Lorange
Ehm oké, dat was echt een idioot. Wauw.. Dat zulke wezens vrij los lopen, levensgevaarlijk. Gelukkig had hij niets door. Maar goed, terug naar mijn missie. Vind het oude omakapje en zorg ervoor dat ze veilig en op tijd uit haar huisje is, voordat de MKB het bos platbrandt. Moet lukken toch? Alleen nog even haar huisje vinden.. Ehm, tja. Makkelijker gezegd dan gedaan. Het bos is nou niet bepaald klein. En ik moet er natuurlijk eerder zijn dan die sukkel. Oké, hij ging richting het noord-westen. Dan ga ik maar door de lucht. Ik activeer mijn jet-pack en stijg op. Waarom heb ik dit niet gelijk gedaan, whoehoeee. Dit wordt een eitje. Oké, focus. 'Scanning glasses activated'Stoffel
Best een lekker ding trouwens die wolf. Bijna jammer dat ze eraan gaat, maar ach, jammer dan. Ik moet wel een beetje opschieten. Zijdes is waarschijnlijk veel sneller dan ik en begint denk ik ook al wel iets te vermoeden. Nou als ik hem weer zie, zeg ik wel dat de wc verstopt zat en ik op zoek moest naar een ander toilet die heel toevallig naast het huis van mijn omakap is. Ik zeg dan natuurlijk niet dat het míjn omakap is. Ha ha ha, wat ben ik toch slim.
Eindelijk bij het huisje aangekomen klopt Stoffel op de deur.
'Joehoe, lief omaatje van me. Stoffel hier. Kan ik binnen komen?' 'Heb je wel koekjes bij je?' 'Ehm, nee sorry, ze hadden alleen suikervrije koekjes in de winkel.' 'Zucht. Mm nou vooruit, omdat jij het bent. Kom er maar in.' Ugh, waarom is mijn oma zo irritant. Gelukkig ben ik straks van haar af. 'Hey oompie, hoe gaat het ermee?' 'Heb iets meer respect voor mij, jongeman! Ugh de jeugd van tegenwoordig. Geen respect meer, voor ons wijze oude Kappen.'
'Woow oma, bent u gegroeid? 'Nee hoor dat lijkt waarschijnlijk maar zo.' Hmm. 'En oma uw oren zijn zo klein.' 'Ja, dan hoef ik jouw onzin minder goed aan te horen.' 'Oma wat heeft u kleine ogen.' 'Ja dan hoef ik jouw lelijke kap niet meer te zien.' Uhm. Wat? 'Oma, gaat het wel goed met u? Uw handen zijn zo groot.' 'Dan kan ik je beter wurgen!' Oma sprong uit haar bed en gaf me een keiharde rechtse. Uhm. Wat? 'Oma rustig aan!' 'Ik ben je oma niet idioot!' Ze gooit haar kap van zich af en.. daaronder zit nog een kap. Het is Zijdes! Whaaaaaaa.Zijdes stort zich op Stoffel en ze raken in een hevig gevecht.
Zijdes: 'We wisten allang wat je van plan was. Denk je nou echt dat je ongemerkt elke donderdag eten naar je omakap kan brengen? Je bent altijd al de grootste sukkel van de Bende geweest!'
Stoffel: 'Dat neem je terug, mottenvanger! De enige idioot bij de MKB ben jij.'
Zijdes: 'Mottenvanger? Vaatdoek!'
Stoffel: 'Vloerkleed!'
Zijdes wil net zijn mond opentrekken om iets lelijks terug te roepen, maar de deur wordt plotseling ingetrapt. Lorange stormt naar binnen. Geeft eerst Zijdes een karatetrap vlak onder zijn kaak, stoot hem daarna tegen zijn slaap en grijpt daarna Stoffel beet.
'Whoa, whoa rustig wolfie. Ken ik jou niet ergens van? Ga je wel eens naar de kroeg? Of werk je in het casino?' Wow jij hebt echt een slecht geheugen.' Ze geeft hem een stoot in zijn maag en Stoffel klapt dubbel. 'Auw.' Voor hij het weet heeft de rode wolf handboeien bij hem om gedaan. 'Hee, dat is niet eerlijk!' 'Wat? Dat ik beter kan vechten. Ha!' Ook bij de bewusteloze Zijdes doet ze handboeien om. Daarna drukt ze haar oortje in en zegt: 'Red hier, de twee Kappen zijn onschadelijk gemaakt', luistert dan even en antwoordt: 'Begrepen, laat hem maar komen.' 'Serieus? 'Red' is je codenaam? Origineel hoor.' Lorange zegt niets en loopt naar de deur. 'Jammer dat jullie alsnog gaan verliezen.' Ze draait zich om. 'En hoezo dat?' 'Binnen een paar minuten zie je hier niets anders dan vlammen en zelfs jij kunt daar dan niet aan ontsnappen.' Opeens is er buiten een enorm lawaai. 'Ah, daar zul je hem hebben.' Ze loopt naar buiten en komt daarna met twee grote grijze wolven weer naar binnen. 'Goed werk agent Red. De omakap zit ook al in de helikopter, ga maar, wij nemen het hier wel van je over.' 'Mijn oma? Maar Zijdes had haar opgegeten?' 'Nou, nee. Niet echt. Jouw oma heb ik al voordat hij hier aankwam in veiligheid gebracht. Haar kap heeft hij waarschijnlijk uit haar kledingkast gehaald. Oh en nog even over dat vuur. Dat gaat dus mooi niet door. Zodra jullie vertrokken waren is er een arrestatieteam naar jullie basis gestuurd en zij hebben iedereen opgepakt.' 'Hoe wisten jullie überhaupt van dit hele plan?' 'Door mij.' Katoener stapt de kamer binnen.
'Jij, jij.. washandje! Hoe durf je! Ik zal je..' Stoffel werd beetgegrepen door een van de grijze wolven en naar buiten gebracht waar de touwladder van de helikopter al klaar hing.Zo mislukte het plan van de Grote boze Kap en kon de oma weer rustig in haar huisje wonen. Dit allemaal dankzij roodwolfje Lorange.
Einde.
JE LEEST
Het geweldige verhalen-die-nergens-op-slaan-boek
Cerita PendekLEES DIT BOEK HET IS AWESOME!! Korte grappige verhalen die (meestal) nergens op slaan. Zoals Henk de steen Of sprookjes die ik veranderd heb, zoals Roodwolfje en de Grote boze Kap.....