Hoofdstuk 2

28 0 0
                                    


Arianna POV

De volgende ochtend werd ik rustig wakker en kleedde me aan. Celine, Lily, Ginny, Louise,  Hermelien en Marlene begonnen ook wakker te worden. Ik ging vooral met Marlene en Louise om en dat gold ook voor Lily en Celine. Ik en Celine kenden Marlene en Louise al van kleins af aan, maar we hadden hier weinig contact en dat vond ik erg jammer.  Toen we allemaal klaar waren liepen we naar de leerlingenkamer waar we ons zoals elke ochtend verzamelden.  de  jongens kwamen al op ons af. "Hey." mompelde Sirius in mijn oor. Ik glimlachte en gaf hem een kus. James keek even waarschuwend alsof hij wilde zeggen dat we niet zo klef moesten doen in zijn bijzijn. Ik kon er alleen maar om grinniken en zei. "Dan moet jij dat niet ook met Lily doen later." Gelukkig voor mij wist hij dat het een grapje was. We liepen rustig naar de grote zaal voor het ontbijt. Tijdens het ontbijt vroeg Louise wat we het eerste uur hadden. "Toverdranken blokuur met Ravenklauw." Zeiden ik en Celine tegelijkertijd. James zuchtte opgelucht dat we het niet met de zwadderaars was. we stonden op om naar de kerkers te lopen, maar toen we in de hal waren trok Lisanne mij bij de rest weg. Ik had wel een vermoeden waarom, maar ik moest het zeker weten. "Wat wil je van me Lisanne?" Siste ik. Ze reageerde niet. Ik werd bang voor wat er komen ging. Na vijf minuten begon ze langzaam te praten. "Blijf uit zijn buurt. Hij vind je niet leuk en dat zal hij ook nooit vinden. Blijf daarom ook maar uit zijn buurt begrepen!" Snauwde ze. Ik wilde zeggen dat ik haar niet geloofde maar nog voor ik wat wilde zeggen zag ik iemand anders op mij afkomen. Ik herkende het gezicht van Regulus. Hij duwde me weg en trok mijn bril van mijn neus af waardoor ik meteen minder goed zag. Lisanne fluisterde iets, maar ik kon het niet verstaan. Niet veel later werd ik aan alle kanten geduwd en geslagen. Het was mijn geluk dat ze nog net geen Cruciatusvloek over me uitsprak, maar voor mijn gevoel was dit minstens zo erg. Na nog een paar keer duwen en slaan werd alles zwart.

Sirius POV

Toen we in de hal waren aangekomen werd Arianna bij ons weggetrokken door Lisanne. Ik raakte samen met Celine en Lily in paniek. Opeens kwam Ginny op ons afgerend en ze hijgde dat Lisanne Arianna wat aan had gedaan om dat ze niet wilde luisteren. Remus sprintte weg om professor Anderling te halen en wij volgden Ginny.  toen we op de eerste verdieping aankwamen zag Celine haar het eerst liggen en ze hapte verschrikt naar adem. Ik keek over haar  schouder en schrok behoorlijk van wat ik zag. Arianna lag ineengedoken met gesloten ogen op de grond bomvol met blauwe plekken en haar bril was haar afgepakt. Ik werd zo boos op diegene die haar dit aan had gedaan, maar gelukkig konden professor Anderling en James me nog net tegenhouden. We brachten haar naar de ziekenzaal en madame Plijster heelde haar wonden meteen. Na ietswat voor mijn gevoel  wel een half uur leek kwam ze bij, maar ze keek doodsbang. 


Arianna POV


Na een kwartier slaagde ik erin om mijn ogen open te krijgen. Het eerste wat ik zag was dat ik in de ziekenzaal lag, maar alles was zo wazig. Celine gaf me mijn bril en ik keek de rest aan. "Wat is er precies gebeurd?" Vroeg professor Anderling. Ik haalde diep adem. Ik vond het heel moeilijk om dit te zeggen voooal waar Sirius bij was. Celine pakte mijn hand en ik begon. "We liepen door de hal en opeens trok Lisanne mij weg. Ze nam me mee naar de eerste verdieping en toen begon ze te praten. Tergend langzaam zei ze dat Sirius mij niet leuk vond en dat dat ook nooit ging gebeuren." Ik moest glimlachen om Sirius die boos keek, en ik ging door. "Toen ik niks durfde te zeggen begonnen zij en Regulus mij te slaan en te duwen. Het voelde als de Cruciatusvloek al hadden ze die niet gebruikt. Lisanne dreigde ook nog dat er ergere dingen gaan gebeuren als ik bij Sirius in de buurt zou komen." Zei ik snikkend. Ik voelde dat Sirius een arm om mij heen sloeg en zei. "Ze zijn echt gek geworden. Ik vind jou leuk en niemand anders." Ik glimlachte en beantwoordde zijn knuffel. Plots schoot er een gedachte door mijn hoofd heen en ik zuchtte. Waarom zou ik me iets van haar aantrekken? Madame Plijster zei dat ik mochtgaan en ik liep met Lily en de rest mee terug, maar nog voor we bij de leerlingenkamer waren kwamen we Lisanne tegen. Ik keek naar mijn voeten omdat ik niet wist wat ik moest zeggen. "Ik zei dat je uit zijn buurt moest blijven. Ben je doof of zo." Snauwde ze me toe. Ik zuchtte en begreep dat ik nu ook bij mijn vrienden uit de buurt moest blijven, maar voor hoelang wist ik niet. Ik liep weg en pakte mijn boek. Ik ging zuchtend in de bieb zitten. Na een aantal uren had ik mijn boek uit en ik liep naar de grote zaal. Anderling had gehoord wat er aan de hand was en waarom ik niet bij de lessen was, maar dat trok ik ook echt even niet. Zuchtend ging ik zitten bij Marlene en Louise. Ik zag de rest bezorgd kijken, maar waarom keken ze zo chagrijnig keken wist ik niet wel wis ik dat ik mijn plek in de groep door toedoen van mijn eigen zusje kwijt was. Gelukkig was deze dag haast om en zuchtend liep ik naar de leerlingenkamer. Ik ging nog even lezen in een rustig hoekje. Niet wetend dat de rest plannen maakte om mij terug te krijgen, maar geloof mij maar dat zou niet in een paar dagen lukken, daar zorgde Lisanne wel voor. Ik liep naar de slaapzaal kleedde me om en viel als een blok in slaap.

Sorry van de typfouten.

Why do my sister love you? HP fanfictieWhere stories live. Discover now