"Şerefsiz herif. Kalbinin kapısına 'Doğular ve Küpekler giremez' yazdırmalıydın kanka senin hatan tamamen." gözlerimi devirip ofladım. Zaten bu kıza anlatmam hataydı. Çok söyleniyordu, çok.
"Ya lütfen sus artık. Düşünmek istiyorum biraz." dedim uykusuzluktan ağrıyan başımı ovarak. Sabah dörtte uyanmış ve tekrar uyuyamamıştım, sıkıntı basmıştı.
"Tamam tamam sustum." dedi ve ardından ağzında fermuar varmış da kapatıyormuş gibi yaptı.
Öğle arası olduğundan çoğu kişi ya dışarıdaydı ya da sınıfta baharın getirdiği mayhoşlukla uyukluyordu. Kantindeki üç beş masayı ikili, üçlü topluluklar kaplamış ve sessizce öylece duruyorlardı. Konuşanlar vardı ama sessizliği bozmak istemezmiş gibi sessizlerdi.
Sabahtan beri derslerde uyukluyordum ama yetmiyordu. Bedenen olmasa da ruhen o kadar yorgun ve bitkin hissediyordum ki bıraksalar iki, üç gün aralıksız uyuyabilirdim.
Doğukan'ı görmemiştim ve görmek de istemiyordum. Her gördüğümde gelen ağlama hissine, gözlerimin yaşarmasına, burnumun sızlamasına engel olamıyordum. Beni bildiği halde takmadan özellikle gözümün önünde eskisi gibi takılmasını kaldıramıyordum, bu kadarı fazla geliyordu. Acıttığı kadar acıtmak istiyordum ama bu mümkün değildi.
"Zelal, bir şey diyeceğim ama kızmayacaksın." dedi Erva arkama kaçamak bir bakış atarak. "Murat seni seviyor." neden arkama baktığını merak etsem de anında odağım değişti.
"Hangisi?" gözlerini devirdi.
"Kaç tane Murat tanıyorsun sanki. Feyza'nın abisi olan." Aklıma çocuğun görüntüsünü getirmeye çalıştım ama bu bir işe yaramadı. Gözümün önünde canlanan Murat değil, Doğukan olmuştu. Öyle bir yerleşmişti ki zihnime, izin vermiyordu başka birini düşünmeme.
"Aklıma yine Doğu'yu getirdim senin yüzünden." dedim oflayarak. "Üstelik bana ne be seviyorsa. Ben Doğu'yu düşünüyorum. Ya benim onu sevdiğimi bile bile başkalarıyla konuşuyor gözümün önünde."
"Bana ne be beni seviyorsan." diyen Doğu'nun sesiyle Erva'nın neden arkama baktığını anladım. Doğukan kantine gelmişti ve dediklerimi duymuştu.
Hay sikeyim.
"Bana laf ediyorsun ama sen de en az benim kadar düşüncesizsin, Zelal." diyen sesi geldi arkamdan, ardından da uzaklaşan adım sesleri.
__