+empat

9 2 0
                                    


tiada yang istimewa dalam hidup aku sejak hanako tinggalkan aku . sunyi .

setiba aku di kelas , aku terus meletakkan kepala di atas meja . sangat membosankan walaupun aku ramai kawan di sekolah .

tiba tiba , aku teringat sesuatu . homework kimia yang aku belum siapkan .

ok nais ah cikgu dah masuk baru nak teringat . aku redho kena berdiri luar kelas ㅠㅠ .

" bangun ! selamat pagi pn. park ! "

suara daehwi dan kami memenuhi ruang kelas .

" ye selamat pagi semua . duduk "

pn. park mula berjalan mengelilingi kelas untuk melihat kebersihan kelas kami . dia hanya mengangguk seperti berpuas hati dengan kebersihan kami .

" baiklah . keluarkan kerja kimia yang saya suruh siapkan kemarin "

jiwa aku meronta ronta siot . jantung aku dup dap laju . tolong aku weh . aku harap sangat ada orang tolong aku . huhu aku janji lepas ni aku siapkan semua homework yang cg bagi .

tiba tiba bunyi buku jatuh menarik perhatian seluruh kelas . kami semua memandang dia .

alahh yang macam dalam fanfic yang selalu korang baca tulaa . cliche gitu jalan cerita .

dia melangkah masuk ke dalam kelas dengan ayu sekali . yaa gaya mac-macam hanako . dia berhenti di sebelah meja guru .

" kenapa lambat ? "

"er-erk mian seonsaengnim . saya tak tahu jalan dekat sekolah ni . saya budak baru . "

" baiklah . alasan yang kukuh . perkenalkan diri kamu "

" nae .. annyeonghaseyo , jeoneun kim hana imnida . saya dari highschool of art busan . sila tunjuk ajar "

dia menunduk hormat . senyuman dia pun macam hanako . tapi hoseok kau kena setia dengan hanako .

ingat tu !

" hoseok sebelah awak tempat siapa ? "

soal pn. park

" tempat ... "

" mendiang hanako ? "

aku hanya mengangguk perlahan . sebak aku tiada siapa yang tahu .

" awak tak kisahkan saya bagi hana duduk situ ? "

" er-erk ... "

tiba tiba aku terdengar suara hanako berbisik di telinga aku .

" takpe . bagi je dia duduk . saya ok lagipun ni lah yang saya nak "

aku tak boleh balas . nanti orang ingat aku gila pulak .

" ye takpe . duduklah  "

aku memandang meja kembali .

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

" aku dengar budak baru tu cun macam mendiang hanako "

" pepandai ahh kau ni . hanako aku cun lagi kot hek elehh "

" kalau kau taknak , bagi aku tau "

aku hanya membiarkan suga membebel seorang diri . aku teruskan memakan makanan aku yang jin hyung buatkan untuk aku .

tetapi mata aku tertangkap pada susuk tubuh yang berkeliaran . mungkin cari tempat duduk kot .

" suga , tu hana kau dah datang . time ni laa kau nak tunjuk kejantanan kau . "

" haah lah weh . HANA ! DUDUK SINI !! "

haih perangai tu takboleh elok elok sikit ke ? adoi

hana menuju ke arah kami berdua . ya sangat ayu .

" awak sembang dengan dia tau . jangan buat tak tahu je . "

hanako bisik di telinga aku . aku hanya menggelengkan kepala sedikit menandakan aku taknak .

" kalau awak tak sembang , jangan harap saya muncul depan awak lagi "

ugut gila babehh lah hanako ni .

aku hanya mampu mengeluh .

" hanako makan tu je ke ? "

tanpa aku sedari aku tersebut nama hanako .

" hanako ? saya hana laa hoseok "

" haa maksud saya hana. makan tu jeke ? "

" hm terpaksa laa . saya tertinggal bekal dekat rumah . "

aku lihat hanako duduk disebelah hana dan tersenyum . senyuman yang sangat lebar . dah kenapa dengan hanako ?

tbc .

fantasy +junghoseokWhere stories live. Discover now