"Evet." diye ic cekti. Beni karsisina alip ellerimi tuttu ve gozlerini gozlerime dikti. Uzun uzun bakti. Yuzume bu kadar dikkatli bakilmasi beni rahatsiz etmistir hep. Kendimi kotu hissediyordum. Gozlerimi gozlerinden uzaklastirarak yere dogru egdim basimi.
Cenemden tutup yuzumu yukari dogru kaldirdi. O an cok yakindik. O kadar yakindik ki buz mavi gozlerinde kendi gozlerimin yansimasini gorebiliyordum.
"Kusursuzsun Vega."
Hahah, ne gulunc. Bunu mutlu olmam icin soylemisti. Besbelli ortadaydi. Yuzumde bi'dolu sivilce vardi. Ustelik artmasin diye kapatici da kullanmiyordum. Yani kusursuzun k'si yoktu.
Gulumsedim sadece. Her zamanki gibi.
"Kusursuz." diye tekrarladi ellerimi birakmadan.
"Sey, benim gitmem gerekiyor." diye tekrarladim. Ellerimi birakti o an. Sonra kulagima egildi-boyu benden uzun oldugu icin egilmek zorunda kaldigi gibi bir gercek var ortada-ve "Yarin 13.00 civari havuza iniyorum." diye fisildadi. Sonra tekrar gozlerime bakarak tatli bir cocuk gibi gulumsedi ve burnuma minik masum bir opucuk kondurup gitti.
Utanc, saskinlik, merak, sevinc, cosku... Yuzlerce duyguyu ayni anda tadiyordum. Daha bu sabah onun hakkinda hayaller kurup benden ne kadar uzak oldugunu dusunuyordum. Acaba butun bunlar ruya miydi lan? Yok ya. Sonra emin olmak icin kendimi cimcirdim. Mal misin dedim kendi kendime. Ruya olsa kendi kendimi cimciklemek aklima gelmezdi. Cok fazla Amerikan filmi izledigim gercegini kabullenmem gerekiyordu artik.
Derin bir ic cekip eve daldim. Cantami dondurup dondurup koltuga firlattim. "Annnneeeeeggghhhhh!!!!"
Annem kapinin arkasinda kollarini kavusturmus gozlerini kocaman acarak beni izliyordu.
"Ayy, sen ne kadardir burdasin k?!" dedim endiseyle.
Pek sik boyle neseli olmazdim da. Kendisi sasirmis beni izliyordu dogal olarak.
"Pes etmedin ve oldu. Istedigini elde etmeden duramiyorsun oyle degil mi?" Sonra ic cekerek odadan ayrildi.
Pencereden gormus olmali. Aslinda cok pis kapak olmustu. O cocuk hakkinda fazla hayal kurdugumu dusunuyordu. Yanildigini yuzune vurmak en buyuk zevklerim arasindadir.
"Yemekte biftek var, sevmedigini biliyorum. Ister yersin ister yemezsin. Yersen firina kaldir tekrar."
Yemek istemiyordum. Suan yemegi dusunemeyecek kadar havalardaydim.
Simarik bir cocuk gibi cantami arkamdan surukleyerek merdiven basamaklarini ikiser ikiser tirmanirken bir sarki mirildaniyordum.
Odama cikar cikmaz cebime tikili kulakligi cikarip kulaklarima taktim ve neseli bir sarki aciverdim.
Sarki caldikca yatagimda deli gibi zipliyor, onu dusunerek sarkinin sozlerini tekrar ediyordum. Kafamda ikimiz arasinda gecen klipler cekip durmustum. Her sarkida o ve ben vardik. Bir sarki, iki sarki, uc sarki derken sarki listemin sonuna kadar degisik klipler kurgulamis, saatler gecirmistim sadece hayal kurarak. Gozlerim fazla acik kalmaktan kizarmis , tavana bakiyordum ki annem odaya daldi.
Kulakligimin tekini cikarip annemi duymaya calisirken bir yandan da ritim tutuyordum. "Ben yatiyorum tatlim, iyi geceler." Opucuk yollayip kapiyi kapamasini isaret ettikten ve kapinin kapanmasini bekledikten sonra kafami tekrardan yastiga gomerek hayal dunyama geri dondum.
Gozlerimi actigimda, 'yepyeni ask dolu bir gun!' gibi dusuncelerle icim dolmus, iyice polyanna oluvermistim. Kahvalti icin mutfaga inmeden once saate bir bakayim derken telefonun ekraninda koskoca 12.59 yazisini gormek hayatimi karartti diyebilirim. "DAMN!" diye bagirarak sortumun fermuarini acip indirdim. Ustumu el cabukluguyla cikarip bikinilerimi giydim, kisa etek ve yarim tisortumu de ustume gecirdikten sonra hizla merdivenlerin korkulugundan kaydim. Koltugun uzerindeki gunes gozlugumu de kaparak ayagima sandaletlerimi gecirip disari attim kendimi. Kapiyi kapatirken annem "Daha kahvalti..." gibi bir seyler soyluyordu. Arkamdan " Deli kizim benim." dedigini tahmin edebiliyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Melankoli
Romance"Burada yalnız başıma çürüyüp gidecek miyim yani?" "Hayır." "Kurtulacak mıyım?" "Hayır, beraber çürüyü...