Kapitola II

1.1K 135 67
                                    

Do kupé, kde seděl Andrej s Donem vešla pobledlá dívka s nějakým tím kilem navíc.
,,Neviděli jste tu někde koně? Jeden kluk, Lenil ho stratil."
Don jenom zavrtěl hlavou, ale to už se ta neznámá obrátila na Andreje.
,,Och můj bože," spustila překvapeně, ,,ty jsi Andrej Babiš."
Andrej na ni s podivem koukal. Babica mu řekl, že je slavný kvůli svým rodičům, jenomže on netušil, že tak moc. Nicméně, na její výrok pouze přikývl.
,,Já jsem Hillary Clintonová," představila se. ,,A ty jsi... ?" pohlédla na Dona.
,,Don Trump," odpověděl jí.
Hillary se zatvářila znechuceně a opustila jejich kupé se slovy: ,,Měli byste si vzít oblek, za chvíli budeme na místě."
,,Ta je děsná, že jo," položil Don otázku.
Andrej něco souhlasně zamručel a zadíval se z okna. Stále tomu nemohl uvěřit. Politika? Ta přece neexistuje. Přesto ale doufal že se mýlí. Být politikem si tajně přál už jako malý chlapec.

*****

,,Teď budete rozřazeni do dvou koalic, a dvou opozic," vysvětlovala zrovna žena, která se jim představila jako profesorka McKlamová. ,,Jmenují se: Chlastovír, Nakazmor, Kampaňspár, a Šogúnzel."

Don se důvěrně naklonil k Andrejovi a pošeptal mu do ucha: ,,Z Šogúnzelu vyšli samí špatní politici, jako třeba Kalousekmort nebo Tomio Okamura."

Andrej něco neurčitě zamumlal, a dál se věnoval proslovu profesorky McKlamové. K jeho ne příliš velké radosti zrovna zmizela za dveřmi, a všichni co s ním čekali ve foyer osaměli.

,,Tak je to pravda," ozval se kluk s dredama a hnusnýma nohama, ,,Andrej Babiš nastoupil do Úplatkovic."

Don se zatvářil, jako by před ním bylo smradlavé hovno, kdežto Andrej na něj hleděl spíš zmateně.

,,Jsem Ivan Bartoš," představil se ten s dredama, ,,Tohle jsou mí dva poskoci. Nevím sice jak se jmenujou, ale měl bys je znát," pohlédl na Andreje důležitě.

,,Jdi do háje Bartoši!" zařval na něj Don.

Bartoš ho ale ignoroval, a pokračoval ve svém proslovu. ,,Můžeš být můj kamarád Andreji."

,,Ne díky," promluvil Andrej konečně, ,,Já se chci kamarádit tady s Donem."

Na to se Bartoš zamračil a otevřel pusu v odpovědi, když v tom do foyer znovu vstoupila profesorka McKlamová.

,,Tak jdeme mládeži," zvolala.

