Kapitel 2

49 0 0
                                    

Direkt när jag gick in så kom min moster springandes till mig och var så lycklig att hon äntligen fick träffa mig efter ett år, hon visade mig sedan vart jag skulle sova. De hade fixat ett rum till mig och det var sjukt vackert och stort, när jag hade gått in i mitt rum så lämnade hon mig så att jag kunde vila lite och känna mig som hemma och om jag ville nått så skulle jag bara komma ner och fråga. Satte mig ner på sängen och kollade på bilderna vi hade tagit och klippen, fick glädje tårar. Efter en liten stund när tårarna hade försvunnit så ringde jag min bästis hemma i Gbg "Hej d/bn! Har kommit fram till min moster nu och du kan knappast gissa på vad som har hänt!", sa jag till d/bn innan hon han svara. "Hej d/n! Omg vad har hänt du måste säga!" efter en stund så svarade jag på hennes fråga "När jag var på Centralstationen så träffade jag Omar och vi åkte i samma tåg i ca 3 timmar, och det är inte allt, när vi kom fram till Stockholms centralstation så träffade jag Felix, Oscar och Ogge!" de ända jag hörde genom telefonen var massa skrik och glädje av d/bn, "Det förtjänar du sjukt mkt d/n du har ju kämpat i över ett år för att träffa killarna och speciellt Ogge är sjukt glad över dig, kan knappt fatta att du har fått träffa 4/4 på samma dag", "Och det var inte allt, medan jag kramade Ogge så sa jag att jag älskade han och sen så svarade han tillbaka jag älskar dig med. Sen följde killarna med mig hem och Ogge hjälpte mig med min väska till dörren och sen fick jag en puss på kinden av honom!" "Omg d/n! Inte alls avundsjuk men det var du verkligen värd! Men måste gå nu så jag ringer dig senare eller någon annan dag, puss gmn!" och sen var det samtalet över. Jag kollade lite på Instagram och Twitter och såg att de hade lagt ut en bild medan jag kramar Ogge, jag blev överlycklig och det kom ut ett litet skrik från min mun men som tur var så hörde inte min moster de. Jag gick in till toaletten tog bort mitt smink och gick ner till vardagsrummet och satte mig ner bredvid min moster och kollade lite på tv.

Tiden flög iväg och klockan var redan 19.00 och det var dags för middag, mosters kille hade fixat tacos mums vad gott det var. När vi hade ätit klart så satte vi oss ner i soffan alla tre och deras hund hoppade upp i soffan och satte sig bredvid mig, vi kollade runt lite på de olika kanalerna de hade om vi kunde hitta något bra som skulle gå på tv:n, tog ett tag tills vi hittade något bra. Det var en serie som gick, visst de hade gått kanske 5 minuter på den men vi förstod den ändå. När serien var slut så gick jag ut till köket och fixade något gott jag kunde ha till kvällsmat, när jag hade ätit klart så gick jag upp på mitt rum och bytte om till något jag kunde sova i, jag tog ett par mjukis shorts och ett linne. Jag var väldigt trött så jag la mig i sängen och satte på tv:n och kollade på en film, efter att ungefär halva filmen hade gått så somnade jag.

Dagen därpå så vaknade jag av att hunden hoppade upp i sängen och slickade mig i ansiktet, klockan var då 09.30. Jag gick upp gick in i badrummet och tog en dusch, tog på mig mjukisbyxor och en magtröja och sen gick ner till köket. Moster och hennes man hade fixat frukostbuffé till oss tre, sjukt gott och vi satt och åt frukost i kanske 30-40minuter och pratade om hur mitt skolår hade varit. Efter vi hade ätit frukost så skickade en utav mina kompisar här i Sthlm ett sms om att hon ville träffa mig på plattan jag svarade henne att jag bara skulle byta om, platta håret och sminka mig fort. Jag gick in till rummet och försökte bestämma mig ad jag skulle ha på mig så jag valde ett par klackskor, en blå kjol, en svart magtröja och ett halsband. Sedan gick jag till spegeln och plattade håret och sen sminkade jag mig. När jag var klar så ringde jag henne och gick ut. Gick till tunnelbanan och träffade henne när jag hade gått av tåget, sedan gick vi tsm till plattan medan vi gick så pratade vi om allt möjligt och hon hade en idé om att vi skulle planera en fest till i kväll hemma hos henne då hon annars skulle vara ensam hemma. Vi gick först in i olika klädaffärer och skoaffärer för att shoppa loss lite, jag köpte några klänningar, shorts, jeans, tröjor och klackar. Innan vi köper allt annat till festen så åkte vi hem till d/vn för att lämna kläderna vi hade köpt, vi tänkte först att vi skulle kunna gå förbi killarnas studio för att kanske få träffa dem. Vi väntade utanför studion i ca 10 minuter men vi orkade inte vänta mer så vi tänkte gå hem till d/vn istället, men precis innan vi tänkte vända oss om och gå hemåt så hörde jag någon ropa mitt namn och det var Ogge! "Ää d/n hur kan Ogge ditt namn? Har du glömt att berätta något" frågade d/vn. "Hhihi, juste det har jag gjort. Träffade honom igår och han hjälpte mig hem igår när jag kom till centralstationen" förklarade jag när vi var på väg bort mot killarna. "Omg! Du måste skoja med mig. Och han minns vad du heter är ju det bästa som finns". När vi kom fram till killarna kramade jag först Felix, sedan Omar, sen Oscar och tillslut Ogge, den kramen var så varm och gå och han viskade samtidigt "d/n vad snygg du är idag" började rodna sjukt mkt och fick gås hud över hela kroppen och svarade "Du då Ogge, du är alltid lika snygg varje dag" så släppte vi varandra och så kunde jag se att Ogge hade blivit helt röd i ansiktet. I bakgrunden så hörde man Felix ropa "Ogge är käär!" Och de Omar, Oscar och d/vn började skratta.

Sommaren i Stockholm -The FoooOù les histoires vivent. Découvrez maintenant