2

3 1 0
                                    

Wajah Adyra yang pucat lesu itu dipandang sebelum dia bertanya..

"akak okay tak ni"

Adyra senyap..membiarkan soalan tanpa jawapan..diam tidak berkutik

"akak?!"

"fie, i'm so sorry but i've to go right now"ujar Adyra apabila menyedari kesilapannya..dah lah dia yang ajak Afiena sembang lepastu dia pulak yang blah awal.

"emm okay..kak.. if you have problems just tell me okay..i dont want see you without ur smile..it's too hurt you know.."tanya Afiena.

"ye akak okay.. soon we'll meet again okay?.."Adyra tertawa kecil..kadang kadang rasa cam les tau tak..

Afiena hanya menghantar Adyra dengan lirikan matanya.. Sungguh dia mahu wanita itu menjadi keluarganya lebih daripada status 'angkat'.

Nafas berat dilepaskan..

                                     • • • • •

"Fie pergi mana tadi..kenapa tak bagitau umi  ngan walid dulu nak keluar ."muka puterinya dipandang serius.

"fie jumpa Kak Mai tadi . alang alang cari bahan rujukan."Kepala Afiena ditundukkan ke lantai. Tidak sampai hati memandang ibunya itu.

"kenapa tak mintak izin nak keluar..awak tu perempuan.."marah Engku Erma,iaitu ibu kepadanya.

"tapi fie.."belum sempat ayatnya dihabiskan..

"Dah lah tu aunty..fiena pun bukan sengaja..mungkin dia tak sempat nak bagitau"Pujuk Aini tersenyum nipis kearah Afiena

Afiena hanya membuat muka menyampah..apa yang perempuan ni buat dekat rumah aku ni..heii dah de rumah sendiri ke apa?

"Fie penat..fie masuk dulu"pamit Afiena sebelum berlari masuk kebiliknya.

"wait!Tengku Afiena Farhanis!Umi belum habis cakap lagi ni"panggil Engku Erma dan dipulaukan oleh Afiena.

"Dah la tu aunty.."pujuk Aini sambil menggosok belakang badan Engku Erma.

sejak kebelakangan ini,Puterinya itu tampak sedikit perubahan..perubahan kearah yang negative.Sungguh risau!

                                            • • • • •

"Rienaa.. we need to talk.. "ujar Adyra bergegas tanpa sempat duduk.

"duduk la dulu"jemput Rienaa lembut.

Tanpa membuang masa, Adyra menarik kerusi lalu duduk.

"about him.. i've tried to call you last week.. but why you didn't answer me? "tanya Rienaa tak berpuas hati..

"i've some problems lately, okay now i need to know ..kenapa kau beria ria cakap dekat aku.. tu pakwe kau kan.. lantak pi la dia nak balik ke tak asal bagitau aku"Sungguh dia merasa yang lelaki itu telah membawa masalah terbesar dalam hidupnya..

"dyra,people deserve get second chance right?I want you to know that you still my friend even i loves him so much.."terang Rienaa.

Adyra mencebik perlahan lalu menghirup air milik Rienaa.Tak malu betul..

"yea..maybe i need to learn more about second chance"ujar Adyra perlahan seakan akan memerli.

"okay dyra..first of all.. imma so sorry about last years.. yea i admit that i love you so much 'cause you always with me when i need the most but at the same time i got jealouse 'cause you've what i cant have.. he gave me hopes like i can make a relationship with him.. .. i dont know what i do after that.. its just our mistake...please forgive me... i promise to help you out from ur Earth Hell.. "Rienaa tersenyum hambar apabila Adyra tidak memberi respon terhadap ceritanya.

"i dont have any quetions and no comment "balas Adyra bersahaja.. percaya atau tak  ..itulah realiti sebuah kehidupan.

                                         • • • • •

"Awak.. awak tak rasa ke yang Fiena tak suka saya"tanya Aini kecewa, sedikit terselit kekecewaanya disitu.Kepalanya ditunduk melihat genggaman jarinya.

"kalau dia tak suka pun saya akan kawin jugak dengan awak..saya tak perlukan restu dia.."pujuk Amirul membuat Aini sedikit sebanyak berasa lega.

"Saya tak tahu apa salah yang saya buat sampai Aunty cakap dia berubah sejak datangnya saya."kata Aini lagi..

"Dah la,jangan fikir sangat. lepas kita kawin okay la tu..dia tak sesuaikan diri lagi la tu"pujuk Amirul lagi.

Pintu pejabat itu diketuk dahulu sebelum dirinya masuk.

Tengku Amirul Fariz

"ye kau nak apa?"tanya Amirul kasar tanpa melihat muka Fariz.

Perbezaan umur antara Fariz dan Amirul tidak lah terlalu jauh.. tapi ada satu peristiwa menyebabkan mereka tidak akrab.

"Aku nak keluar makan..kalau kau nak kertas kerja tu ambik sendiri atas meja aku"ujar Fariz..sempat matanya menjeling kearah gadis yang sedari tadi tunduk memandang lantai pejabat.

"dah?ke..ada lagi"ujar Amirul..Tiada sedikit pun senyuman yang menghiasi wajahnya.

"and one more..ni pejabat aku..jaga kelakuan kau bila jejak kaki masuk sini..faham?!"Hambur Amirul.

mungkin Fariz itu adiknya,Tapi Fariz juga boleh menjadi musuhnya..

                                         • • • • •

"Adyra ..make sure kamu tak keluar malam ni,Mama ngan papa ada dinner ngan client.."pesan Puan Farra sambil mengemaskan rambutnya yang sudah disalon itu.

"i don't need your permission to go out..and i dont ever want to know where you go and what are you doing"ujar Adyra tanpa melihat kearah mamanya.

"Mama nak pergi mana?"pertanyaan Adriana membuatkan Puan Farra tidak jadi memarahi Adyra.

"Mama ada dinner..Ad jaga rumah tau..jaga kakak skali..jangan biarkan dia keluar."pesan Puan Farra tersenyum manis kearah puteri bongsunya itu.

"ma. are you not trust me that i can take care of myself"tanya Adyra terselit nada kecewanya disitu.

"mama memang tak percaya.. sebab kamu dah berubah.. maybe you're in pain.. Pain makes someone changed at all"ujar Puan Farra sambil mencalit lips balm dibibirnya.

Adyra menggeleng tidak percaya lalu berlari memasuki biliknya dan menghempas pintu sepenuh hatinya.

"Ma, kakak baru je balik..maybe she needs space and time to accpect all this.."ujar Adriana lembut.

Ni lah yang membuatkan Puan Farra membandingkan perangai anak anaknya.Adyra dan Adriana terlalu jauh bezanya seperti langit dengan bumi.Adriana selalu mengikut arahan mama dan papanya dan Adyra sebaliknya.Apa yang Adyra tau ialah kemarahan harus dilepaskan dan Adriana ialah seseorang yang memendam.

"Biarlah.. kekadang hidup ni memang kejam"balas mamanya tersenyum sinis.. Ya mamanya dahulu bekas doktor jiwa atau lebih tepat psycopath doktor.

"dont forget dear.. "pesan mamanya untuk kaki ke berapa tah.. kemudian keluar bersama Encik Azhar.

ok guys sorry for the late update.. i've some problems that really really make me crazy...so guys how this story?

hambar? 

it's okay.. just kecamm i dont care at all..

Before that i wish happy fasting to all muslim.

vote

comment

F A T EWhere stories live. Discover now