Task dari TunIndah
Tajuk: The Magic Flower
Genre: Fantasi
°°°
Pengenalan
Di planet Crystal Golden Flower terdapat penduduk yang unik sekali akan mempunyai kuasa ajaib. Penduduk di planet itu mempunyai kuasa 3 elemen utama iaitu elektrik,fizikal dan Alam Semula Jadi. Tetapi ada satu bunga yang amat berkuasa iaitu bunga Crystal Golden. Bunga yang hanya berbunga seribu sekali, semua orang mahukan kuasa itu. Hanya seorang sahaja yang boleh ada kuasa itu dalam jangka masa seribu sekali. Semua orang di planet itu mempunyai kuasa kecuali Shasha Robert yang tidak mempunyai sebarang kuasa dia sering kali dibuli oleh orang sekeliling kerana dia tidak sama seperti penduduk di situ.
Pengembangan
Suatu hari Shasha terjumpa bunga Crystal Golden itu tetapi dia tidak tahu yang bunga itu adalah bunga direbuti ramai. Sehinggalah suatu hari bunga itu bercahaya dan memberi kuasa kepada Shasha. Shasha seakan tidak sangka yang akhirnya dia mempunyai kuasa paling hebat di planet itu. Cikgu sekolah dia menyuruh akan dirinya pergi ke Raja dan Ratu kuasa 3 elemen itu untuk mempelajari ilmu kuasa.
Konflik
Shasha dengan Raja Elektronik bergaduh akan perselisihan faham diantara mereka oleh kerana kecuaian Shasha yang tidak mendengar arahannya. Shasha seakan tidak mengenal lagi Raja elektronik itu yang dia panggil 'Claire' kepada Raja elektronik itu. Shasha cuma perlu cari jalan untuk keluar dari istana itu sekali lagi. Shasha juga cuba untuk menyatukan Mak Ayah Claire supaya kerajaan mereka itu tidak ditakluk oleh orang yang membahaya.
Klimaks
Shasha semakin risau yang dia mungkin tak dapat satukan keluarga William. Keadaan juga semakin teruk apabila kerajaan tempat dia tinggal akan ditakluki oleh orang jahat dia buntu sangat pada masa itu.
Peleraian
Selepas mengambil masa untuk fikir dia ambil keputusan untuk lawan penjahat itu bersendirian. Pada mulanya dia mampu tetapi dia gagal dan akhirnya keluarga William menolong Shasha. Oleh itu, penjahat itu tumpas di tangan mereka.
Sejak hari itu, Shasha dinobatkan sebagai puteri Crystal di seluruh planet Crystal Golden Flower. Semestinya dia perlu berlatih lagi kuasa itu sebab dia mungkin perlu biasakan diri. Siapa kata yang orang lain dari yang lain tidak boleh jadi hebat.
°°°°°°°
Done first task!![25/5/2018]