2.

697 23 1
                                    

"Jullie zijn hier, omdat we goed nieuws hebben!" Zegt onze trainer. Yibbi en ik kijken elkaar verrast aan. "Dat denk ik ook wel ja" zegt de onbekende man. "Ik zal me even voorstellen, Rob Groenhout scout voor de Nederlandse jeugdteams." Zegt hij. "Ik heb jullie nu een paar weken in de gaten gehouden en ik ben hier om mee te delen dat jullie bij deze zijn uitgenodigd om mee te gaan trainen met Nederlands B jeugd!" Vervolgt hij vrolijk. "E eecht?" Vraagt Yibbi terwijl de ongeloof te zien is. "Echt waar, jullie worden morgen verwacht op Papendal." Zegt Rob. "Echt heel erg bedankt, we zullen er zijn!" Antwoord ik enthousiast. "Ik ben erg trots op jullie meiden, ik heb vertrouwen in jullie, laat ze wat zien daar!" Zegt onze coach en geeft ons een high five. We bedanken ze allebei en lopen dan naar buiten. "Aaaa we zitten gewoon in het Nederlandse team!!" Toept Yibbi blij. "Jaaa" roep ik ook blij en we geven elkaar een knuffel. "Maar ik moet nu wel echt gaan... mijn vader staat te wachten, spreken we even af voor morgen, het handigste is misschien met zijn 2en rijden toch?" Stel ik voor. "Ja goed idee, appen wel!" Zegt Yibbi en loopt maar het fietsenhok terwijl ik naar de parkeerplaats loop. Ik stap in. "He schat hoe was het gesprek?" Vraagt mijn vader. "Goed! Ik mag gaan mee trainen bij het Nederlands B team!" Zeg ik enthousiast. "Echt?! Ik ben trots op je schat!" Antwoordt mijn vader. "Wanneer moet je beginnen?" Vraagt hij vervolgens. "Morgen is al mijn eerste training, Yibbi is ook gescout. Het trainen is wel op Papendal..." zeg ik. "Yibbi moet ook zeg je?" Ik knik. "Dan kunnen we samen rijden, hoeven we niet telkens dat end te rijden." Zegt mijn vader. Ik glimlach en besluit dan een snap te sturen met het nieuws. Al snel krijg ik heel veel positieve reacties en die glimlach is niet meer van mijn gezicht te krijgen. Als we thuis komen zit iedereen beneden voor de tv. "Hoi schat, wat zijn jullie laat!" Begroet mijn moeder mij. "Ja klopt had nog een gesprek op de club." Antwoord ik. "Wat heb je nu weer uitgehaald?" Vraagt Billy plagend. "Niks, ik ben gescout voor het Nederlands B team!" Zeg ik blij. "Echt waar, je maakt een grapje?!" Roept Bing. "Nee echt!" Roep ik . Gelijk word ik van 3 kanten gefeliciteerd en geknuffeld. "Dankjewel, maar ik ga nu douchen en daarna slapen" zeg ik en wens iedereen nog even welterusten.
-
De volgende ochtend word ik wakker van de wekker die afgaat. Ik open chagrijnig mijn ogen, maar als ik dan bedenk dat ik vanavond mijn eerste training bij Nederlands B heb, verschijnt er toch een lach op mijn gezicht en stap ik een stuk vrolijker mijn bed uit. Na dat ik me heb omgekleed

 Na dat ik me heb omgekleed

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Loop ik naar beneden waar het ontbijt al klaar staat

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Loop ik naar beneden waar het ontbijt al klaar staat. "Morgen mam" begroet ik mijn moeder die met een krant en een kop koffie aan tafel zit. "Goeiemorgen lieverd, lekker geslapen?" Vraagt ze. "Zeker." Dan komt Billy ook binnen lopen, hij ziet er nog niet zo vrolijk uit. "Morgen broer" zeg ik extra vrolijk. "Hoi" zegt hij slaperig. "Waar is je broer?" Vraagt mijn moeder. "Die is boven, hij komt er denk ik ook wel zo aan" antwoordt Billy waarna een bak koffie pakt en aan zijn ontbijt begint. Ik eet mijn bak yoghurt leeg en zet het in de vaatwasser. Ik kijk op de klok en zie dat het tijd is om naar school te gaan. "Ik ga, tot vanmiddag!" Zeg ik tegen iedereen en druk mijn moeder nog een kus op der wang voordat ik mijn tas pak en naar mijn fiets loop.
Na een kwartier kom ik uit op de plek waar ik met Jill had afgesproken. Ik zie dat ze er al staat en begroet haar. "Hee Jill!" Zeg ik. "Hee Mik, wat zag ik nou?! Mag je meetrainen met Nederlands B?!" Vraagt ze. "Jaa!!" Antwoord ik blij. "Omg wat goed!" Antwoordt ze blij. "Hmm" knik ik trots. We fietsen door en hebben het over van alles en nog wat. "Hoe denk jij dat de teamfoto's worden?" Vraagt ze. Zelf zit ze niet op een sport waar teamfoto's van gemaakt worden. "Mwa ik denk dat ik er wel oke opsta" antwoord ik schouderophalend. "Ik ben wel echt benieuwd naar de teamfoto's van de jongens, misschien zitten er nog wel wat hotties tussen" zegt ze en wiebelt met haar wenkbrauwen. Ik rol met mijn ogen. "Kan je ook een keer aan iets anders drenken dan jongens?" Vraag ik lachend. Jill haalt haar schouders op en we schieten in de lach. Niet veel later komen we aan op school. "Here we go..." zegt Jill en ik zucht. Weer een nieuwe schooldag...

Hey Hey,
Sorry dat het zo lang duurde, maar op dit moment ben ik op vakantie in Lanzarote en de WiFi is nogal kut... Maar goed hier toch een hoofdstukje voor jullie
Enjoy!! X

The begin ft. Frenkie de JongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu