"Atvainojiet par maniem vārdiem, šef, bet jūs esat idiots."
Fērinss apspiež nopūtu, kas draud izlauzties pār viņa lūpām. Viņam jau bija tāda nojauta.
"Vai ir pamats tam, ka tu tā domā?"
Raiens parausta plecus. Viņš sēž uz Fērinsa ofisa galda, pat neuztraukdamies par to, ka ir samīcījis dažas mapes.
"Visam ir pamats, šef. Šis darbs ietu ātrāk, ja jūs ļautu man jums palīdzēt."
"Vienreiz tu jau palīdzēji."
"Svētā Dievmāte!" Raiens pasviež rokas gaisā. "Es tikai vienu reizi uzlēju kafiju tai atskaitei. Vienu reizi, šef."
Fērinss pasmīn. Paldies Dievam tas nebija diez ko svarīgs dokuments, tikai kārtējais izlietoto materiālu apkopojums.
"Labi," Fērinss pagrūž mapju kaudzi uz Raiena pusi. "Ņem. Un Dieva dēļ, lien nost no mana galda!"
"Paldies, šef! Viss būs gatavs stundas laikā!" Raiens paķer mapes un aizskrien prom uz savu ofisa galu. Būs vismaz klusums kādu stundu vai divas.
Fērinss pievēršas atlikušajai kaudzei. Piecas mapes, visas par vienu - slepkavība uz tilta.
Fotogrāfijas, video kameru ieraksti, atskaites. Bija pienākuši arī rezultāti no laboratorijas. Tas bija sērs.
Bet kādā veidā sērs nokļuva uzbrukuma vietā? Varbūt slepkava bija saistīts ar ķīmiskajām vielām, darbu rūpnīcā? Iespējams.
Taču pats galvenais jautājums ir un paliek motīvs. Ja Fērinss sapratīs motīvu, viņš atradīs slepkavu. Šī bija jau pārbaudīta stratēģija.
Fērinss vēlreiz pašķirsta mapes, paraksta tās un nopūšas. Nekādu pavedienu. Tikai dzeltens pulveris uz asfalta.
Uz stikla tāfeles vīrietis uzlīmē noslepkavotās bildi, nedaudz zemāk sēra attēlu un citā pusē - simbolu. Viņš novelk bultas no sievietes uz abiem attēliem apakšā. No simbola attēla uz sievieti. Sēru nevar piesaistīt sievietei. Pašlaik Fērinss neredz nekādu sakarību starp sēru un slepkavību.
Mārkvils solīja atnest profesora atskaiti jau šodien, bet Fērinsa boss ir tāds cilvēks, kuram vārds "rīt" ir līdzvērtīgs "pēc trim nedēļām". Vārdu sakot, Fērinss bija uz īsas pavadas. Bez informācijas par simbolu neko nevarēja iesākt.
"Starp citu, šef. Vai vēlaties noklausīties manu teoriju?"
Fērinss nepagriežas pret Raienu, vēl joprojām pētīdams tāfeli. Sarkano marķieri vīrietis groza pirkstos, rokas salicis aiz muguras. Tā vieglāk rit domas.
"Vai tas ir būtiski?"
"Atkarīgs no tā, kā uz to skatās."
Fērinss saspiež virsdeguni. Un kāpēc gan Mārkvils lika viņam strādāt ar šo- šo zaļknābi?
"Runā."
"Kā redzat, ser, lietišķu pierādījumu jums ir maz. Nu būtībā, tikai trīs. Līķis, simbols, sērs," Raiens visus pārskaita uz pirkstiem.
"Tuvumā pat netika atrasts nazis, ar kuru tika veikts ievainojums. Lai nu kā, mums nevajag meklēt kaut ko fizisku, kaut ko loģisku un parastu. Ir jāmeklē kaut kas... nenaturāls."
"Supernaturāls?" Fērinss skeptiski paceļ uzaci, izteikdams minējumu.
"Tieši tā! Vai tad jūs neredzat, ser? Sērs, simbols, nulle pierādījumu! Un ticiet man, kad atnāks atskaite no vēsturnieka... Jūs būsiet nesaprašanā. Es varu apgalvot, ka- "
"Kungi," Mārkvils pabāž galvu kabinetā. "Atnesu profesora atskaiti. Jums būs visnotaļ interesanti uzmest tam aci."
"Protams, paldies, ser," Fērinss paņem mapi un atver to.
Viņš ar acīm pārskrien pāri tekstam un ar katru nākamo vārdu vēl vairāk sarauc uzacis.
"Vai tad es jums neteicu, šef?" Pat neskatoties Fērinss var pateikt, ka Raiens pašapmierināti smīn. "Tur nebūs tas, ko jūs gaidījāt."
"Tas ir kaut kāds murgs," Fērinss beidzot saka un paceļ acis uz turpat stāvošo Mārkvilu.
"Ko jūs par to sakāt, ser?"
Mārkvils iespurdzas.
"Ko es par to saku? Man nav vārdu, Džordž! Es pat nezinu, ko par šo visu domāt! Labi, tieciet paši galā. Man vajag kafiju."
"Viņš ir vienkārši- Labi, es neko neteikšu," Raiens nošūpo galvu un paskatās uz mapi Fērinsam rokās.
"Iedosi palasīt?"
"Tev vienreiz ir jāizdomā, kādu uzrunas formu tu izmantosi," Fērinss nomurmina un pasniedz mapi.
"Vai nav vienalga," Raiens atmet ar roku. "Tā ir interesantāk runāt."
"Tā... Kas mums te ir? Ha! Es jums teicu, šef! Teicu taču, tavu māti!"
Fērinss tikai pamāj.
Sena simbolika, nav datējama. Izmantota seno ķeltu rituālos. Atrasti informācijas avoti par šāda veida simbolu izmantošanu Salemā, Kemptenā. Tos saista ar dēmoniem, nešķīstu būtņu piesaukšanu, kā arī šie simboli tiek uzskatīti par kalpības zīmi Sātanam. Mūsdienās netiek lietoti.
Ja simbols ir izgriezts uz cilvēka krūtīm, tas nozīmē, ka cilvēks ticis upurēts kādam dēmonam, kā vēstī mitoloģijas un teoloģijas avoti.
Fērinss dzird Raienu noliekam mapi.
"Kādi ir... jūsu secinājumi, ser?"
"Vai nu tā bija sekta," Fērinss ievelk elpu.
"Vai arī kaut kas supernaturāls."
YOU ARE READING
Asinssarkans
Mystery / ThrillerDetektīvs, šausmene, trilleris... Un dēmoni, protams. Kur nu bez tiem? Detektīvs Džordžs Fērinss tic, ka pasaule ir parasta. Vienkārša. Loģiska. Līdz tam brīdim, kad visi dabas likumi pārstāj darboties, par sevi dod ziņu tādi spēki, kuri labāk būtu...