sepanjang perjalanan aku pulang ke rumah , apa yang hanako cakap tadi masih terngiang ngiang di fikiran aku . apa salah aku ?" apa aku dah buat ? kalau aku buat benda yang salah , mesti roh hanako bunuh aku . eh , dah macam budak ii laa fikiran aku ni "
aku mengomel sendirian .
tanpa aku sedari , aku terlanggar seorang perempuan . pergh , awek cun ah . tapi tak boleh lawan hanako . cun lagi
" erk , mian "
aku segera beredar dari situ selepas minta maaf .
aku dapat rasakan dia memerhati aku . seram bhai .
apa lagi , aku terus berlari kerana ketakutan . gila kau dekat lorong gelap kot wehh .
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
aku melemparkan beg aku dan terus baring di katil .
" aduhh , apalah salah aku . apa aku dah buat dekat hanako ? "
ya , aku masih memikirkan apa yang berlaku siang tadi .
tokk tokk ...
pintu aku diketuk .
" masuklah ~ "
jin hyung rupanya . dia mengambil tempat di sebelah aku .
" masih fikirkan tentang hanako ? "
macam mana jin hyung tahu ? bapak ahh aku syak sepanjang dia ada dekat USA dia jadi bomoh .
" kau takyah fikir pelik pelik eh . aku tahu la kau macam mana . "
sambung jin . wuishh dia baca minda aku lagi ahh .
" SAH ! "
" sah ? amende kau ni ? "
soal jin kehairanan .
" aku baca minda kau ? kepala botak kau . aku kenal kaulaa shaiton . aku yang jaga kau dari kecil . "
" hehehe alaa gurau je pun . aku tak botak ok "
jin hanya menjulingkan matanya ke atas .
" aku rindu dia "
" aku tahu . selalunya time macamni mesti dia datang bawak makanan sebab nak kasi kau makan . macam aku dera tak kasi kau makan hahaha "
" hahahah ye ah . rindu "
semasa kami gelak ketawa , aku tahu hanako ada di dalam bilik aku . aku nampak dia sedang berdiri di hadapan jin sambil membuat muka buruk .
aku memberi isyarat kepada hanako supaya berhenti . aku tak boleh tahan gelak aku dah .
" HAHAHAHAHAHHAHAHA !! "
jin hairan .
" aku rasa sesi gelak ketawa tadi dah habis . kau dah kenapa ? "
" hyung nak tahu tak , hanako buat muka buruk depan hyung . HAHAHAHA ! "
jin mula gelabah .
" er-erk . kau tipu ! dahlaa aku nak pergi tengok suga "
jin terus lari keluar dari bilik aku . padan muka hahahaha .
" apelaa awak ni . lain kali jangan bagitahu dia . biar laa saya kacau dia "
hanako cuma tahan gelak .
" biarla dia takut saya cakap macamtu "
aku cuma tergelak . kemudian , bilik aku sunyi semula .
" apa maksud awak siang tadi ? "
hanako mendekatkan mukanya ke muka aku dengan perlahan dan tersenyum .
" awak belum sempurnakan hajat saya sebelum saya tinggalkan awak dulu "
senyuman hanako pahit . aku cuma terus memandang matanya .
tiba tiba , suga merempuh masuk .
" jom , turun "
hanako . hanako hilang lagi sekali . haihh kau ni suga memang suka potong line .
" haa ye ahh . jom jom "
tbc .
YOU ARE READING
fantasy +junghoseok
Fanfictionterima kasih hanako . sebab janji tu , saya dapatkan kehidupan yang lain .