1

6 1 0
                                    

Rumah sebesar tiga tingkat itu dipandang sebelum dia perlahan lahan melangkah masuk.Walaupun terlalu yakin tiada seorang pun yang terjaga pada pukul 2 pagi itu, namun dia perlu lebih berhati hati.

Baru sahaja dia membuka pintu,bayangan Puan Farra iaitu mama kepadanya sudah pun menunggu.

Adyra merengus perlahan.

"can you please stop being sturbbon,girl.i'm so tired to play with all your games"tegas Puan Farra berbicara sambil berpeluk tubuh namun Adyra hanya melemparkan senyuman yang cukup sinis.

"i never invite you to joining my games..it's my games and my rules so don't let your  hand touch my pretty games."Adyra menjawab tanpa rasa bersalah.

"Adyra!!watch your mouth..dont you ever dare with me"membulat mata coklat hazel milik Puan Farra.

"Ma..i'm already twenty years old..please..don't treat me like a child"ujar Adyra lalu masuk dan hampir merempuh bahu Puan Farra.

"Diou.."perkataan yang disebut garau oleh Encik Azhar berjaya membuat Adyra berhenti.

"kamu sedar tak apa yang kamu buat Adyra?"tanya Encik Azhar sambil menuruni tangga.

Adyra hanya mempamerkan wajah selamba.langsung tidak terkesan dengan amarah ayahnya.

"Adyra..kamu dah besar..dan sepatutnya kamu tahu apa yang betul dan apa yang salah."Encik Azhar cuba bersabar

"pa..i've a choice and i know what is best for me.."Adyra menjawab..kalau ikut hati memang dia takkan balik Malaysia..tapi tu lah,masalah akan tibul dimana mana,kan?

"yes,you're..but you choose the wrong way.."suara Encik Azhar naik satu oktaf akibat terlalu geram dengan kelakuan puterinya.

"dah la..Dyra malas nak fikir..serabut.."

"sepatutnya Dyra tak payah balik dekat sini.."ujar Adyra dan bergegas masuk kebilik tanpa menghiraukan panggilan kasar papanya.

                                               • • • • •

Pagi yang begitu indah disambung dengan kicaun burung burung higgap ke sini kesana sedikit pun tidak menyentuh tangkai hati Adyra yang kosong itu.Perasaanya?

kosong..

Pintu diketuk perlahan dari luar namun Adyra masih tidak berganjak sedikit pun.

"kakak..Ad dah nak pergi ni..mama pesan suruh turun makan"pesan Adriana Umairah,adik kepadanya.

Adyra masih diam tidak berkutik seperti tadi..kepala diletakkan diatas meja yang sudah tersedia di balkoni itu.sesekali matanya akan berkelip.

Disebabkan lewat untuk ke sekolah,Adriana terpaksa meninggalkan kakaknya.

Keadaan Adyra pula,Dia sedih tapi air matanya tidak mahu mengalir atau mungkin dia terlalu penat untuk memaksa dirinya menangis. Masih segar tentang kenangan bersama rakan karibnya di London.Rakan yang selalu menasihatinya dan menyokongnya tak kira apa.

"awak..kalau kita dah dapat ijazah nanti ..awak balik Malaysia ke?"tanya Adyra kepada Naina Felisa.Gadis kacukan Turki dan Malaysia.

"Tak kot..sebab saya masih ada urusan dekat sini..tapi kalau awak perlukan saya..saya sentiasa ada untuk awak.."ujar Felisa tersenyum.

"okay..saya janji kita akan sama sama dapat ijazah dan saya harap kita akan tetap bersama"ujar Adyra gembira.

Tapi..Adyra pulang sebelum dia mendapat ijazah..pergi meninggalkan London tanpa Felisa tahu.

F A T EWhere stories live. Discover now