"Jag kan inte höra nån musik
Fast de spelar allt på hög volym
Och jag kan inte känna vad jag vill
Jag skymtar nån och tränger mig förbi"Noels perspektiv
18 september 2017, dagen innan mötet mellan de två.
//grattis teszs
______________________________________"Vaa du bjöd ut henne?" Sa Dante då de satt i studion hemma hos Axel. Jag hade precis berättat för mina tre vänner om Lovisa och kände mig pumpad för morgondagen. Det skulle bli kul att se henne, även fast vi inte visste så mycket om varandra kändes hon som en bra person.
"Fett kung ju. Tror du hon gillar dig tillbaka?" Frågade Ludwig som flinade mot mig. Jag ryckte lite på axlarna, det var ingenting jag la så stor vikt i helt ärligt.
Okej, jag ska inte ljuga mot någon. Kanske lite brydde jag mig om hon gillade mig mer än som en vän, men bara lite.
"Naaah jag tror inte det, erkänn bara att du vill att hon ska bli din flikevän." Sa Axel lite retsamt. Mina kinder blev lite röda.
"Bra humor Axel." Sa jag med ett stoneface, vilket dem andra tyckte var oerhört roligt på något vänster.
Jag kände hur mobilen burrade till i fickan. Det var Lovisa.
"Vem e det, är de Lovisa eller?" Frågade Ludwig som fortfarande hade ett brett flin på munnen."Tyst med dig, ja de är hon." Svarade jag kort och kollade på vad hon skrivit.
Lovisa, 18:03
Hej igen, när syns vi imorgon?"När slutar vi i studion imorgon?" Frågade jag och kollade upp på sina kompisar.
"Du kan gå vid tre om du vill." Svarade Axel och kollade nyfiket ner i min telefon.
Jag, 18:05
15:30? Tar en stund att ta sig från Nacka.Lovisa 18:06
Låter bra. Äru i Nacka nu eller?Jag, 18:06.38
Tro det eller ej, men magiskt nog ja.Lovisa, 18:07
Haha okej, ska fortsätta plugga. Vi ses :)Jag, 18:08
Syns imorgon ❤️"Du ska nog inte skriva hjärtan efter varje hejdå. Det får dig att framstå som klyschig, Noel." Sa Dante när han såg deras konversation.
"Schhh, tjejer gillar när man skriver så." Sa Ludwig och skrattade lite åt det han själv sa. Jag gav honom en "jag kommer döda dig" - blick. Ludwig gick tillbaka till döds seriös mode men kunde inte hjälpa ett litet flin.
"Ska vi fortsätta med låten eller?" Frågade Axel dem. Juste, vi hade en låt att göra klart.
Nästa dag
Lovisas perspektiv.
_____________________________________"Shiit va fiiin!" Sa Petra och drog ut på i:en lite mer än normalt.
Jag hade gjort sig igåning inför eftermiddagens äventyr - med Petras hjälp såklart. Hon hade inte sminkat sig så värst mycket, ögonbryn och mascara var allt som behövdes. Kläderna var ganska simpla - en hoodie där det stod Original och ett par svarta jeans till det.
YOU ARE READING
// Snälla bli min \\ Noel Flike // ✓ (1)
FanfictionNej, låt de va som i en film snälla bli min igen låt mig va kvar ja, låt de va _______ ♡♡♡♡ ||||||||||||| Påbörjad: 30/4 - 18 Avslutad: 09/08 - 18 Top #10 fanfiction Högsta placering i fanfiction: #1 Top #100 romantik. Högsta placering i romantik: #...