Waktu rehat....
Ziara berjalan menuju ke kantin ditemani Aira. Mereka berdua menuju ke kantin. Selepas membeli makanan,mereke duduk di meja berhampiran kolam ikan.
Aira memerhati Ziara yang asyik termenung dan langsung tidak menyentuh makanannya.
"Weh" tegur Aira. "Mmm?" Ziara mengalihkan pandangan ke arah Aira.
"Kenapa kau tak makan?" tanya Aira . Ziara berkata dia tak lapar lalu menyuruh Aira menghabiskan makanannya.
Ziara kembali merenung kolam ikan ."Lain kali makan kat tepi longkang la . Baru kau makan cepat cepat. Duduk sini asyik perhati ikan je" kata Aira. Ziara menoleh ke arah sahabatnya itu.
"Amboi laser mulut kau ye" balas Ziara dan tanganya bersilang. Bibirnya ditetap dan matanya merenung tajam.
Aira ketawa kecil. "Relax la aku gurau je kut" kata Aira. Ziara mengeluh . Tahu sangat dah perangai mulut laser kawan dia ni
Sesudah sahaja menghabiskan makanan mereka berdua menuju ke kelas. "Ziara." seseorang memanggil. Suara itu bukan milik perempuan namun lelaki.
Ziara memandang pemilik suara itu. Matanya tidak berkelip dan badanya kaku. 'Ya Allah kenapa dia?' bisik hati Aira.
Lelaki itu mendekati Zaira tanpa sebarang riaksi muka. "kau tau tak hari ada latihan ke tak " tanya lelaki itu. Ziara mengeleng . "Tak ada."
Setelah mendapat jawapan itu lelaki itu terus beredar. Ziara memerhatikan lelaki itu melangkah pergi. ' Tolong laa biar aku lupakan dia '
------------------------------------------------
Vote dan comment
YOU ARE READING
Second Love
RomansaCiter ni pasal cinta kedua gadis bernama Ziara. Cinta dia di online Second dengan first pun kat online Korang baca jela Sapa kenal aku please diam jangan bagitau orang lain. Ok laa Selamat membaca