Günler geçerken aldığım kararlar, tamamen iyi bir geleceğim olması için var. Ama aldığım kararların her gün değişiyor olması koca bir zaman kaybına neden olmakta. Bunun nedeni ne yapacağımı kestirememek yada maymun iştahlı olmak. Ne derse desinler hayat bir deneme tahtası değil. Keşke deneme tahtası olsa, çünkü eğer deneyebilsek neyin doğru neyin yanlış olduğuna karar verebilme hakkımız da olurdu. Bu bok olmadan da geleceğe dair yol çizmek fazla uzun sürüyor. A şıkkını yapsam mutlu olurum ama B şıkkında daha çok para var fakat C şıkkı daha eğlenceli gözüküyor.Neye nasıl atılım yapılmalı şaşırdık kaldık. Eğer insanlara ne yapmalıyım sorusunu sorarsan cevaplar kulaktan dolma yanlış bilgilerle dolu ve insanları dinlerseniz takılıp düşersiniz. Adamım ben asker olmayı düşünüyorum bu konu hakkında ne düşünüyorsun ?
-Kanka, askerlik de iyi para var ama zorunlu doğu görevini de atlamamak gerek. Bu tehlikeli olabilir bunu düşündün mü ?
-Evet düşündüm ve kararımı verdim sanırım asker olmalıyım. Hem para da harcayamam, hep birikir ve kaliteli hayat yaşarım.
İlk kararımı verdim.Ama insanlar susmadı tabi..
-Kanka, bence bu kadar çok salak insan varken asker olup bu insanlar için hayatını tehlikeye atmamalısın.
-Peki,doğru ama ölüm hayatın her yerinde var. Ne zaman öleceğimizi kim biliyor? Ölüm tehlikesi trafikte, metroda, parkta, evinde her yerde var aslında, kaderde ne yazılı bilemeyiz.
Şimdi, askerlik yapmak isteyen biri her şeyi göze almalıdır fakat, ne için bu yolda olduğunu bilmeli, kendine yalan söylememelidir. Vatan için yada kolay para için. Her ikisi de olsa gerek.
-Kanka, senden küçük üniversite mezunlarına komutanım mı diyeceksin gerçekten de? emir altında olmaktan sıkılmayacak mısın ? bir hatalı emir verseler işin biter.
İnsanları dinledikçe fikirlerim değişiyor ve kararsız olmaktan başka bir bok yiyemiyorum.
-Öyle diyorsun ama biz adama değil rütbeye selam veririz. Hatalı emir konusunda haklısın, Tanrı türkü korusun.
Pekala, farklı kararlar almanın zamanı gelmedi mi ?
Elektrik mezunuyum ve ticaret gemisinde iyi para var. Dolar üzerinden maaş alıyorsun ve işin zorluk derecesi fazla olduğu için tabi ki bu maaş miktarı kabarık. Gerçekten mantıklı bir karar. Gemilerde 6 ay boyunca denizde kalıyorsun ve ülke ülke dolaşıp yük ticaretinde bulunuyorsun. Bu yükler ;
Kuru yük ve sıvı yük olarak ikiye ayrılır. Ama gemide çalışmak için ilk önce gemi adamı kimliğinin olması gerekir. Kurs 2 ay sürüyor ve iki bin liraya yakın masraf çıkıyor. Ama ülke ülke gezip farklı insanlar görmek, farklı kültürler tanımak ve çok para kazanmak için değer. Kursu tamamladıktan sonra sitelerden iş ilanlarına bakmaya başladım. İlanlardan ziyade fikir alışverişleri de yapmaya başlamıştım.
-Kanka, 6 ay denizde kalacaksın ve sadece 1 ay karada tatil yapıp tekrar kontrat imzalayacaksın. Gerçekten kulağa sıkıcı geliyor.
-Evet,ama nereden baksan 3-4 sene de ev alacak konuma geliyorum ben. İşe alıştıktan sonra sıkıntı olmaz.
-Kanka, her gün aynı insanları göreceksin 6 ay boyunca, bir de anlaşamadığın adamlar olursa sana zehir gibi gelecek gemi.
-Tamam ama gemide spor salonu var, o var, bu var.İlla ki kafamı dağıtırım hiç sorun olmaz. Bu sadece benim için değil onlar için de geçerli. Herkes anlaşmak zorunda.
-Kanka, hayatını yaşamak varken neden aylarca denizde, bir gemide tıkılı kalasın. Tamam, parası çok iyi ama değmez.
-Değmez mi ? şehirde çok insan var da ne oluyor ? paran yoksa şehirde hayatını yaşayamazsın zaten.Bak bize, her gün aynı parkta buluşup kola,çiğdem yapıyoruz. Bu saçmalık.
-Kanka,iyi de gemi batsa, koskaca denizde sizi kim kurtaracak ? haberlerde görüyoruz neler neler oluyor.
Aldığım iki kararda emin olamadım. Fark etmişsinizdir. A şıkkı da, B şıkkı da yapılası zor meslekler ama parası oldukça yüksek. Para yüksek olunca işin zorluğu pekte göz önünde bulunmuyor.Peki ne yani, bu yaştan sonra üniversite mi okuyacağım. Para kazanmaya 25 yaşında mı başlayacağım. Bence şimdi başlasam 25-26 yaşında evim,arabam olur. Bu daha mantıklı. Fakat gün geçtikçe insanlardan alınan tavsiyeler, duyumlar, fikirler sizi zehirliyor ve vazgeçebiliyoruz. İlk satırlarımda bahsetmiştim, keşke hayat deneme tahtası olsa ve her seçeneği deneyebilsek. Doğru ya da yanlış sadece 1 hakkımız var. Yanlışı seçersem hayatımda boşa zaman harcadığım günlere yanarım.
'Maymun iştahlı olmak' adlı kısa özetimin sonuna geldiniz.Bir sonra ki yazılarım da görüşmek üzere. Teşekkürler.
BINABASA MO ANG
Gelecek Korkusu
القصة القصيرةSistem bizi biz olmaktan çıkarmaya zorladığı için biz biz kalamadık.Geleceği düşünerek geçerken günlerim size biraz geçmişimden bahsedeyim.Tüm doğallığım ile karşınızdayım.Doğru yada yanlış tüm düşüncelerim ile hikayemi baştan sona anlatıyorum.