Try to hate but still love you🌼

56 8 8
                                    

Aku termenung memikirkan kata2 yang aku Ter dengar semalam.Betul ke dia dah berubah?Sebab aku ke?Tetapi siapa lagi budak sumo tu kalau bukan aku.Aku sedar diri lah waktu kecil aku terlampau sihat.

Flashback

"Hana,jom teman aku pergi dobi kejap.Aku nak basuh baju,kejap je"ujarku seraya menarik tangannya.Budak ni tidak letih eh hadap buku 24 jam.

"Yelah2.Kebetulan saya nak keringkan baju.Awak tunggu saya jap."balas Hana seraya dia pergi ke almarinya lalu mengambil baju kotornya.Inilah Hana.Budak lemah lembut macam gummy.Kang Daniel punya makanan kegemaran.Ehhh!Kenapa aku teringatkan budak itu pula.

"Mina jom!Termenung pula.Teringatkan kekasih ehh!"ujar Hana bersahaja tetapi cukup buatku tersentak.Kekasih?Never!

"Jomlah"balasku pula.

Masa dalam dobi

"Wahh!!!Hensem nya!!"jerit sekumpulan perempuan yang tengah lepak dekat tepi dobi.Cis,apa kes lepak kat dobi tiada class langsung!Semakin lama jeritan mereka semakin kuat.Menganggu nya.

Akibat rasa ingin tahu lebih kuat berbanding perasaan menyampah,aku dan Hana mendekati pintu kaca dobi untuk siasat apakah benda yang telah merasuk kumpulan perempuan itu.And BOOM!!!Wanna One!!Mereka keluar dari kereta dengan gaya yang teramat poyo walaupun sebenarnya hensem.Tetapi malas nak cakap.And then mereka macam beramai-ramai keluarkan beg roda bersaiz besar daripada bonet kereta.Oohh.Mereka nak bertaubat menjadi mama boy lah ni.

"Ehh!!Minhyun!!"ujar Hana gedik tetiba.Hmmm.Dia ni minat Wanna One ehh.Aku menyiku pinggang dia and tersenyum sinis.

Dia jelingku dengan pandangan ko-nak-mati-sekarang.Aku buat senyum petak macam V.Hahahaha.Terikut pulak.

"Arrrghhh!!Itu Jihoon kan!!Hensem nye diaa!!!Come to me sayang3"

Perrghh!Terkejut bhaii dengar ayat perempuan tu.Kantoii dengar lagu Dato Seri Vida!

And then Hana berbisik sesuatu kat aku "wehh,ko tengok..Jihoon guna beg roda pink entah2 dia tengah guna spender pink sekarang"

1 2 3 pff hahahahahaha

Ketawaku meletus.Tidak dapat tahan lagi,maybe kuat sangat kot bunyi ku ketawa sehingga semua orang dalam dobi tengok aku.Hana dah lari dah.Tak nak ngaku aku kawan dia lerr tu.Malu bhaii.But sekejap jelah dia orang pandang aku.Yelah hotstuf kat depan jangan lepaskan peluang.Masa nak angkat baju dari mesin,aku terdengarlah perbualan mak cik mak cik bawang.Sekejap je ehh.

"Wehh,dengar cerita dulu Jihoon budak nakal betul ke?Wanna One aku dengar cerita dulu ialah taiko sekolah!"unknown

"Kamu tidak tahu ke?Ya memang pun.Tetapi lepas jak satu peristiwa ni,dia berubah.Dia jadi seorang yang dingin.Dia tidak suka tengok orang dibuli."

"Maksud?"

"Aku dengar ceritalah,dulu Jihoon pernah crush dekat seorang perempuan.Tapi masa tu dia mana kisah tentang perasaan.Aku dengar dia buli perempuan yang dia suka itu sampai perempuan sial tu pindah sekolah.Sejak itu Jihoon berubah.Dia tidak berhenti menyalahkan diri sendiri"

What da fak!Kau kutuk orang sial pahal!Wait kenapa aku nak terasa pula?Bukannya perempuan itu aku.Aku kena lebih malang tau tak.Aku sambung mencuri dengar percakapan mereka.

"Cantik sangat ke perempuan itu?Macam special pula aku dengar?"

"Tak!Perempuan itu budak sumo!Entah macam mana Jihoon kite boleh terpikat"

Eh3,dah melampau budak ni!Wait sekali lagi kenapa aku terasa?Tanpa menghiraukan Hana aku segala naik pulang ke asrama.Baju aku dah siap angkat,k!

Flashback end

"ME AND YOU ♡ " Park Jihoon fanfiction Ft BTS ,IUWhere stories live. Discover now