Kapittel 1

63 6 4
                                    

Tommy og co-piloten står i den lange køen i resepsjonen for å få et rom på hotelle. Tommy er er helt i sjokk etter at den damen ga han en klem. Etter et kvarter var det endelig deres tur. "Endelig" sier co-piloten. Han sa at de skulle ha ett dobbelt rom. "Skal dere ha egen dyne?" Spurte damen i resepsjonen. "Nei, jeg kan spørre Tommy" sier co-piloten.
"Tommy, Tommy, TOMMY" roper co-piloten. "Hæ... øh..eee ja, hva er det?" "Er du helt borte eller" sa co-piloten. "Eee nei, det går bra" sa Tommy på en svimmel måte. "OK, men skal du ha egen dyne? Spurte co-piloten. "Nei, det går bra" sa Tommy. Damen i resepsjonen ga dem nøkkelen til rommet. De går å tar heisen og trykker på øverste etasje. Så går de inn på rom 132.

Tommy og co-piloten pakker, skifter, vasker seg og alt det som trengs. Til slutt når de satt i vær sin stol og tenkte, spurte co-piloten: hva var det som egentlig kjedde med deg i resepsjonen? Du var jo helt borte. Tommy blir rød i på skinnene igjen. "Jeg vet at dette er litt sprøtt, men... jeg tror jeg er... forelska" sa Tommy med en flau stemme. "Er du forelska?!" Sa co-piloten. "Det er er jo fantastisk, gratulerer!!" Tommy begynner å smile igjen. "Der var jaggu på tide" sa co-piloten.
"Du er 30 år og har ennå ikke en kjæreste, så det var fint at du ble forelska"
Plutselig ble det stille i rommet. Begge to bare satt i stolene og så seg rundt. Men så spurte Tommy: du? Jeg har liksom ikke tørt å spørre deg, men... hvorfor har du aldri sagt navne ditt. Co-piloten stivnet i stolen og fikk et is kald blikk.

Stormen 2Where stories live. Discover now