, Tik tak.

Ik hoor de hakken van Monique achter me tikken op de glanzende vloer van de school.

Ik kijk rond.
We lopen door een grote lange hal, aan de zijkant wel bezaait met honderden kluisjes. Het is rustig. De leerlingen hebben vast les, Gelukkig maar.

"Waar gaan we heen?" vraag ik.
" Naar het kantoor van Decaan Harvey " zegt monique en ze kijkt zoekend om zich heen.
" Ik weet alleen niet waar dat is. " zegt ze daarna.

" Het kantoor van meneer Harvey is daar!"

Ik kijk achter me.
Ik zie een meisje met korte blonde haren wijzen naar een deur.

"Ach, dankjewel meid!" zegt monique beleefd.

"Geen probleem, mijn naam is trouwens Lola!"
zegt het meisje en ze loopt naar ons toe.

"Maya."
Zeg ik aarzelend en ik geef haar een hand.

"Als je wilt kun je in de pauze bij mij en mijn vrienden komen zitten! Ik moet er weer vandoor, doei!"
Zegt Lola en ze rent een lokaal in.

"Nou Maya, je hebt in iedergeval al een bekend gezicht hier op school!"
Zegt Monique enthousiast en ze geeft me een tikje op m'n schouder

"Haha, Ja super." Zeg ik.

Ik heb nog nooit zo een aardig meisje ontmoet, denk ik bij mezelf. Hopelijk kan ik haar vinden in de pauze.

Monique duwt mij richting de deur die Lola aanwees.

Ze klopt op de deur.

"Binnen!" roept een zware mannenstem.

Monique maakt de deur open en rolt daarna mijn rolstoel de kamer in.

"Zo, dus jij bent Maya?" Zegt de zware mannenstem als we beide voor zijn bureau zitten.

Mr.Harvey is een kleine mollige man, met een te kleine bril op zijn te grote neus, echt een typische directeur.

"Dat klopt" Antwoord ik kort af. Ik weet niks beter uit te brengen, ik wordt altijd zenuwachtig van dit soort situaties.

Monique valt me bij.

"Maya komt naar het Sunny College omdat het haar op haar vorige scholen niet is gelukt, de scholen konden zich niet aanpassen aan haar handicap." Zegt monique

Meneer Harvey neemt een grote slok van zijn zwarte koffie en kijkt me doordringend aan.

"Ah zo, natuurlijk worden de wensen van onze leerlingen in discussie genomen! Daar hebben we de leerlingen raad voor, als je ooit vragen hebt, kun je daar terecht" Zegt meneer Harvey enthousiast.

"Super." Zeg ik, alweer, kortaf.

"Ik heb topnieuws" zegt Meneer Harvey. " Ik heb een rondleiding weten te regelen voor je, Een van je medeleerlingen, Liam, zal deze geven!"

Een rondleiding. Liam. Liam? Dat is een jongensnaam! Oh shit, krijg ik nu een rondleiding van een jongen?

"Nou schat, dan zal ik jou samen met Liam alleen laten, dan kun je alles rustig bekijken. Ik zal even boodschappen gaan doen, ik haal je over een uurtje op!" Zegt Monique en ze staat op.

Voordat ik iets kan zeggen staat meneer Harvey al bij de deur.

"Over 5 minuten zal Liam aanwezig zijn." Zegt Meneer Harvey en hij maakt een gebaar dat ik buiten kan wachten.

Ik rol zelf mijn rolstoel naar buiten, en zeg Monique doei.

Ik kijk op mijn horloge.

-10:12-

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 08, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

KrachtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu