+satu

14 2 0
                                    

[ kelas 7B-1 ]

kelas dah jadi macam macam . ada yang macam gag konsert , ada yang acah jadi bts , ada pulak yang berfangirling dalam kelas . aku ? aku baik ok .

aku keluar dari kelas dan menuju ke tandas . sesudah aku melepaskan hajat , aku ke bumbung sekolah yang sudah menjadi tempat meluahkan perasaan .

" hai hoseok . kenapa muram ? "

aku toleh ke sebelah kanan dan terlihat susuk tubuh yang aku kenal .

" eh hanako . takdepape ah . cuma ambil angin "

" are u sure , hoseok ? "

aku tunduk dan menggelengkan kepala aku menandakan tidak . dia menghampiri aku .

" awak jangan risaulah , saya betul betul takkan tinggalkan awak . never "

hanako tersenyum manis . senyuman yang tak pernah pudar dari ingatan aku sebelum dia meninggalkan aku . tapi takpe , sebab sekarang ni , dia kembali .

kembali sebagai roh kepada kekasih yang setia menunggu dan mencintainya .

hanako , 17 . budak perempuan berambut hitam , dan selalu tersenyum . selalu mengenakan pakaian yang berwarna putih .

tiba tiba aku terdengar bunyi loceng menandakan waktu persekolahan sudah tamat .

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

" kau pergi mana tadi weh ? penat aku cari kau satu sekolah "

suga membebel .

" kau dah tahu yang kau memang malas nak bergerak , kenapa cari aku ? "

" ye ah , hm saje . takleh ke ? "

" cakap je laa kau sayang aku "

aku smirk . suga segera masuk ke dalam bilik kerana malas nak layan aku . hahaha

" eh jin hyung ? bila balik sini ? "

" baru sampai tadi . dah dah pergi mandi lepastu turun makan "

aku hanya ketawa kecil melihat perangai jin hyung yang ala mak mak gitu .

[ bilik ]

" hanako , hoseok rindu hanako walaupun hanako selalu menjelma depan hoseok . sebab tak sama macam dulu . sekarang hanako hanya roh yang tak tenang . "

aku mengomel sendirian .

" bogoshipda "

tbc .

fantasy +junghoseokWhere stories live. Discover now