Yerim POV
Aku capai tote bag aku serta mineral water yang ada di loker.Setelah itu,pintu loker aku kunci sebaiknya dan berniat untk balik segera ke rumah.
Taehyung dah ada dekat lot parking untuk jemput aku.
Setelah pintu loker tertutup aku memandang kesisi kanan aku.
Gosh.Kezut mak.
Siyeon.Dia tersenyum manis sambil membetulkan rambutnya.
“Nak balik dah ke?” Soalnya.
“Haah.Kau asal tak balik lagi? Tunggu siapa?”
“Oh.Saya tunggu awaklah.Ingatkan nak ajak awak lepak dengan model2 lain dekat mcd jawab Siyeon sambil bibirnya dimuncungkan sedikit.
Mungkin dia agak kecewa bila aku memutuskan untuk balik.
“Sorry lah.Lain kali lah ye? Aku ada hal dalih aku lantas bahu Siyeon aku tepuk perlahan sebelum beredar.
“Jumpa esok!” Laung Siyeon dari arah belakang.Aku cuma mengangguk.
Kaki aku sekarang sudah melangkah ke lift.Lenguh2 badan aku ni bila seharian shooting.
Pintu lift terbuka dan aku terus masuk lift itu.
Ada seorang lelaki yang memakai hoodie hitam dan bermask.
Aku seakan mengenali dia tapi aku agak tak ingat dimana.
Tubuh tinggi galahnya amat familiar.
Aku lihat punat ‘G’ lift yg sudah bernyala.
Mungkin lelaki ni pun sama arah dengan aku.
Sambil menunggu lift ini bergerak dari tingkat 29 hingga ke ground floor,aku lebih fokus pada hp aku.
Whatsapp daripada Baekhyun aku tekan.
Dia ajak aku lepak esok dekat rumah dia.Ada Jinyoung dengan Kai jugak.
Baru je aku nak balas chat Baekhyun,kertas yang dipegang oleh lelaki tadi jatuh.
Segera aku menolongnya untuk kutip memandangkan ditangannya juga sudah penuh dgn kertas lain.
“Terima kasih-“
Aku dan lelaki itu sama2 tersentak.
“Park Yerim”
“Park Chanyeol.”
-
“T-tak sangka jumpa kau dekat sini..” kata Chanyeol kekok setelah kami keluar dri lift.
“Hm”aku respond pendek.Actly aku masih terasa dgn dia.
Sampai hati dia lebihkan Siyeon daripada aku.
“Kau buat apa dekat sini?” Soal Chanyeol.Kini mask hitamnya itu ditarik melepasi dagunya.
“Aku kerja”
“Eh? Kau kerja sini?! Weh ni syarikat-“
“Omma kau.Ya aku tahu”aku memotong kata2 Chanyeol terlebih dahulu.
“Er.Hehe.Asal kau tak pernah cakap yang kau nak kerja? Kalau tak boleh aku tolong adjust”
“Kau tak pernah nak tanya.Yelah.Kau kan sibuk.Mana boleh bazirkan precious time kau tu pada aku even sesaat”sindir aku pada Chanyeol.
Terkedu dia dibuatnya.Tetapi dia masih mengekori aku dari belakang sehingga kereta mama yang Taehyung pandu itu kelihatan.
“Oh ya.Aku rasa aku tak perlukan kau untuk adjust jawatan kosong dekat sini even kau berkuasa dekat sini.Sebab aku dh buktikan yang aku berjaya jadi model majalah omma kau tanpa sebarang pertolongan kau.Kau tolong je Siyeon.Abaikan aku.Kau kan dah biasa abaikan aku”
Ah Yerim! Sekali lagi kau guriskan hati Chanyeol.Dia tampak amat terkejut.Malah mulutnya terkunci rapat dan wajahnya menunduk.
“A-aku kena pergi sekarang”
Pantas kaki aku meninggalkan Chanyeol.
Sepantas air mata aku yang jatuh.
-
“WOHOO! YERIM BANGLA DATANG ARR!”jerit Jungkook lalu dia melompat2 di atas sofa. "Kau pehal lompat lompat kalah monyet kat luar tu?".. Yerim menanya..
“Noona!” Jinyoung mendekati aku sambil tersengih.
Haih,lamanya tak jumpa Jinyoung.Sejak aku dh habis sekolah ni dah jarang jumpa dia. Aip tapi aku tak rindu dia ok..
“Baejin.Lamanya tak jumpa kau.Makin sado” kata aku sambil mencubit lengannya.
Dia tersengih lalu kami mendekati Baekhyun yang baru duduk di sofa dan tangannya dipenuhi air tin berkarbonat.
Aku ambil air yg berperisa soda.
“Kau ok tak kerja sana? Dapat kawan?” Soal Baekhyun.
“Em.Ok.Ada juga sorang dua” jawab aku acuh tak acuh.
Tv aku hidupkan dan tertayanglah cerita yg tengah top sekarang.Rich man,poor woman.
“Kau ok ke tak? Mcm bangla sakit perut je aku tengokk kau ni” kata Jungkook.Bahu aku ditepuknya.
“Ok je ah.Diam2 aku nak tengok kekacakkan Suho haku ni” aku tolak kepala Jungkook yang menghalang pemandangan aku.Rimas ar dia ni.
“Cerita ar bongok.Mana tahu kitorang boleh tolong” sokong Baekhyun
“Haah.Cerita ar noona.Baejin pun nk dengar” pinta Jinyoung.
Keluhan aku lepaskan dengan berat sekali.
“Syarikat tu.Tempat aku kerja tu.Itu syarikat omma Chanyeol”
“APAA?!”
New update🙈 Pemilihan watak semua kak tasha yang pilih 😂.. campur watak Exo X Bts X Wannaone😆
Vomment❤💕
YOU ARE READING
HIDDEN LOVE♥♡ (PCY)
Roman d'amourBila aku sayang dia Dia sayang orang lain Memang lumrah hidup manusia macam tu Apa yang kau nak tak semua dapat. Macam aku.Aku cintakan Park Chanyeol tapi dia tak cintakan aku. Mana mungkin dia sukakan aku kan? Mungkin aku kena pergi dari hidup dia...