A Andrej vešel do Hlavního sálu. Hlavní sál byla obrovská místnost se soudcovským sedadlem a lavičkama pro svědky přímo vepředu, a potom s lavicemi pro publikum. Ty zabíraly zbytek sálu. Na místě pro soudce seděl  viditelně ospalý chlap s těmi nejlepšími léty za sebou. Vlasy mu pomalu řídly a pytle pod očima byly vidět i na dvacet metrů.
,,To je ředitel Schwarzenberg," vysvětlil mu Don, když zahlédl kam jeho zrak směřuje.
,,Vypadá jak po mrtvici," konstatoval Andrej pobaveně.
,,To není vtipný," zamračil se na něj Don, ,,on mrtvici měl."
,,Aha."
Dál si Andrej všimnul i jiných profesorů, kteří seděli na zvětšených lavičkách pro svědky. Většina z nich na tom byla podobně jako ředitel Schwarzenberg - tlustí, hnusní a vrásčití.
Než se stačil rozhlédnout po celém Hlavním sálu, profesorka McKlamová opět promluvila: ,,Teď budu volat vaše jména podle výsledků testů Cermat. Budete si sedat tadyhle na rybářskou židli," mávla neurčitě někam za sebe, ,,a uděláte si volební kalkulačku. Náš počítačový systém vám podle vašeho výsledku zobrazí správný Buzzfeed kvíz, který rozhodne o tom, do jaké koalice či opozice půjdete."
Profesorka McKlamová se odmlčela a pohlédla na ně zpoza svých slunečních brýlí. Andrej se od Donova bratra Žersiho později dozvěděl, že profesorka McKlamová kdysi nosila dioptrické brýle, avšak po podstoupení laserové operace očí si nemohla zvyknout na to, že už brýle nosit nemusí a tak si brala alespoň ty sluneční.
,,Ivan Bartoš," zvolala první jméno, a jmenovaný se posadil do rybářské židle. Ta zavrzala a málem se i překlopila dozadu.
Trvalo asi pět minut než si udělal volební kalkulačku. A jak to Andrej věděl? Všechny Bartošovi odpovědi byly diskrétně promítány nad jeho hlavou tak, aby je mohl vidět celý Hlavní sál.
Bůh ví proč, Ivanovi to vyhodilo kvíz: Navrhněte si vlastní dovolenou v Karibiku a my vám řekneme do jaké opozice patříte.
Andrej si chytře pomyslel, že Bartoš bude zařazen do jedné z opozic. Podle všeho to tedy měl být Šogúnzel, nebo Kampaňspár.
Bartoš si vybral drahý hotel a... Vlastně všechno co si vybral bylo od pohledu drahé. Na plátně se objevilo pouze ,,Šogúnzel" a Bartoš zamířil k oddělené části v publiku.
Takhle to šlo dál, a Andrej pořád nepřicházel na řadu. Dokonce i Don už byl díky kvízu: Podle preferencí vašeho psa vás pošleme do správné koalice, zařazen.
To snad ne! Takhle špatně přece v Cermat testech dopadnout nemohl. Jenomže Andrej dopadl víc než špatně - skončil jako poslední z ročníku.
Zvučný hlas profesorky McKlamové upoutal celý Hlavní sál, ,,Andrej Babiš."
Andrej vrávoravě přistoupil k židli a posadil se.
První otázka: Chtěli byste zlegalizovat kokain a marihuanu?
Jelikož Andrej nevěděl, co výše zmiňované věci jsou, zaškrtl NE. Nemůžete se mu divit, že to neznal. Dopadl přece nejhůře z celého ročníku z testů Cermat.
A otázky šly dál. Kalkulačka byla zkrácena z důvodu věkové kategorie Andreje a jeho vrstevníků, tudíž obsahovala jenom patnáct otázek. Když na každou odpověděl, na obrazovce se objevil Buzzfeed kvíz.
Naplánujte svatbu Princi Harrymu a Meghan Markle, a podle toho vás zařadíme.
Tak to byl ten nejde silnější kvíz, jaký mohl dostat. Jeho bratránek Debilovič se na královskou svatbu koukal, ale Andrej odmítl. Přestože svatba už proběhla, a Andrejovi tak kvíz přišel irelevantní, ho chtěl vyplnit tak, jak tomu bylo doopravdy. Potom by ho mohli zařadit do chytré koleje. Mohl by být chytrý. Jenomže když místo kostela vybral kapli v Las Vegas, a místo humra pizzu se šunkou, se jeho naděje dostat se do chytrého Kampaňspáru rozplynuly jako oblak bez kapky deště.
Nakonec byl přece jen rád, když na displeji zazářil nápis Chlastovír. Alespoň bude s Donem a jak později zjistil, tak i s Hillary. Jediné, v co doufal byla nepřítomnost toho kluka, kterému se ve vlaku ztratil kůň. Bohužel, ten se taky dostal do Chlastovíru.
Andrej si ještě asi dvě hodiny povídal s Donem a jeho bratry, než se vydal do postele. Čekala na něj obyčejná postel, a ne rakev, jak si myslel. A když se konečně Lenilovi podařilo uklidnit řehtajícího koně, Andrej usnul.

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: May 25, 2018 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Andrej Babiš a kámen poplatkůKde žijí příběhy. Začni objevovat