Dahyun menangis di taman belakang sekolahnya bersendirian. Hatinya rapuh, hancur bila teringat kejadian tadi.. Chanyeol mengikut dahyun dari belakang untuk menghasut dahyun. Rancangannya akan bermula tidak lama lagi.
Chanyeol : Heii Dahyun.. Kenapa awak menangis ni? Sapa yg buat awak macam ni?
Dahyun : chanyeol?? Takk.. Saya tak nangis pon ( sambil mengesat air mata)
Chanyeol : awak jangan lah tipu.. Saya dah nampak. Sebenarnya jimin yg buat awak macam ni kan?
Dahyun : Mana awak tau? Dah laaa.. Jangan sebut nama dia. Dia dah tak sayang saya.
Chanyeol : sampai hati dia buat macam tu kan? Saya tak sangka dia marah awak macam tu sekali..
Dahyun : biarkan lah dia..
Chanyeol : macam ni la.. Apa kata awak hilangkan stress awak.. Esok kita pegi jalan2 nak? Esok kan kita cuti.. Saya taknak tengok awak sedih2..
Dahyun : tapi..takpe ke? Menyusahkan awak je..
Chanyeol : ehh mana adaaa.. Kita kan kawan.. Mestila saya akan tolong awak bila awak dalam kesusahan.
Dahyun : Thanks chanyeol.. Awak baik sangat dgn saya
Chanyeol : Sama2.. Ingat ye esok tauu.. Saya bawak kawan sekali biar makin meriah. Okaylah saya masuk kelas dulu. Awak tenangkan fikiran awak dulu.
Dahyun : Nae ~
Jimin pov
Huh.. Aku dah tak senang nak berak. Taik termasuk balik. Aku benci dahyun. Aku dah taknak dengar alasan dia dah. Biarlah aku single daripada dapat perempuan tak guna tu. Ehhh itu bukan si namjoo dgn naeun ke? Aduhhh apa lagi si minah ni nak dgn aku..Namjoo : Woi jimin ! ( tendang perut jimin)
Jimin : Aduhh sakitlah minah karipap
Namjoo : apa kau kata???!!!
Naeun : Ehh dahh2. Kita datang sini bukan nak bergaduh. Kitaorang nak bagitau something..
Jimin : what ?
Namjoo : Yang kau cerdik pegi percayekan apa yang kau nampak si dahyun ngn laki tu tadi tu kenapa?
Jimin : Dah terang lagi bersuluh dia curang depan aku. Aku nak buat apa lagi? Jangan sebut nama perempuan tu.. Semak la
Naeun : dah viral 1 sekolah yang kau bergaduh dgn dahyun.. Aku yang taknak tau pasal kau pon dapat tau jugak. Kau mesti tak ingat apa yg kitaorang cakap dulu pasal bomi dgn eunji ?
Jimin : Huh??? So kenapa dorang?
Naeun : kau ni bengap eh? Aku sendiri nampak chanyeol macam nak merasuk dahyun tadi dekat taman.
Jimin : OMGGGGGGGGGG.. SO KAU NAK CAKAP LA PUNCA AKU BERGADUH DENGAN DAHYUN SEBAB JANTAN TU??!!!!WEHHH MANA DAHYUNNNN.. AKU NAK JUMPA DIAAAAAA
namjoo : Dah terlambat weh. Dahyun dah balik ke rumah. Disebabkan kau laaa !! Huhh tampo kang.. Aku nak esok kau ikut dahyun. Kalau kau nampak dia keluar , pastikan kau ikut dari belakang..
Naeun : DENGAR CAKAP KITAORANG ! .
Jimin : Naeeee baiklahhh.. Terima kasih korangg 😭😭
BERSAMBUNG