♣ Sprzedaż jakichkolwiek akcesoriów seksualnych była w Niemczech surowo zabroniona. Traktowano ją dokładnie tak samo jak dystrybucję pornografii. Punkt 3 paragrafu 184 Kodeksu Karnego Rzeszy Niemieckiej z 1871 roku stanowił:
Kto przedmioty do nierządnego użytku służące, w miejscach dla ogółu dostępnych wystawia lub o takich przedmiotach publiczności ogłasza lub je zachwala (...) ulegnie karze więzienia do roku i grzywnie do marek tysiąca.
Co ciekawe ten paragraf do 1935 był uznawany także w Polsce.
♣ "Pewien człowiek prosił Sokratesa o radę, czy ma się żenić, czy nie. Filozof odpowiedział: »Którąkolwiek z tych dwóch rzeczy wybierzesz, będziesz żałował swojego wyboru«"
♣ Jagiellonowie słynęli z twardego wychowywania swoich dzieci. Przykładowo Kazimierz Jagiellończyk miał uwielbiać słuchać płaczu swoich "pociech", kiedy te były bite rózgą. Możliwe, że przez tego typu praktyki potomkowie dynastii okazywali się bardzo niezdecydowani, cisi i często nie mieli własnego zdania, ponieważ w dzieciństwie zabito ich zapał i energię.
♣ Według obiegowej opinii ówczesnych, w młodości Zygmunt August nosił kolorowe, radosne stroje. Porzucić miał je już na zawsze z chwilą odejścia z tego świata ukochanej Barbary.
♣ Królowa Bona nie wstydziła się swojego dekoltu. Ani za młodu, ani na stare lata...
♣ Bona Sforza miała na swoim weselu tańczyć bez opamiętania, wywołując powszechny zachwyt gracją i wyczuciem rytmu.
♣ W XIX wieku dziewczynka mając naście lat już miała zacząć pokazywać się w towarzystwie i nawiązywać towarzyskie kontakty, otrzymywała własny pokój. Opuszczała pokoje dziecinne, ustępując dzięki temu miejsca reszcie rodzeństwa, a sama zyskiwała własny kąt, przystosowany do jej potrzeb. Co ciekawe, nie istniał taki zwyczaj w odniesieniu do chłopców. Ci musieli dzielić się przestrzenią z braćmi aż do wyfrunięcia z rodzinnego gniazda...
♣ Zdaniem brytyjskiej żołnierki polscy lotnicy w Anglii byli zdemoralizowanymi prymitywami. Audrey John-Brown służąca w WAAF-ie zarzucała im przypadki napastowania seksualnego i próby gwałtów. Sama w obronie własnej zabiła pijanego polskiego żołnierza.
♣ W średniowiecznej Hiszpanii prawdopodobnie rządził Polak. Niejaki Mudżāhid był słowiańskim niewolnikiem. Bardzo możliwe, że pochodził z państwa Mieszka I. Około 1015 roku przejął władze nad Balearami i częścią Walencji.
♣ Od średniowiecza aż do XVIII wieku w Europie wykonywano wyroki śmierci na samobójcach. Ich zwłoki trafiały na szubienicę, palono je, a nawet wrzucano w beczkach do rzek.
♣ Obóz koncentracyjny w Oświęcimiu zbudowano w 1917 i służył jako obóz dla emigrantów z Galicji.
♣ W II RP można było dostać 3 lata więzienia za znieważenia Hitlera. Przekonał się o tym, np. kupiec Naum Abraham Halbersztadt.
♣ Imperium Osmańskie zaoferowało w 1495 roku duże pieniądze i podarki dla Watykanu, w zamian za uśmiercenie kontrkandydata do tronu- Cema, syna Mehmeta Zdobywcy, brata Bayezida (wtedy on ukrywał się w Rzymie).
♣ Polscy szlachcice po osadzeniu na tronie Poniatowskiego (w trakcie obrad sejmu Rosjanie okrążyli szlachtę i zmusili ich do koronowania Stanisława) układali prześmiewcze wierszyki o nim, np. "Zachciało wam się Piasta, co wam dupy chlasta". Jednakże w czasie zaborów Rosjanie szlachtę traktowała w miarę okej. Chociażby uznawani byli za normalnych obywateli z prawami. Mickiewicz wiele na ten temat pisał. (Przykładowo w "Panu Tadeuszu")
♣ Powstanie Wielkopolskie rozpoczęło się dokładnie o godzinie 16:40 [ 27 grudnia 1918 ]
♣ Krzysztof Kolumb za masturbację proponował karę dwuletniego postu.
♣ Bona bardzo troszczyła się o Zygmunta, szczególnie po śmierci Olbrachta. Dobierała mu kolegów do zabaw, najlepszych nauczycieli, a gdy zachorował, to wezwała najlepszych medyków z Włoch.
♣ Fryderyk Chopin otrzymał od cara Aleksandra I, który przybył na otwarcie sejmu polskiego, pierścień z brylantem, po wykonaniu kilku utworów na tzw. eolomelodykonie.
♣ Napoleon wprowadził we Francji po raz pierwszy na świecie obowiązek nieodpłatnej nauki w szkołach.
♣ Krzyżacy stronili od czytania ksiąg. Przykładowo w bibliotece w Malborku znajdowały się zaledwie 53 księgi.
♣ Arystoteles, jeden z najsławniejszych greckich filozofów, uważał, że podczas okresu dochodzi do uwolnienia nadmiaru krwi zgromadzonej w organizmie.
♣ J.S Bach po stracie wzroku powiedział żonie, aby wszystkie jego nuty i rękopisy wyrzuciła, lecz ona go nie posłuchała i potajemnie je zachowała.
♣ Josef Mengele nigdy nie stanął przed sądem, mimo iż za pomoc w jego schwytaniu wyznaczono nagrodę 10 mln marek.
♣ Ostatnimi słowami Nerona miało być "Jakiż artysta ginie wraz ze mną".
CZYTASZ
Ciekawostki historyczne
No FicciónJak sama nazwa wskazuje ➖ pojawiać się tu bedą ciekawostki o postaciach lub wydarzeniach historycznych. Z czasem może będę pisać notatki, abyście mogli sobie z nich przygotować informacje na jakiś referat z historii? Jeżeli natomiast skończyłaś/eś o...