The message

32 1 0
                                    

Pov Ivy

Ooh zondag eindelijk uitslapen. Wanneer ik mij wil omdraaien, begint mijn gsm naast mij te trillen. Wanneer ik op mijn gsm kijk zie ik een bericht van Lucy.

Hey girlies. Om 11.30 bij starbucks? Kheb belangrijk nieuws. Grtjes Lucy

Als ik naar de klok zie ik dat het half 11 is en schiet ik wakker. Ik heb nog 20 minuten om mij klaar te maken. Ik spring als een gek in de douche en maak me klaar. Precies om 20 na ben ik klaar dus pak ik mijn fiets en vertrek ik naar de starbucks. Als ik binnen kom zitten Demi en Lucy er al. Eerst ga ik een koffie gaan bestellen en dan ga ik bij hen zitten.

“Hey girlies , how are you? “ zeg ik als ik ze een knuffel heb gegeven. “Hey Ivy , good and you?” zegt Demi terug. “Good en Lucy wat was het belangrijk nieuws?” “Niet zo nieuwsgierig Ivy wacht tot de rest hier is. “ zegt Lucy dan.

Na 5 minuten komen Leah en Jasmine ook erbij zitten en kijken we allemaal naar Lucy benieuwd naar het belangrijk nieuws.

“Jaah, ik zal maar starten zeker. Dus jullie weten allemaal dat gisteren Harry langs kwam voor ons werk voor engels.” , zegt Lucy , “Dus het was al middag en mijn moeder kwam vragen of Harry mee kwam eten maar als gewoonlijk sprak ze nederlands tegen mij en toen bleek dat Harry ook nederlands kon spreken. Zijn ouders woonden eerst ook in België maar verhuisden dan naar New York. Net als onze ouders behalve dat wij naar Londen zijn verhuisd maar toen bleek het dat hij niet alleen nederlands kon spreken. Alle 5 de nieuwe jongens kunnen nederlands spreken.” “Wow dus we zijn niet de enigste die op school nederlands spreken. “ zeg ik naast me hoor ik dezelfde dingen van de meisjes. “Zouden we hen kunnen vertellen over je weet wel wie?” hoor ik Leah zeggen. “Nee dat kunnen we niet doen wat als hij het hoort.” zeg ik dan. “ Hij spreekt toch geen nederlands en ik heb hem de laaste tijd niet meer gehoord misschien is hij ons wel vergeten. “ zegt Jasmine. “Dat geloof ik niet. Misschien laat hij ons gewoon gerust omdat we doen wat hij vraagt. Als ik eerlijk mag zijn ben ik er wel blij mee dat we even niet van hem hebben gehoord.” zegt Demi. “Jij niet alleen , jij niet alleen.” zeg ik terug. We blijven zo nog een half uur zitten in de starbucks en besluiten dan om te gaan shoppen en alles gewoon even te vergeten.

Tijdens het shoppen…

POV Jasmine

We lopen bijna alle gewoonlijke winkels binnen en iedereen kent ons hier al. Wanneer we een klein café passeren worden we allemaal stil. Dit was het café van Emily’s ouders als we gingen shoppen gingen we altijd iets gaan drinken bij hen. Maar na het ongeluk hadden we maar weinig contact met haar ouders. We wisten allemaal dat we niet konden liegen tegen hen dus namen we een beetje afstand van hen. We kijken allemaal naar elkaar. We wisten dat we ooit nog eens met hen in contact moesten komen dus gingen we naar binnen. Van achter de bar horen “Good afternoon” maar als Eva, de moeder van Emily, naar ons kijkt loop ze met tranen in haar ogen naar ons toe en trekt ze ons allemaal in een grote knuffel. “Hey girls, it's been so long since I've seen you, girls. I missed you so much.” zegt Eva wanneer z eons allemaal nog eens knuffeld “Sorry Eva. It wasn’t our meaning. It was just …” begint Ivy maar Eva zegt dan. “hey girl , dat is niets ik snap het wel.Ik snap jullie allemaal. Ik had het ook moeilijk maar ik ben super blij om jullie te zien.” Zelf kan Eva ook nederlands spreken want ja ze komt oorspronkelijk uit België.

Pov Demi

We zitten nog een tijdje met Eva te praten maar dan gaan we toch verder gaan shoppen. We lopen onze gewoonlijke winkels in en maken foto’s zoals gewoonlijk. Het is echt weer een leuke namiddag zoals altijd. Na een tijdje komen we groepje tegen van school samen gaan we iets gaan drinken. Het is super gezellig daarna gaan wij nog iets gaan eten wanneer we buiten het restaurant komen zie ik een poster hangen die me heel bekend komt. “Hey girls is dat niet de poster van ‘Who has talent?’. Het concert op school.” zeg ik. “Omg weten jullie nog het eerste jaar dat we daar op school waren en we mee wouden doen en niemand durfde.” zegt Leah dan. “En dat Emily ons had overtuigd om ons toch in te schrijven. “ voegt Lucy erbij. “Maar we op het laatste ons hebben uitgeschreven omdat we het concert compleet waren vergeten en niets hadden voorbereid.” voegt Jasmine er nog eens bij. “Die tijd vergeet ik nooit. Ik mis nog altijd Emily super veel.” zegt Ivy. “Jij niet alleen,  Ivy. Wij allemaal. “ zeg ik. Zo belanden we in een grote groepsknuffel. Opeens gaat mijn gsm af omdat ik een bericht krijg. Na het mijne volgen die van Ivy, Jasmine, Leah en Lucy. We kijken allemaal geschrokken naar elkaar omdat het raar is dat we allemaal tegelijk een bericht kregen. En dat gebeurd alleen maar als hij een bericht stuurd. Langzaam kijken we allemaal naar het bericht en ja we hadden allemaal gelijk. Iedereen kijkt geschrokken naar zijn scherm en leest het bericht nog eens opnieuw, ik ook.

hey girlies,

It has been long time ago. So I thought, I'll just send a message to my favorite girls. I've seen your having new Dutch friends I just say one thing don’t  get too much in touch with them. And then I have to tell you one thing: join 'Who has talent? "and dedicate it to Emily

M.

P.s. do what I say because you know what happens when you don’t do it.

Hey, hopelijk vinden jullie het stuk mooi. Sorry dat ik een tijdje niet heb geupdate maar ik had het de laatste tijd nogal druk. Grtjes Ali.

Friends foreverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu