Hoofdstuk 3

31 1 0
                                    

Arianna POV

We zijn nu al zeker en week verder en ik voelde me enorm rot. Ik miste mijn vrienden. Wat ik niet wist was dat er vandaag een gesprek zou komen tussen mijn moeder en Perkamentus. Of Walburga er ook zou zijn vanwege Regulus wist ik niet. Zuchtend sleepte ik mezelf uit bed en kleedde me aan. Ik liep de leerlingenkamer in en ik zag ze kijken, maar jammer genoeg voor hen had Lisanne het ook door. Ze begon meteen te snauwen dat ze niet meer met mij mochten om gaan maar ik zag dat er minstens 3 personen waren die zich er niks van aantrokken. Ik zag Lily op mij af komen maar ik stond daar maar als een versteend standbeeld. Lisanne schoot naar mij toe en wilde mij duwen, maar Celine en  Lily trokken haar op tijd weg. toen begon het gedoe pas echt en ik vluchtte weg. Ik wilde hen niet in de steek laten, maar Lisanne had het al zover voor elkaar gekregen dat ik doodsbang van haar werd. Na een hele tijd besloot ik naar de kamer vsn hoge nood te gaan. Ik dacht aan een kamer vol met goede boeken. Na een tijdje deed ik de deur open en liep naar binnen. Ik pakte een van mijn lievelingseboeken en begon te lezen.

Sirius POV

Ik keek Lisanne woedend aan. "Heb je nu je zin. Ze is doodsbang voor je. Als je ook maar een seconde denkt dat ik je leuk vind en dat dat ooit gaat gebeuren heb je het goed mis." Snauwde ik kwaad. Ik rende de leerlingenkamer uit om Arianna te zoeken, maar ik botste vrijwel meteen tegen professor Anderling op. "Ah Sirius. Ik ben hier om te melden dat het gesprek zo gaat beginnen. Ik wil graag dat jullie en Arianna er allemaal bij zijn." Zei ze. Ik knikte en liep weg om Arianna te zoeken. Ik wist waar ik haar kon vinden. Ik liep naar de gang bij de kamer van hoge nood. Ik dacht aan een kamer vol met boeken en deed de deur open. Ik zag Arianna zitten lezen en glimlachte. Ik ging naast haar zitten. "Hey." Zei ik zacht. Ze glimlachte en ik trok haar in een knuffel. "We moeten zo naar dat gesprek. We moesten er allemaal bij zijn van Anderling." Ik trok haar zacht overeind en we liepen langzaam naar de waterspuwers die de kamer van Perkamentus blokkeerden. De rest was er al en Lily en Celine sloegen meteen hun armen om Arianna heen. "En hou op ze krijgt geen adem." Zei ik lachend. Ze keek me dankbaar aan. Ik zag Suzanne en Anderling aankomen. "Het is tijd." Zei Anderling kort. Suzannes ogen zochten de mijne en ze schudde haar hoofd. Tuurlijk kwam ze niet wat had ik dan verwacht. Ik pakte Arianna's hand en kneep erin. Lisanne liep er kwaad achteraan. Ik zuchtte toen professor Anderling op de deur klopte. Hoe zouden we hieruit komen?

Arianna POV


We gingen zitten voor het bureau van perkamentus. Ik zat naast Sirius en Lily. "We weten allemaal waarom we hier zijn. Lisanne leg uit waarom je dit veroorzaakt hebt." Zei Perkamentus. "Ik vind Sirius al vanaf vorig jaar leuk en kan het niet hebben dat hij al bezet is. Door mijn eigen zus notabene. Ik pikte dit niet. Zij doet alles goed en ik niet zo. En ik wilde ook zo'n hecht vriendenclubje. Ze zijn zo close en helpen elkaar en alles en dat wil ik ook. Ook kan ik het niet hebben dat Arianna zoeker is in het Zwerkbalteam." Zuchtte ze. Lily sprong kwaad op. "Waarom verbied je haar dan om in onze buurt te komen en val je haar zelfs aan." Schreeuwde ze kwaad. Ze deed wat!" Riep mama  verschrikt. Ik rilde toen ik daaraan terugdacht en kneep in Sirius zijn hand. Langzaam begon ik te praten. "Vorige week op de eerste schooldag nog  voor de lessen begonnen trok ze me weg bij de rest. Naar de eerste verdieping. Toen begon ze te zeuren over mij en Sirius. Ik wilde haar negeren, maar zij en Regulus begonnen me te duwen en te slaan en ze trokken mijn bril van mijn neus. Het voelde bijna als de Cruciatusvloek al was dat het niet." Zei ik zacht. En ik vervolgde. "Ze zou me wat ergers aandoen als ik ooit nog bij Sirius en de rest in de buurt kwam." Zei ik snikkend. Mama keek kwaad naar Lisanne. "Gaan jullie maar." Zei professor Anderling. We stonden alle vijf tegelijk op en liepen weg. Ik was blij dat ik er niet meer bij hoefde te zitten want dat trok ik echt niet. Ik liep naar de leerlingenkamer en plofte neer bij Mar en Louise. "Wat hebben jullie daar?" Vroeg ik nieuwsgierig."Mar heeft een brief gekregen van Sander" Grinnikte Louise. Ik schoot in de lach. Sander was ook iemand van Griffoendor die Marlene leuk vond en hij zat in ons jaar. "Laat lezen dan!" Riep ik lachend, maar Marlene schudde haar hoofd. Ik had zoiets van dan niet en stond op om de rest te zoeken, maar helaas voor mij kwam net Lisanne door het portretgat geklommen. Ik zuchtte en plofte verslagen op mijn stoel terug. Ik wist namelijk nog niet hoe het gesprek was afgelopen, want zodra we weg mochten waren we om onduidelijke redenen opgesplitst geraakt. Ik was bang voor het feit dat Lisanne het voor elkaar had gekregen. Zuchtend liep ik naar de slaapzaal om mijn boek te pakken. Ik was nauwelijks terug in de leerlingenkamer toen er enorm veel lawaai klonk. Ik keek om me Heen om te zien waar het gedoe vandaan kwam en ja hoor. Lisanne was weer bezig. Zuchtend bedacht ik dat ik maar weer eens naar de kamer van hoge nood  vluchtte. Hopelijk kunnen we ervoor zorgen dat ze ophield met dit gedoe. Maar ik vreesde dat dat heel moeilijk ging worden.


Na en uur ongeveer hoorde ik voetstappen. Maar ik was zo in het verhaal verdiept. Dat ik pas opkeek toen Celine mij kietelde terwijl ze wist dat ik daar niet tegen kon. "Hihihihi stop please Celine." Gelukkig voor mij stopte ze vrij snel. Met de droge opmerking: "oké ik hou al op maar dat is dan ook omdat ik weet dat ik anders ruzie krijg." Ik pakte mijn boek op en we liepen naar de leerlingenkamer om de rest te zoeken. Ze zaten in ons vaste hoekje en ik plofte meteen tussen Lily en Sirius in. Eindelijk even geen gedoe aan ons hoofd. Maar ik wist dat Lisanne en de anderen toch niet ophielden met mij pesten totdat Sirius overgeplaatst zou worden naar Zwadderich. Ik moest er niet aan denken, want dan zaten ik en James met een probleem. Nou ja dat zagen we dan wel weer.


Sorry voor het slechte hoofdstuk. Ben even inspiratieloos. Mocht iemand een idee hebben. Laat het me weten.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 05, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Why do my sister love you? HP fanfictieWhere stories live. Discover now