Bab 16 (Not yet edited)

4.7K 324 188
                                    

Hari Sukan.

Ramai orang telah hadir untuk menyaksikan agenda hari Sukan. Termasuk ahli keluarga, orang awam... dan fangirls.

Fangirls-fangirls yang datang beria-ria sorak padahal acara belum bermula lagi.

"Rara. Rara? Rara!" Panggil Fikri banyak kali apabila Ayra tidak mengendahkannya.

Ayra sibuk memandang fangirls yang datang.

'Tapi diaorang semua cantik. Fashionable. Mesti popular jugak ni.'

"RARA!!!"

Baru Ayra sedar bahawa Fikri panggil dia.

"Ha ye kenapa Fikri?"

"Perbarisan nak start. Rara masukkan?"

"Eh haah!" Rara berlari pergi ke khemah rumah sukannya.

"Haa sampai pun kak Ayra. Kak Ayra tukar baju. Pakai dress kuning nih!" Hulur Zhariff, seorang budak form 3 yang minat akan fesyen. Ayra kenal dia sebab dia pernah didenda kerana memakai baju selain uniform.

"Eh biar betul?!? Bukan saya kene kawad sekali dalam perbarisan ke? Kenapa kena pakai dress?" Tanya Ayra.

"Biasanya kan kalau sekolah campur, ketua rumah sukan jadi putera, naib ketua rumah sukan jadi puteri atau terbalik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Biasanya kan kalau sekolah campur, ketua rumah sukan jadi putera, naib ketua rumah sukan jadi puteri atau terbalik. So sebab rumah sukan kita ada kak Ayra, kak Ayra jadi la princess."

"Eh tak payah la." Tolak Ayra.

"Eh takde takde! Penat saya jahit tau kak Ayra. Pergi tukar baju pastu datang sini balik biar saya make up pastu style rambut akak." Kata Zhariff sambil menolak Ayra suruh pergi.

"Tap-"

"Takde tapi-tapi. Cepat sikit sebab perbarisan nak mula dalam berape minit je lagi."

Nak tak nak Ayra terpaksa akur perintah Zhariff.

Selepas dia siap dengan make up, semua orang tak habis-habis mengusha Ayra.

"Uyoo kak Ayra macam bidadari lah pakai cantik-cantik macamni!" Puji Zhariff.

"Er malu la Zhariff! Tak nak la masuk perbarisan." Kata Ayra dengan segan.

"Eh takde takde. Perbarisan nak start. Baik kak Ayra pergi dekat Wisy."

"Ermmmmmmmmmmmmmm."

Ayra dengan malunya pergi ke tempat peserta perbarisan berkumpul.

"Uish tu Ayra ke?"
"Betina yang macam singa tu? Bia betul!"
"Eh cantik jugakkan dia..."

Lagi merah muka Ayra. Selalunya orang akan cakap dia garang atau akan takut dengan dia.

"Wisy!" Panggil Ayra.

Wisy yang sedang mendengar perbualan Kings memandang Ayra. Begitu juga dengan ahli Kings yang lain.

Matt membuka mulutnya untuk bercakap tetapi tiada suara yang keluar. Tergamam melihat Ayra begitu cantik memadankan dress berwarna kuning tersebut.

Disciplining Gangsters (Editing)Where stories live. Discover now