POV Alex
"Kussengevecht!!" Schreeuwt Jazz en begint kussens naar ons toe te gooien. "Jazz we zijn geen 8-jarige meisjes." Zeg ik lachend. Jazz grijnst, "mietjes." Blijkbaar raakt dit ons allemaal, want alle drie beginnen we kussens op Jazz te gooien. Na een tijdje is er niks meer van haar te zien. "Oh my god, we hebben haar levend begraven." Zegt Celvin
Opeens komt er een hand uit de berg van kussens. "Ze leeft nog!" Roept Felix met z'n drieën pakken we de hand vast en trekken haar er uit. "Oh my god, ik ging echt dood daaronder." "Maar wij hebben je gered." Zegt Celvin trots. "Dat is makkelijk praten, eerst mij bijna vermoorden, vervolgens mij redden en doen alsof je een held bent." Jazz geeft Celvin een stomp op zijn schouder. "Auch, voor een meisje sla je best hard."
Jazz kijkt hem uitdagend aan. "Oke, oke, je kan pittig hard slaan." Celvin doet zijn handen in de lucht.'Ding dong' "IK GA WEL." Roept het zusje van Jazz. We horen een deur open gaan, gevolgd door stappen, die de trap af trippelen, de voordeur van het slot gaan en dan is het even stil.
Vijf minuten later word er op de deur geklopt. "Ja?" Zeggen we allen vier in koor, waardoor we in de lach schieten. De deur wordt geopend en Linn staat in de deuropening met een telefoon in haar hand. "Is deze van een van jullie? Want ik deed net de deur open en deze lag random op de grond." "Ja, die is van mij." Celvin loopt naar haar toen en ze geeft de telefoon aan hem. "Thanks."
"En nu allerliefste zusje van me..." begint Jazz, "mag je de deur sluiten en naar je eigen kamer gaan." Linn geeft Jazz een dodelijke blik, draait zich om en gooit haar haren over haar schouder en loopt weg zonder de deur te sluiten....
"Die bitch." Zegt Jazz. "Dat hoorde ik!" Horen we vanuit de gang." Jazz rolt met haar ogen en herhaalt haar woorden weer, "die bitch." Felix loopt snel naar de deur en sluit hem. Jazz' gezichtsuitdrukking gaat van boos naar blij, naar verdrietig. "You guys, ik ga jullie zo missen, nu moet ik het met hem doen." Ze wijst naar Celvin, die haar 'boos' aankijkt, "hey!' Jazz begint te lachen, "ohja shit, jij bent hier ook." Ze steekt haar tong naar hem uit.
Celvin gooit een kussen naar haar hoofd, waardoor ze achterover valt in Felix' armen. hun gezichten komen steeds dichter bij elkaar en net toen ik dacht dat ze gingen kussen, laat Felix Jazz los. Ze komt met een smak op de grond 'paf' "Auch." Ze krabt op haar hoofd, "en bedankt." "No problemo." Felix maakt een buiginkje.
'Zucht' "Ik moet echt een meisje als vriend vinden." Ze rolt met haar ogen. "En wij dan?" Ik geef haar een knuffel, Felix en Celvin volgen. "Groepsknuffel!" Zegt Felix. "Ik zei niet dat ik dan niet meer met jullie bevriend zo zijn." Zegt Jazz lachend. "Maar ehh, Celvin?" Meng ik me even, "heb je dat filmpje nog?"
Hij opent zijn telefoon en tikt er een paar keer op. "In ieder geval niet op mijn telefoon." We kijken hem vragend aan. Hij pakt iets uit zijn zak, wat een usb-stick blijkt te zijn. Hij steekt hem in de computer en begint met op het toetsenbord te tikken. "Maar ik heb hem wel hier." Zegt hij uiteindelijk. We gaan met z'n vieren rond het beeldscherm. "Ze denkt dat ze slim is." Zegt Celvin met een grijns, "maar ik ben slimmer." Opeens begint heel het scherm te glitchen, langzaam brokkelt het scherm uiteen tot het zwart is, Jazz, Felix en ik kijken elkaar in paniek aan, maar Celvin blijft grijnzen en herhaald, "maar ik ben slimmer."
"Snap je het dan niet Celvin?" Jazz draait Celvin waardoor ze nu tegenover elkaar staan. "Die bitch heeft een hacker betaald en die heeft een virus op je laptop gezet." Ze schudt hem helemaal door elkaar. "Hij is weggggg!" Ik pak Jazz vast en trek haar los van Celvin, "rustig Jazz, rustig."
"Maar ik heb backup." Vervolgt Celvin, "die doen we in een envelop en sturen hem naar de politie." Felix schud zijn hoofd, "dan kan ze hem onderscheppen, we moeten hem brengen." "Wanneer?" Vraag ik. "Wat dacht je van nu?" Krijg ik als antwoord, "it's now or never."
JE LEEST
Blind (on hold)
Teen FictionAlex en Felix zijn een tweeling, als ze plotseling horen dat ze moeten verhuizen en dus van school veranderen, bedenken ze een plan, een plan om vrienden te krijgen die niet gebaseerd op hun geld en look. Zal het plan werken...?