Rumah
<Hayeon>
Readers sekalian aku nak tanya ni, macam mana jaga arnab? Perlu ke aku letak dia atas kipas? Joke(๑ ิټ ิ)First kene bagi renab sekor ni makan kang mati naiyaa author takde ff nak tulis. Aku pun bagilah dia sayur macam lobak ngan daun salad , tapi dia boleh pusing belakang camtu je! Heol! Sian sayur tu kene rejek😂
Aku pun mati akal apa arnab ni nak makan //korek hidung//. Sambil aku fikir tadi perut aku lapar wuuuuu, aku pun makanlah biskut chocolate chips jenama Chipsmore(๑ ิټ ิ). Terkezutt aku renab ni tiba-tiba lompat atas riba aku, pastu boleh pulak dia rembat biskut bae aku. Korang pernah tengok arnab terbang tak? Kalau limit aku dah sampai aku flip arnab ni sampai Malaysia.🌚 Dah kenapa lak arnab ni makan biskut? Dengan rajinnya aku pun tanyelah pakcik Google. Mengikut maklumat yang diberi pakcik ni, dia cakap arnab aku ni terlebih special. Aku takut dia kene kencing manis( ͡° ͜ʖ ͡°).
Baik aku call budak dua ekor tu, bosanlah sorang je kat rumah. Eomma ngan appa gi rumah Halmeoni Eun. Maghi kita jimba bukak lagu BTS Fake Love uyeyeyeh.Aku pun call sahabat sehidup diorang mati dulu.
"Haluuu Jae! Nanti malam jomlah datang tido rumah aku, aku ada something nak tunjuk kat kau ngan Hoshi. Lagi satu tolong call anak pakcik Kwon tu, kredit aku nak habis ni. Bubyeee!" Ya dalam satu nafas aku borak ngan Casper tu well inikan Eun Hayeon yang gojes //flip bulu hidung//.
Aku pun pergi mandi, badan dah melekit. Jangan intai(๑ ิټ ิ).
•Skip
<No one>
Tepat pukul 8:20p.m budak dua orang tu pun sampai rumah Hayeon dan mere ketuk pintu dengan sopan kalah lelaki terakhir."Hayeon ada kat rumah tak? Kami nak beraya eh silap kitorang nak bagi ceramah ni." Kata Hoshi dan Jaehyun serentak.
"Ceramah pebenda sia?!" Hayeon buka pintu bagi 'tetamu' masuk, takkan nak biar beku kat luar.
"Ceramah supaya kau sedar dari melakukan perbuatan yang memurkai kami berdua." Kata Jaehyun sambil dia sep dengan Hoshi.
"Korang nak kaki ke lutut?" Hayeon tabah dengan kawan dia yang menganjeng.
"Kitorang nak ke( ͡° ͜ʖ ͡°)" Laga bontot nampaknya dua orang mahkluk asing sesat kat Korea ni.
"Malas aku nak bahas lagi" Kata Hayeon sambil tangan kat bahu mata kat atas. (Anda faham? Tak faham, fahamlah sendiri)
<Hayeon>
Asyik aku punya pov je! (Kau diam kang aku tukar heroin nyesal kau)
Aku ambik arnab yang aku letak dalam kotak tadi untuk sementara dan tunjuk kat diorang."Korang tahu tak macam mana nak jaga arnab ni?" tanyaku baik-baik.
"Kau suruh kitorang datang sini untuk tengok arnab ni je?!!" Dengan suara acah diva si Hoshit ni bersuara.
"Yelah, mana aku pernah bela haiwan. Tuptup dapat sekor arnab, dahlah haiwan ni pelik makan biskut tak makan sayur." Aku pandang arnab yang ada kat riba Jaehyun tu, jeles? Mohon pupus anda. Tapi aku tengok arnab ni macam tak suka je duduk kat situ.
"Weyh Jae bak renab tu."
"Nah. Btw jaga jelah arnab ni macam kucing takde beza pun." Kata Jaehyun
"Okay. Tapi kalau aku nak bagi dia pakai baju boleh tak?●﹏●"
"Suka hati kaulah, tapi tengok dulu jantina dia kang dia flip kau aku taktau" Kata Hoshi sambil gilap kuku. Aku pelik bila masa dia bawak bende tu, tadi aku tengok dia bawak phone je, lagi satu seluar dia mana ada poket.
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Magical Boyfriend• JJK
Aléatoire+Inginkan boifren ? Tak mengapa hanya seekor arnab dan sedikit magik boleh membantu kamu.♡🐰