33 důkazů, že jste skutečný knihomol

121 19 4
                                    

1. Především čtěte pořád a všude.

2. Každý den počítáte podle přečtených stránek. A pokud jdete pod pade, stálo to za prd...

3. Když se dlouho k žádným písmenkům nedostanete, dostáváte svrbění, že jste se flákali.

4. Nikdy pro Vás není dost pozdě na ro, začít novou kapitolu.

5. Takže se dost často budíte s obličejem otlačený od knížky.

6. Sem tam se Vám také stane, že zjistíte, že už je dost pozdě na to, jít vůbec spát.

7. Když se ráno probudíte dostatečně brzo, tak máte nehoráznou radost, protože si můžete číst.

8. Milujete ježdění hromadnou dopravou, protože se tam dá číst. A klidně si i zajedete.

9. A nenávidíte, když se namanou kolegové a známí, kteří se s Vámi chtějí v tramvajích vybavovat.

10. Úplně Váš rozněžní představa, že někam pojedete autobusem nebo vlakem. Znamená to totiž, že si budete moc číst. Dost dlouho a nikdo Vás nebude rušit.

11. Naopak, cestování autem je z tohohle důvodu tak nějak na draka. I tak to ale vždycky zkusíte. Přesto, že moc dobře víte, jak blbě Vám už na první stránce bude.

12. Knížku taháte úplně všude. Nikdy totiž nevíte, kdy bude pětiminutový prostoj, kdy by se dala přečíst třeba stránka, že jo.

13. Dokonce i když jedete kalit, protože ten kousek do hospody se na pár stánek vyplatí.

14. A co kdyby se náhodou stalo, že ostatní přijdou později a vy neměli co číst...aha?

15. Když jedete na prázdniny, vždycky řešíte, kolik si s sebou vzít knížek.

16. A vždycky jich bude dost, protože není nic horšího, než představa, že by Vám došly. Takže pro jistotu vezmete jednu navíc.

17. Dokonce i kabelku (pokud jste tedy slečna) vybíráte podle toho, jakou zrovna čtěte knížku.

18. Podle knížek si vybíráte dokonce i partnery. A chraň je ruka knihomolova, ať vůbec čtou. No dokážete si představit, že by nečetli vůbec? Jistě že ne...

19. Protože ideální romantický večer jsou svíčky, možná vana, jemný podkres...a knížka!

20. Kvůli čtení klidně zapomenete jíst a občas se Vám stane, že Vás knížka rozbulí nebo rozesměje na veřejnosti.

21. Ostatně, není větší utrpení, než když vaše oblíbená postava umře nebo musíte čekat na další díl.

22. Ale to vůbec nejhorší je, když už máte plnou knihovnu a  musíte se začít zbavovat nějakých starších kousků.

23. Když je řeč o knihovně, nemusíte být zrovna perfekcionista, abyste ji neměli báječně srovnanou od A po Z, podle barev, vydavatelství...prostě máte systém.

24. A rozhodně nenávidíte, když Vám do toho systému začne nějaký chytrák hrabat.

25. Máte jasnou představu, jak asi může vypadat ráj...

26. Existuje podle Vás film, který by byl lepší než knížka? Sotva...

27. Bezpečně zvládáte číst i několik knížek na jednou. Stejně tak zvládáte jíst, pít, mluvit s mámou... a číst.

28. I proto má většina vašich knížek patinu v podobě fleků, oslých růžků a zbytků jídla. Holt čtěte furt a pořád, to se pak nedá uhlídat.

29. A když už vážně nemáte co číst, klidně se spokojíte i s jídelním lístkem nebo složením brambůrků.

30. Ačkoliv jste jinak mírumilovný člověk, za zničenou knížku byste fackovali do upadnutí ruky.

31. Stejně tak, když si někdo knížku půjčí a nevrátí. Nebo ještě hůř, vrátí ji v zoufalém stavu.

32. Stejně tak nesnášíte lidi, co nechápou, že otevřená knížka znamená narušit.

33. A lidi co nečtou považujete za idioty. Jak nečtou? Jako vůbec?

Knihomolské žvástyKde žijí příběhy. Začni objevovat