BAB 4

11 2 0
                                    

Bermulanya sesi perkenalan antara umaira dengan si darwisy atas talian whatsapp,saling tidak mengenali antara satu sama lain hanya kenal nombor hp dan tulisan di paparan telepon sahaja.

"kring...kring..kringg"

Alarm hp wani berbunyi tepat pada pukul 6 pagi menandakan telah masuk waktu solat subuh dan juga merupakan satu tanggungjawab untuk wani bangun kejut umaira bangun mandi dan solat bersama.

tetapi malangnya wani diulit mimpi sampai tak dengar alarm hp kepunyaanya berdering berkali-kali.

"hp umaira berbunyi buat kali terakhir dengan doa solat dhuha"

"Allahumma innadh dhua-A Dhuha -uka

wal bhaa-A bhaa-uka

wal jamaala jamaaluka

wal quwwata quwwatuka

wal qudrata qudratuka 
wal ishmata ishmatuka

....................................... belum sempat doa dhuha itu dihabiskan umaira mencampai hp kepunyaanya yg berada disebelah kanan tempat tido..

"wani!!!!!wani!!!wani!!"


umaira terus bangun dengan pantas sambil bertepik dan kocok (mengejut dgn cara kasar)  wani bangun dari tido.

"Ya Allah wani kita dah terlebih tido nim dah terlewat nak pegi kelas nim cepat wani bangun mandi"

wani mengankat muka terus tengok pada jam dinding di pintu biliknya

"weii!!!! dh pukol 7.30 adushhh umaira nim salah mu laa nim duk heret aku layan movie RM (running man) sampai terlewat kita nak pegi kelas hari nim"

"dah mu jgn banyak cakap cepat bangun pegi mandi"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 30, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta UmairaWhere stories live. Discover now