bab2

42K 92 5
                                    

Tok-tok-tok!!

"Masuk"

Aniq menarik tanganku masuk ke dalam bilik pengetua.

"Yes tuan aniq . Ada apa tuan dtg ke mari??"

Aku ingin melepaskan pegangan tanganku namun aniq mengengam tangganku agar aku tidak melepaskan peggangannya. <eii bdak ni.  Malulah...>

"Sy nk perkenalkan bdak baru ni kat tuan pengetua. "

Pandangan pengetua itu tidak lepas dr tangan aku yang aniq paut.

"Ohh so ni lah pelajar dr sarawak tu?"

"Haah pengetua." Aku mengganguk.

"Kamu sekelas dengan aniq jelah .. senang.. btw nah kunci loker kamu.. no 121 bilik 4. Brg sekolag kamu mcm buku tulis n baju sukan nanti kamu pergi koperasi. "

" baik pengetua."

Aku dan Aniq meminta diri untik keluar. Aku melihat aniq masih lagi tersenyum2 .
"Eiii sukalah tu ."

"Hehe.. ofc lah.. "
Aku menggeleng kepalaku melihat telatah aniq.

Aniq mencapai tangganku lalu menuju ke kelas. Aku pandang nama kelas itu .
4Exiora

Aniq mengetuk pintu kelas .
"Masuk jelah aniq. Tercegat lagi kenapa???" Tanya cikgu perempuan yg berada dlm kelas itu.

"Ni ada pelajar baru cikgu."
"Ohh baiklah..  sila perkenalkan diri kamu. Aniq duduk balik tempat kamu"

Aku memandang semua rakan kelas ku.

"Hai.. saya airin sofia.  Sy dari Sarawak . Sy pindah sini sebab sy dpt tawaran untuk ke sekolah ni"

"So sape ada soalan untuk airin?"

Dapat ku lihat seorang lelaki mengangkat tangannya.

"So do u have a bf ? Or are u still virgin?? Nampak cam yummy je."

Satu kelas yang bising kerna soalan itu terdiam bila Aniq bangun dr duduk .

"She is my girl! Korang kacau dia kepala korang hilang!"

Mendengar sergahan aniq semua terdiam namun dpat ku lihat seorang gadis rambut blonde hanya tersenyum sinis memandangku.

"So u ni kiranya orang miskin lah ek?kenapalah sekolah ni kutip budak macam u ni?"

Aku terkedu and kesabaranku mula hilang. Well dia sedap2 mulut dia je cakap sarawak miskin . Aku sepak gak kang minah kang. Akn tetapi aku tetapkan juga pendirian aku untuk menyepikan diri..

"Hmm .. sekoalh ini dibuka untuk pelajar yang berhak. Akan trtapi word berhak ini bukanlah termaktub untuk pelajar yang kaya sahaja. Berhak disini merujuk kepada pelajar yang layak dan mempunyai rekod disiplin yang baik serta rekod akedemik yang tip top. Lainlah kalau pelajar sekolah ini kebanyakannya masuk diatas nama pangkat sahaja"

Habis sahaja hujahku dapatku lihat wajah mereka yang terkedu.

"I am one of sarawakians student that get an achievement from our prime minister. I got straight a's in pt3 last year . And im also taking some part in curicular activities such as debats, netball, ride a horse , gun , syair and so on. Sarawak popular with their history and their culture. Im Malaysia student that taked a part in drama ,dance and sing. "

Semua murid sekali lagi terkedu mendengar bicaraku. Budak perempuan rambut blonde tadi lagi lah. Tercengang weh. Aku senyum lalu menyambung bicaraku.

"And sorry cause i actually dont complete with my bio . So now i want to introduce all of u who i am acctualy. "

"Hye guys! My full name is Tengku Airin Sofia Xylem binti Tengku Adam Shah Xylem . My mother is Tengku Maisara Ellisha. My dad is from italy. And my mom is malaysian. My dad is one of the most billioner in the world. I learn a lot of matrial art like judo ,taek wan do ,kung fu and so on. I also learn how to us gun since i was 5 years old. I think just that from me . Thanks. "

Aku senyum sinis memandang semua mereka.

"Wow airin ur english are so briliant. " pujian dari cikguku membuat aku malu.

"Baiklah. U may sit beside of ur boyfriend"

Ok ini lagi malu. Aniq lah ni!!

Aku duduk disebelah aniq.

"Wow pandainya bby syg ni... ni mkin syg dia ni." Aniq mencubit pipi aku geram.

"Auch sakitlah syg... eii tak mau kawan "aku menggembungkan pipi aku lalu memeluk tubuh memandang kearah lain.

Cupp!

Pipiku mula merah.. what the!!

"Eii syg!!"

Aniq memandangku lalu ketawa. Mata para pelajar dan guru dihadapan tidak dihiraukan oleh aniq.

Mukaku makin masam. Dia ni kannn..

kau penggodakuWhere stories live. Discover now