KENAPA PILIH AKU?

318 12 1
                                    

Pagi yang mulia...

Wahh...new school..new class.

Aku Reisa aku ade 1 adik lelaki..perangai nak tiru aku but takut lipas.. pelajar form4 sebelum ni form3 aku sekolah agama..ermmm..kenape aku keluar dari SMA tu? Aku cakap dengan family aku...ermmm..Kakak tak suka diorang..sebab diorang teruk walaupon belajar agama...

TAPI SEBENARNYA aku kene buang sekolah...sebeb belasah orang..salah aku ke? Dia yang mula dulu..bukan aku yang gile nak belasah orang tanpa sebab..Sebab dia MINAH NI TUDUH AKU ADE SCANDAL DENGAN BF DIA well ape kahh?? Ingt bf ko tu ape je..aku dax class atas ingat suke bf ko yang class last..eyuwww...tolong laa..bukan nak belagak tau..tapi erghhhh...benci la bile orang tuduh kau sedang kau tak kenal pon orang tu...chilakka..

Hello class.. my name is Reisa.I'm from SMA KLANG.Nice to meet you..

IZHAM" WTF! girl tu dari sma? Hah? Lawak jenis pe bhai..tudung pendek? Baju pergh...boleh tahan..cara cam..ex-gengster.

Zack" ha ah..dia kan dah masuk sekolah biase..so tukar la baju. Ingat ade ke girl yang nak pakai telekung pi jalan..same la cam dia..so kau jangan jadi bangang sangat ade otak buat ade otak jangan..otak tetak kat buntut..

IZHAM" Bapak ah mulut kau..woi .ingat eh kau tu PA aku je..sedar la..kau sape nak ajar aku..sial punye jantan..

ZACK" Sial kau nak gaduh ke.. babi..anjing...lahanat..muki..

Kalau aku nak keluar pon boleh la..kalau aku tak da kau..tu cam orang bodo je..

IZHAM" eh ko suke hati kau je maki aku kan..kau nak bla..dari geng aku kan? So bla la..start sekarang kau bukan lagi PA aku..sebab kau tak guna belagak..je lebih..keje tak da pon..

ZACK" oke..aku cao..oyasumi..ni nightmare kau sebab kau..buang aku..nanti jangan kutip batu yang kau buang ni..kalau kau buat time tu.. aku. Akan belasah..kau separuh mati..sebab kau..tak tau hargai..aku..Assalammualaikum!

Cikgu" Baiklah semua..ni kawan baru kamu..Reisa..sila berbaik dengan dia ya..(Reisa sila duduk di tempat yang kosong..sana)

"Baik Cikgu.."

Time rehat*

Ikram"(langgar bahu Reisa)woi..kau pompuan buta ke!? Tak nampak ke aku nak jalan..

"Kau buta or aku buta?.sape langgar sape ni?

Ikram"kau ni memang kan..!

"(Pegang tali leher..Ikram dan tolak kat dinding) woi..ni aku bagi amaran sekali lagi kau carik pasal dengan aku..mampus kau aku kerja kan..

Ikram" terkejut gile first time perempuan wat cam tu kat dia..

Zack ternampak...Reisa wat cam tu so dia ade rancangan..

Zack" Ummmm...Reisa? Boleh nak cakap sikit tak? Give me time?

"Ha ah..ade ape?

Zack" kau ni..pernah belasah orang ke? Kalau aku offer kau nak tak..? Jadii someone..dalam hidup aku..?

"Hah?? Belasah..orang tu ade..offer? Someone?? Hidup kau?? *Dalam hati* (erkkk?? Ajak couple ke wah sweet nye)

Ape maksud kau..tentang someone tu?

Zack" jadi Boss Gengster nak tak?

"(Hah boss gengster?? Ingat nak ajak couple...alahh buang mase tul laa..) Ermmmm..ape yang aku dapat kalau aku kata Sure?

Zack" kau boleh dapat ape-ape je kau nak..makan? Minum? Baju? Barang kemas? Or everything sume boleh..so yes or no?

"Ha ah..boleh gak..okey aku terima jdi..boss..and kau PA aku tau..so ade pape lagi?

Zack" owh ye..petang ni..aku tunggu dekat kilang belakang..sekolah..aku jemput kau.. takut kau sesat jalan..kul 4 kau mesti dah sampai ok jangan lambat kalau kau lambat siap kau?

"Oke aku tau laa!"

GARANG NYA MR.PAWhere stories live. Discover now