3.

607 24 3
                                    

Ik loop naar mijn kluisje en pak mijn boeken voor de eerste drie uren.. Bente komt naar me toe gelopen, "hee klaar voor de eerste hel van vandaag, wiskunde" "Pff can't wait..." antwoord ik zuchtend en loop achter haar aan naar het juiste lokaal. "Goeiemorgen allemaal" begint de leraar. Ik moet nu al gapen, dit gaat een lange dag worden...

Na drie verschrikkelijke uren is het eindelijk pauze. Ik loop naar de vaste tafel waar ik altijd met mijn vriendinnen zit. Bente, Jill, Maxime, Chris en Kiki zijn er al, het wachten was op Lisanne. Na een paar minuten komt ook zij aangelopen. "Ik heb de foto's!" roept ze. "Welke foto's?" Vraag ik. "De teamfoto's van de voetbal en hockey elftallen, die kon je vandaag zien weet je nog!" Roept ze duidelijk verbaasd dat ik dat niet wist. "Waarom denk je dat we gister foto's moesten maken bij de training?" Vraagt Chris. "Jajaja ik weet het al weer, ik was het alleen even vergeten, rustig maar!" Lach ik. "Hier is de foto met jullie hockeyteam" zegt Lisanne kijkend naar Bente, Chris en mij. Ik pak hem aan en bekijk de foto. Ik sta er nog best oke op. "Hier is de foto van het Willem II elftal van onze leeftijd." Ze legt hem op tafel. "Wie vinden jullie de knapste?" Vraagt Maxime nieuwsgierig. Als iedereen gezegd heeft ben ik aan de beurt. "Wie jij, Mik?" Vraagt Kiki aan mij. "Ehm ik denk deze jongen, die ziet er wel leuk uit" zeg ik terwijl ik diegene aanwijs." "Dat is Frenkie" zegt Lisanne. "Ik vind hem best goed bij je passen" zegt Kiki. "Guys relax, ik vind hem alleen knap, ik ken hem door dat hij hier ook op school zit maar verder niet hé" zeg ik lachend. "Jaja" zegt Bente. Ik rol mijn ogen. Ik hou heel veel van mijn vriendinnen hoor, maar soms... Zij hebben allemaal al vriendjes gehad en Maxime, Jill en Bente hebben op dit moment een vriendje. Ik ben daar nog nooit zo van geweest, ik heb ook nog nooit echt iemand leuk gevonden. We kletsen nog wat verder en dan gaat helaas de bel alweer. Op naar de volgende 2 uren. Ik zit gelukkig dit blokuur samen met Jill en Bente. We zitten in clusters dus hebben we niet alle lessen hetzelfde. Maar we zitten we allemaal bij elkaar in de stamklas, behalve Lisanne, die zit in een andere klas, maar we zien elkaar nog steeds in de pauzes en gaan daardoor ook gewoon nog steeds met elkaar om.

Na het blokuur hebben we weer pauze. Ik loop langs mijn kluisje om mijn laatste boeken om te wisselen als Lisanne gehaast naar me toe komt gelopen. "Wat is er?" Vraag ik haar. "Ehm nou..."

The begin ft. Frenkie de JongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu