Let it snow

29 7 1
                                    


Let it snow

- Skriven av: John green, Maureen Johnson & Lauren Myracle.

Beskrivning
Det är julaftons kväll och Gracetown har blivit begravt i snömassor. En ensam tjej hoppar av tåget som fastnar i snön och pulsar fram till den nattöppna restaurangen vid spåret. Fjorton övertända cheerleaders följer efter och ger sig ut i stormen i en episk kapplöpning MIT tvillingarna Reston. Till slut hamnar alla vilsna själar på samma fin där baristan Addie försöker laga sitt krossade hjärta vid espressomaskinen. Och hitta en försvunnen minigris.

Min åsikt
Denna boken var helt okej. Däremot gjorde den mig en aning besviken. Eftersom jag läst många böcker som är skrivna av författaren John green antog jag att denna skulle vara lika bra som de men tyvärr inte.

Boken är indelad i tre delar som är skriven av varsin författare. Delarna handlar om olika, nya personer (dock hör alla typ ihop). Det var inte något jag riktigt gillade. Man hinner inte riktigt få en tillräckligt bra bild utav personerna (tycket jag) och man vill läsa mer om vissa och mindre om andra.

Däremot tycker jag boken är skriven bra. Man får läsa ur de olika tonåringarnas perspektiv och författarna har lyckats med att uttrycka deras känslor och tankar trovärdigt. Liksom så som en riktigt tonåring skulle kunna känna.

Boken är också händelserik, man hoppar nästa direkt in i handlingen. Det är bra när det är en så pass kort bok. Jag läste ut den under en dag. Det blev liksom aldrig riktigt långtråkigt!

Är du någon som gillar det jag beskriver ovan rekommenderar jag den verkligen. Den är absolut inte dålig. Bara inte MIN typ av bok. Är du någon som i vanliga fall inte läser böcker tror jag denna skulle kunna vara bra att komma igång med; kort, händelserik samt bra skriven.

2,5/5

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 11, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bok recensionerWhere stories live. Discover now