Günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle bir çok sosyal medya ağı ortaya çıkmıştır. Bunlardan birkaçını sayacak olursak; En yaygını Facebook, Instagram, WhatsApp,
Wattpad, Youtube, Snapchat, Twitter ve daha bir çok sanal ortam. Adını bile duymadığımız ya da duyupta karşılaşmadığımız uygulamalar var olmakta. Biz de bunları hayatımızın hemen hemen her alanında kullanıyor, bazen de onlarsız yaşayamaz hale geliyoruz.Dünya'da neredeyse internetsiz ev yok, telefonlarda dahi var internet.
Yaşadığımız her anı, her karesine kadar çekip atıyoruz bu ortamlara. Bazen tanınmamıza, bazen de kafamızı dağıtmamıza yarar, bu ortamlarda hiçbir önyargı beslemeksizin zamanımızın çoğunu sanal alemde dolaşarak geçiririz bize iyi geldiği için.
Peki,çok kullanışlı olmasına rağmen zararlarını hiç düşündük mü? Tabiki de hayır!
Çünkü kendimizi öylesine kaptırmışız ki art niyet beklemeyi bir tarafa bırakın, göz ardı ediyoruz bunları."Ben internette pek gezmem." diyenlerin çoğu sosyal medyada aktif olarak bulunmakta ve kendi çocukları da onların kızmasını umursamayarak onları örnek almaktadır. Suç şimdi kimde? Çocukta mı yoksa ebeveyninde mi? Buna kendiniz karar verin.
Ülkemizde 46 milyonun üzerinde kişi kişi vardır bunun 42 milyonu kadar da sosyal medyada aktif durumdadır. Sınırları bile zorlayan bir kullanıcı listesi vardır.
Yediğimiz içtiğimiz şeyleri, gezdiğimiz yerleri, kendimize ait olan fotoğrafları hatta kimseye atmadığımız özel fotoğraflarımızı bile sosyal medya hesaplarımızda paylaşır olduk. Kullanıcıların bir çoğu bunları herkese açık olarak yapar.
Ardından gelen kötü yorumlar...
Cinsel veya fiziksel taciz dolu mesajlar...
Hakaret dolu ithamlar ve tehditler...
Dış görünüşle dalga geçilmesi...Kendimizi kötü hissetmemize daha da ileri giderek başından çıkılmayınca intihara bile yol açabilen sorunlar ortaya çıkar.
Tam da üstüne bastın diyeceksiniz çünkü bu size de tanıdık geliyor, herkesin daha doğrusu hepimizin başına gelmiştir illaki.
Buna siber zorbalık denir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORKMA DUR! DE #SosyalFarkındalık
No FicciónSosyal Farkındalık etkinliği için yazılan tek bölümlük kitap