"Ehm nou..." begint ze. Ik kijk haar vragend aan. "Je zei toch in de eerste pauze dat je Frenkie er wel leuk uit vond zien?" Vraagt ze. "Ehm ja, als ik iemand moest kiezen dan hé, hoezo?" Antwoord ik. "Nouu een vriend van hem hoorde dat dus en daarnet in de klas het hij het dus met Frenkie over jou, waarschijnlijk heeft hij het verteld." Legt ze voorzichtig uit. "Wat? Maar, wat zeiden ze dan?" Vraag ik. Oohhh het was helemaal niet mijn bedoeling dat iemand het zou horen.. "Nou ik kon het niet goed verstaan, maar van wat ik kon verstaan overdreef hij het verhaal best wel.." "wat dan?" "Ja jij zou hem helemaal knap vinden en weet ik het" zegt ze. "Ohnee heb ik weer dit..." zeg ik terwijl we langzaamaan aankomen bij de anderen. Lisanne vertelt het verhaal ook aan hen. "Ah komt wel goed, die jongens doen altijd nogal stoer, laat ze maar lekker" reageert Jill als eerste. "Je hebt het toch wel weer knap voor mekaar Mik" zegt Bente lachend. De anderen lachen ook. "Wat hebben we dadelijk als eerst?" Vraag ik aan Maxime die naast me zit. "Geschiedenis en dan Nederlands" antwoordt ze terwijl ze een blik op ons rooster werpt. "Zullen we alvast gaan?" Vraag ik ook aan de anderen. Iedereen stemt in. "Tot hoe laat hebben jullie?" Vraagt Lisanne die naast me komt lopen. "Ehm nu nog 2 uur, dus tot 3, jij?" Antwoord ik. "Ja ik ook" zegt ze. "Maar eh ik heb bio dus ga naar boven." Zegt ze. "Succes!" Zeg ik nadat ik haar nog even snel een knuffel heb gegeven. Daarna neem ik afscheid van de andere, behalve Maxime, Chris en Kiki met hen heb ik namelijk geschiedenis. De andere zie ik met Nederlands, want dan zit je volledige stamklas bij elkaar. "Hadden jullie het huiswerk gemaakt?" Vraagt Maxime. "Ja het was echt niet te doen veel.." zucht Chris. "Ja heb het overgeschreven, super lang mee bezig geweest.." zucht ook Kiki. Ik schrik. "Huiswerk?! Hadden we huiswerk dan?" Vraag ik. "Ja, 14.1." Antwoordt Maxime. "Oh nee.." mompel ik. "Ik heb het niet af, als hij gaat controlerende moet ik de les uit en in de aula gaan werken en dan aan het einde van de les schrijfwerk ophalen" zucht ik diep. "Ah het komt goed" probeert Chris me op te vrolijken waarna we het lokaal inlopen.
"Goedemiddag klas 3A, goed laten we beginnen met het huiswerk bespreken, Liselot kan je het antwoordt op 1A alsjeblieft even geven?" Vraagt meneer Hout. Ik kijk opgelucht naar Maxime die naast me zit. "Dankjewel Jens, zou je het antwoordt op de volgende vraag even kunnen geven.. Ehm.. Mikky?" Zegt Hout opeens. "Ehm nou..Ehm die had ik niet.." lieg ik. Hij loopt mijn kant op en ik weet al dat ik een probleem heb. "Die had je niet?! Je hebt gewoon de hele opdracht niet gemaakt! Ga maar in de aula werken, ik zie je aan het einde van de les weer terug." Zegt Hout en loopt weer terug. Ik krijg medelijdende blikken van mijn vriendinnen en kijk ze hopeloos aan. Daar gaat mijn vrije tijd... ik pak mijn tas en loop het lokaal uit. Ik zoek een plekje in de aula en begin aan de opdracht die voor vandaag op de planning stond. Zoals de andere al zeiden, is die echt niet te doen groot.. als ik eindelijk op de helft ben voel ik dat iemand op mijn schouder tikt en ik kijk om, zo in de blauwe ogen van Frenkie. Ik kijk eerst verbaasd want ik heb hem nog nooit echt gesproken, maar besluit dan toch maar gewoon aardig te doen. "Hey" "Hey!" "Heb jij geen les?" Vraagt hij wijzend naar mijn boeken. "Jawel, maar ik ben eruit gestuurd omdat ik mijn huiswerk niet had gemaakt.." leg ik uit. "Oh das kut, geen tijd off.." "..nee was het gewoon helemaal vergeten, maar het blijkt nu ook nog eens een hele grote opdracht te zijn." Zucht ik. "Ja das minder.." reageert Frenkie medelevend. "'Maar wat doe jij hier, hoor jij niet ook in de klas te zitten?" Verander ik het onderwerp. "Ja dat klopt, maar de leraar had papieren uitgeprint, die ik nu dus even moet gaan ophalen" legt hij uit.'"oh vandaar, dacht al, volgens mij zit je bij Lisanne in de klas en die heeft les tot 3 uur" antwoord ik. "Ja klopt, en jij?" Vraagt hij. "Ik ook, moet hierna nog een uur Nederlands.." vertel ik hem. "Ah veel succes dan, ik moet nu wel echt door, anders blijf ik wel heel lang weg, spreek je wel weer, doeg" zegt hij en loopt door. "Doei" roep ik nog en kijk hem na. Hij lijkt wel een aardige jongen. Ik schud mijn hoofd, je hebt een keer een gesprek met hem gehad, hoe goed ken je hem nou? Zeg ik in mijn hoofd. Ik pak mijn pen waar op en concentreer me op de opdracht voor me..
JE LEEST
The begin ft. Frenkie de Jong
FanfictionAlles wat je doet in je leven begint ergens. Bij je geboorte begint je leven, bij je eerste dag op school begint de schoolperiode. Zo ook bij de liefde. Dit is een nieuwe fanfictie over Frenkie de Jong en Mikky Kiemeney, veel plezier!! Xx