Noel

497 18 0
                                    

6 mars

"Wtf vadå sitter i häktet varför va nej vad har han gjort" orden bara väller ur mig medan jag går fram och tillbaka i min hall. Jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag vet inte vad som händer med Ludwig. Jag förstår ingenting. Han mådde bra precis.

"Jag vet inte men kom hit så fort du kan" när orden lämnade Axels mun klickade jag samtalet lika fort och lämnade lägenheten så fort jag kunde. Utan att låsa,utan ingenting. Snabbt satte jag mig i bilen och körde det fortaste jag kunde till fängelset där Axel och resten av company väntar på mig. Slarvigt parkerar jag bilen och går med snabba steg mot Axel. "Vad fuck har hänt" "vi vet inte han ringde bara upp och sa att han suttit häktad sen igår och att vi skulle komma" "men va? Jag var med honom igår han sa att han måste gå och sen gick vi skilda vägar? Vad fan kunde han ha gjort för att bli häktad" Axel rycker bara på axlarna och skakar på huvudet.

"Jag vet inte Noel jag vet inte men han har sneat" jag nickar och börjar gå mot ingången. Väl därinne sitter Nelly,Dante,Greven och Jacky? "Vad gör hon här" viskar jag medan jag kramar om Nelly. "Hon ringde mig och frågade vart Ludwig var typ och sen kom hon ba hit" jag nickar och gör Brohug med Dante och Greven, och vinkar lite lätt till henne. Axel kommer fram till oss och han kan knappt hålla sig för skratt? "Varför skrattar du" frågar Nelly. "Asså Ludwig hade tydligen kastat en sten som råkat komma på en kvinnas bil och krossade rutan sen hade han tydligen fått en panikattack så dom tog med honom här för att kolla så han är okej typ".

Allt som hände i mitt huvud var VA. "Asså? Haha" Nelly började skratta och likaså började alla andra att göra det med. Sjukaste? "Tjooo guys va hän" Ludwig kommer in till rummet och lyser upp i ett leende men det slocknar lika snabbt när han får syn på Jacky. Hon tittar på honom och går fram. "Hej älskling" lyckas jag höra innan hon viskar något. Man kan se på långa vägar att Ludwig är rädd och låt mig säga detta Ludwig är aldrig rädd. Han nickar åt något hon sagt och dom går ut. Han vinkar hejdå och följer med henne. "Vad hände precis" frågade jag och rynkade på ögonbrynet. "Han verkade rädd" mumlade Nelly och kollade ner på henne skor. "Mm" svarade Dante och kolla ut där dom precis gått. "Vi måste snacka med honom" alla nickade åt de jag sagt och gick ut tillsammans. Vi skildes åt och bestämde att vi ska snacka med Ludwig imorgon.

Jag dör för dig || L.KWhere stories live. Discover now