Aze meritua oñaño iristea jakinduriaz betetako liburu hontan. Bueno kontuatuko ziñan bezela eztakau ezer uson kontra baino hostia, gure etxian sartzen baya langostinok rateatzea ba ulertu dezakezuen bezela kriston estofaua iteko gogoa emateizu. Oaingo historia hau usotan zentratzea, beaien eboluzioa ta gure auzoa nola iritsi zian. Dena Basilian plan maestroa izan zan, Teoria hau bigbana baño fidagarriagua da. Basilak kajoi bat daka be etxian kristo aurrekua ze hautxez betia dao. Hor rosariok, hogeita hamar biblia ta ehiztari eskopeta gordetzeitu, beak dion bezela, baño guk bakiu ezetz. Basapizti honek fijo usok iteko makina bat dakala ze kriston exterminioa in genun behin ta hurrengo egunen kabroiak berriz atea zian ne lehio beran. Kriston kabia dakate hor ze ni behin jetsi nitzan ta arrautzekin kriston tortillapatatasa inun, pa ke luego digan usok bakarrik molestau iteutela. Animali semejante hauen jaki gsutokonak ne herriko peskaderiko langostinok dia, baño urtian behin erosten dituztenez ezdiate asko molestatzen. Basilia ta nik batzutan lapo konkursoa ite deu usok akatzeko, ze basiliak geraniok akatzeko lejia berdiña erabiltzeu hortzak garbitzeko, ta ordun lapok radioaktibok ateatzen zaizkio.