נסיעת מבחן

19 0 0
                                    

תוכנת ניווט מטופשת.

הוא כבר היה על הכביש הראשי, הכל היה טוב, ואז הוא החליט להקשיב לתוכנה המקוללת ופנה ימינה.

הוא חשב שזה יקצר לו את הדרך, ועכשיו מצא את עצמו על כביש ישן וצר באמצע שום מקום. הדבר היחיד שראה סביבו היה חול מדברי ופה ושם איזה שיח קטן ומאובק.

הוא הדליק רדיו, בתקווה להרגיע את עצביו המתוחים. ברדיו דיבר בחור אחד, עם קול גבוה ומעצבן שוודאי נלוו אליו משקפיים גדולים בעלי מסגרת ותספורת מסודרת, מעצבנת כזאת. הוא אמר שמחירי הדיור בלתי נסבלים, ושהפוליטיקאים צריכים לעשות יותר כדי לדאוג לשכבות החלשות. העצלנות של אנשים פשוט מדהימה. אם הוא רק היה עובד יום אחד בחייו במקום-

"קיר אבן לפניך, בעוד *ארבע מאות מטרים*"

גם כן תוכנת ניווט...היא אמורה להגיד לו מאיפה ליסוע או לדווח לו על הנוף?!

הוא העיף מבט בכביש. אף מכונית בטווח של חמישה עשר קילומטרים מן הסתם...הוא התחיל להתעסק עם המכשיר בניסיון להשתיק אותו. "אפשרויות שמע" "צלילים" "צלילי לוח מקשים" "השתק"...

"קיר אבן לפניך, בעוד *מאתיים וחמישים מטרים*"

לא, זה כנראה משתיק את צלילי הלחיצה...אז אולי "בית" "אפשרויות שמע" "צלילים"... עם "בחירת קול ראשי" הוא העדיף לא להתעסק. זה בטח לבחור את הקול שאומר לאן ליסוע ונגדו לא היה לו שום דבר, ומלבד זאת... "קיר אבן לפניך בעוד *מאה מטרים*" ...הוא לא רצה להתקע עם קול של מזכירה מעצבנת או משהו שכל פעם שתאמר לו לפנות ימינה הוא ייזכר בטלפון שהוא צריך לעשות... אולי זה "צלילים נלווים"? או שאולי זה בכלל לא בהגדרות צליל אלא... "קיר אבן לפניך, בעוד *חמישים מטרים* סע מסביב" ...ב"הגדרות שמע"?

הוא הרים את ראשו ונבהל. הוא לחץ על דוושת הבלם בכל הכח,("סע מסביב") והרכב נעצר בחריקה סנטימטרים ספורים לפני קיר לבנים אדום.

למשך כמה שניות הוא ישב קפוא במקומו, מתנשם בפראות.

כשהתעשת, הוא התחיל לעשות רוורס, מתרחק מהקיר. מי המטורף שבונה קיר באמצע הכביש? על דבר כזה הוא לא שמע בחיים. אז נכון, כנראה שהוא האדם הראשון שנוסע על הכביש הזה מאז תקופת האדם הקדמון, אבל הוא התקשה להאמין שמישהו יהיה מטורף מספיק כדי לבנות קיר באמצע הכביש. כשיגיע הביתה הוא יתקשר לרשויות המתאימות כדי לדווח על המחדל הזה.

הוא עקף את הקיר מצד שמאל, והמשיך בנסיעה, ליבו עדיין פועם בחוזקה.

הוא החליט לוותר על השתקת תוכנת הניווט. הוא פשוט יתעלם ממנה.

ברדיו כבר סיים לדבר הבחור המעצבן, ועכשיו ראיינו פרופסור חשובה למדעי החרטא-כלשהי שניסתה להסביר את התופעה של ההישארות של צעירים אצל הוריהם עד גיל מאוחר. הוא חשב איזה מזל יש לו על שהילדים שלו מחונכים היטב, ובחיים לא יחשבו ליפול על ההורים שלהם בגיל שלושים.

נסיעת מבחןWhere stories live. Discover now