jeball

42 3 0
                                    

Seminggu berlalu. Hampir setiap hari Dahyun akan mengunjungi cafe dimane Jimin bekerja. Dia selesa apabila berada dekat dengan lelaki itu.

"Lepas ni,kau nak pergi mana?"soap Dahyun sambil menyedut air minumannya.

"Lepas habis?balik."jawab Jimin singkat sambil mengelap meja sebelah Dahyun.

"Nak ikot!"Dahyun memainkan strawnya.

"Nae?"soal Jimin sedikit terkejut.

"Tak boleh ke?"Dahyun membuat muka.

"Boleh"Jimin terkekeh

Seperti yang dijanjikan,siang sudah melabuhkan  tirainya yang waktu Jimin bekerja sudah pun tamat. Mereka berjalan ke arah lorong yang sedikit gelap Dan jarang dilalui.

Sampai sahaja di rumahnya,Jimin melihat pintu rumah terbuka luas. Wajahnya berubah. Dia berlari masuk untuk memeriksa keadaan eommanya. Matanya terasa panas apabila melihat sekujur tubuh kaku di lantai serta beberapa kesan tikaman di dadanya. Dia berlutut di hadapan tubuh tak bernyawa itu. Tangannya dikepal kuat. Tampa sedar,dia menumbuk lantai dengan kuat hingga menyebabkan tangannya cedera

"Hey,apa kau buat nie?!"Dahyun mengambil tangan Jimin Dan memeriksanya. Jelas luka di tangan lelaki itu.

"Aku dah tak ada sesiapa....."sayu lelaki itu mengeluarkan butir bicara.

"Kau masih ada aku, Jimin."balas Dahyun perlahan

"Kau duduk rumah aku sementara waktu okey?aku yakin along tu akan cari kau."cadang Dahyun. Jimin terdiam. Tidak mengangguk,mahupun menggeleng. Matanya tak lekang dari memandang mayat eommanya.

"Jimin,pallii!!"Dahyun menarik tangan Jimin untuk bangun. Jimin bangun Dan menarik tangannya perlahan.

"Kau pergi balik. Jangan jumpa aku lagi."jawab Jimin Tanpa memandang Dahyun.

"Ke....kenapa?"riak wajak Dahyun berubah.

"Aku tak nak mereka apa-apakan kau dan keluarga kau. Jebal,pergi  balik sekarang....."jelas Jimin.

"Tapi kau..."kata Dahyun

"Aku boleh jaga diri.kau pergi balik. Jangan jumpa aku lagi.."

Perlahan-lahan Dahyun berundur Dan beredar Dari situ.

Jimin menghela nafasnya perlahan. Tubuh kaku oemmanya ditatap sekali lagi.




KITA KAWAN SAMPAI SYURGAWhere stories live. Discover now