Hoofdstuk 4

92 2 3
                                    

Vol goede moed gaan de leerlingen de volgende dag naar de training "Welkom bij de eerste training!" roept Vuurvacht. "Ik neem aan dat jullie er zin in hebben?" Ze knikken. "Goed... Ijspoot, we gaan jachttechniek oefenen. Dat lijkt me wel handig. Wolfklauw, Gifoog?" Hij kijkt weifelend naar de andere twee krijgers. "Ik neem Schaduwpoot mee langs de grenzen," gromt Gifoog. "Oké, en Wolfklauw?" "Ik ga mee met die jachttechniek, denk ik." Vuurvacht legt een bolletje mos neer. "Oké, jullie moeten dit bolletje vangen alsof het een konijn is." Ijspoot knikt. Hij sluipt langzaam naar het bolletje toe. "De muis heeft je al lang gehoord, Ijspoot." Jagen blijkt niks voor Ijspoot te zijn. Hij springt, sluipt en ruikt zich verloren, en aan het eind van de dag heeft hij twee bolletjes gevangen. "We gaan terug!" roep Vuurvacht. Hè hè, rust. Daar is Ijspoot wel aan toe. Op de prooistapel ligt nog een muis. Hij kijkt schichtig om zich heen en pakt de muis. Hij wil weglopen, als een stem zegt: "Mogen krijgers niet eerst eten?" Eikstaart. Ijspoot laat de muis vallen. "Eh, ik was eh, opzoek naar jou! Ja, ik zocht jou om de muis te geven!" "Zelfs een dode muis gelooft die leugen niet", snauwt ze ijzig. Na dat gedoe met Schaduwpoot is ze een stuk minder aardig. "Hier." Hij laat de muis vallen en trippelt naar het leerlingenhol, waar Schaduwpoot al zit te wachten. Hij glimlacht medelevend en tikt met zijn staart op Ijspoots mosbed. Ijspoot gaat liggen en probeert geen aandacht te schenken aan zijn lege maag. "Hé," zegt Schaduwpoot plots tegen zijn broertjes,"Gifoog heeft me de grenzen laten zien. We kunnen er 's nachts vandoor gaan en gaan jagen?"

Warrior Cats: Schaduw (#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu